Waar denk jij op dit moment aan?
Re: Waar denk jij op dit moment aan?
aan MM, dat er in gebroken is in haar huis...*sterkte meiss*.
- MarthaMartha
dank je wel!!! (brrrr)Lassie schreef:aan MM, dat er in gebroken is in haar huis...*sterkte meiss*.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Dat lijkt me ook zo vreselijk! Alleen daarom zou je al in een flat blijven wonen....MarthaMartha schreef:dank je wel!!! (brrrr)Lassie schreef:aan MM, dat er in gebroken is in haar huis...*sterkte meiss*.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Is er een wet in Nederland, dat flatten (flats?) voor inbraak bespaard worden?vlinder schreef:Dat lijkt me ook zo vreselijk! Alleen daarom zou je al in een flat blijven wonen....MarthaMartha schreef:dank je wel!!! (brrrr)Lassie schreef:aan MM, dat er in gebroken is in haar huis...*sterkte meiss*.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
alleen voor brand niet.....vlinder schreef:Dat lijkt me ook zo vreselijk! Alleen daarom zou je al in een flat blijven wonen....MarthaMartha schreef:dank je wel!!! (brrrr)Lassie schreef:aan MM, dat er in gebroken is in haar huis...*sterkte meiss*.
Nee, maar wij wonen drie hoog, zonder lift. Open trappen, dus als er iemand binnen komt door de deur beneden (daar heb je al een sleutel voor nodig) en die staat bij een deur te morrelen, valt dat gewoon op. Daarnaast zijn de flats goed geïsoleerd, maar het trappenhuis is gehorig, zodat je meteen hoort als de buren niet direct naar binnen gaan. Ik heb onderin twee heerlijk nieuwsgierige buurvrouwen die altijd zien wie er binnen komen. Je kunt zeggen dat ze via het balkon komen, maar dat valt niet mee. Het valt namelijk op als je met een laptop onder je arm van de ladder afklimt. Aan de achterkant zijn er wel 15 huizen minimaal die ons huis kunnen zien en aan de voorkant nog veel meer. Om een lang verhaal kort te maken, statistisch gezien heb je in een flat minder kans dat er ingebroken wordt.Bert Mulder schreef:Is er een wet in Nederland, dat flatten (flats?) voor inbraak bespaard worden?vlinder schreef:Dat lijkt me ook zo vreselijk! Alleen daarom zou je al in een flat blijven wonen....MarthaMartha schreef:dank je wel!!! (brrrr)Lassie schreef:aan MM, dat er in gebroken is in haar huis...*sterkte meiss*.
Er zijn ook heus wel redenen om niet in een flat te willen. O.a. brand, het sjouwen van boodschappen, veel buren,dat je niet thuis mag bevallen enz.
- Bert Mulder
- Contacteer:
En er is een wet, dat dieven niet in een flatgebouw mogen wonen? Dat je geen dieven als buren hebben mag?vlinder schreef: Nee, maar wij wonen drie hoog, zonder lift. Open trappen, dus als er iemand binnen komt door de deur beneden (daar heb je al een sleutel voor nodig) en die staat bij een deur te morrelen, valt dat gewoon op. Daarnaast zijn de flats goed geïsoleerd, maar het trappenhuis is gehorig, zodat je meteen hoort als de buren niet direct naar binnen gaan. Ik heb onderin twee heerlijk nieuwsgierige buurvrouwen die altijd zien wie er binnen komen. Je kunt zeggen dat ze via het balkon komen, maar dat valt niet mee. Het valt namelijk op als je met een laptop onder je arm van de ladder afklimt. Aan de achterkant zijn er wel 15 huizen minimaal die ons huis kunnen zien en aan de voorkant nog veel meer. Om een lang verhaal kort te maken, statistisch gezien heb je in een flat minder kans dat er ingebroken wordt.
Er zijn ook heus wel redenen om niet in een flat te willen. O.a. brand, het sjouwen van boodschappen, veel buren,dat je niet thuis mag bevallen enz.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Wat ben ik blij met mijn buren (die trainen politiehonden).... 1 keer probeerde dieven ze in te breken in de buurt, maar ze hadden niet verwacht dat de politiehond naar buiten kwam. 

- Bert Mulder
- Contacteer:
Een tip (of je nu een hond hebt of niet)...Lassie schreef:Wat ben ik blij met mijn buren (die trainen politiehonden).... 1 keer probeerde dieven ze in te breken in de buurt, maar ze hadden niet verwacht dat de politiehond naar buiten kwam.
Een hondevoerbak buiten voor je deur zetten....
als je niet thuis bent voor een poosje:
een recording aanzetten van een blaffende hond....
Sterkte MM!MarthaMartha schreef:dank je wel!!! (brrrr)Lassie schreef:aan MM, dat er in gebroken is in haar huis...*sterkte meiss*.
'k Weet hoe het voelt, heb er ook ervaring mee. Nog veel inbraakschade?
Maarre, als opsteker: je komt echt weer een keer over je angst heen.

'k Heb van de week nog een hele nacht zonder zorgen geslapen en was 's morgens de sleutels kwijt? Raad eens waar ze waren? in de voordeur...
Doe eens niet zo achtelijk.Bert Mulder schreef:En er is een wet, dat dieven niet in een flatgebouw mogen wonen? Dat je geen dieven als buren hebben mag?vlinder schreef: Nee, maar wij wonen drie hoog, zonder lift. Open trappen, dus als er iemand binnen komt door de deur beneden (daar heb je al een sleutel voor nodig) en die staat bij een deur te morrelen, valt dat gewoon op. Daarnaast zijn de flats goed geïsoleerd, maar het trappenhuis is gehorig, zodat je meteen hoort als de buren niet direct naar binnen gaan. Ik heb onderin twee heerlijk nieuwsgierige buurvrouwen die altijd zien wie er binnen komen. Je kunt zeggen dat ze via het balkon komen, maar dat valt niet mee. Het valt namelijk op als je met een laptop onder je arm van de ladder afklimt. Aan de achterkant zijn er wel 15 huizen minimaal die ons huis kunnen zien en aan de voorkant nog veel meer. Om een lang verhaal kort te maken, statistisch gezien heb je in een flat minder kans dat er ingebroken wordt.

- Bert Mulder
- Contacteer:
Doe eens niet zo naief....vlinder schreef:
Doe eens niet zo achtelijk.
Ik heb nergens gezegd dat ze in flats niet inbreken, maar dat er minder kans toe is.Bert Mulder schreef:Doe eens niet zo naief....vlinder schreef:
ach ja.........een paar jaren terug hebben "ze" in Haarlem op klaarlichte dag een flat compleet leeggeroofd middels een zgn. verhuiswagen........de buren dachten dat de bewoners aan het verhuizen waren, tót 's avonds de betreffende buren thuiskwamen en een lege flat aantroffen...................daders zijn nooit gevonden........................vlinder schreef:Ik heb nergens gezegd dat ze in flats niet inbreken, maar dat er minder kans toe is.Bert Mulder schreef:Doe eens niet zo naief....vlinder schreef:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- MarthaMartha
Ach ja, de enige manier om angst te overwinnen is er door heen te gaan.Jo-Ann schreef:Sterkte MM!MarthaMartha schreef:dank je wel!!! (brrrr)Lassie schreef:aan MM, dat er in gebroken is in haar huis...*sterkte meiss*.
'k Weet hoe het voelt, heb er ook ervaring mee. Nog veel inbraakschade?
Maarre, als opsteker: je komt echt weer een keer over je angst heen.![]()
'k Heb van de week nog een hele nacht zonder zorgen geslapen en was 's morgens de sleutels kwijt? Raad eens waar ze waren? in de voordeur...
Vannacht gewoon weer alleen in huis geslapen, ging prima (al ging ik was bibberig naar bed).
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!