Mannendag

Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Corydoras
Oorspronkelijk gepost door Unionist
Oorspronkelijk gepost door plebe

Vrolijke en blije christenen moeten we inderdaad maar gaan wantrouwen.
Het evangelie dat blij maakt????
nee......dat kan niet
Wil je echt blije christenen horen en zien? Klik dan eens hier
Prachtig Unionist, ik heb net 24 minuten zitten genieten!
Indrukwekkend!!!

Wordt je nou niet stinkend jaloers Jelle?!

en dan bedenken dat ook deze mensen zullen opstaan met een verheerlijkt lichaam, waar geen vlek of rimpel zal wezen!

[Aangepast op 12/8/05 door Miscanthus]
Ik kan dit bestand niet openen, het werkt niet bij mij, dus kan ik het ook niet lezen of horen.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Gian
Oorspronkelijk gepost door Jelle Marnix: ik heb Henk Binnendijk al meer dan eens gehoord en ben het heel vaak niet met hem eens.
Maakt niet uit hoor, maar dan heb ik geen behoefte om naar een mannendag te gaan waar hij spreekt.
Jelle,

Wat ben je dan niet met Henk Binnendijk eens?
Wie a zegt, moet ook b zeggen...

Henk is mij te Evangelisch, te vrolijk te blij, hij heeft het en hij neemt het.
De Heere heeft bij Henk wat gedaan, maar zelf heeft hij ook nog het nodige moeten doen.
Ik vraag met af of je Henk Binnendijk ooit gehoord hebt.
Henk Binnendijk is juist een kalme spreker. Ik snap niet wat je er 'te blij' aan is. Moeten we allemaal somber en gewichtig kijken?
Heb je zelf wel eens de vreugde en de blijdschap van het verlossende Evangelie ervaren?
Nog erger vind ik dat je Henk beschldigt van zelfwerkzaamheid als nodig tot zaligheid....
Je zal de man nooit begrepen (willen) hebben.

Ik ben bang dat je afkeer van deze man voorkomt uit je EO-haat.

Kijk hier mee uit!

Ik heb Henk Binnendijk, heel wat keren gehoord en gezien toen hij nog actief was bij de EO., en me toen ook al heel wat keren zitten ergeren. Dus ik weet echt wel wie Henk is, maar daar gaat het me niet alleen om, het geeft alleen al aan uit welke hoek het hele gebeuren opgezet is, en ik vermoed dat er voor de rechtse hoek van de gereformeerde gezindte weinig te halen is.

Inmiddels zitten we hier wel behoorlijk offtopic en kan daarover als men verder wil praten beter een andere topic geopend worden.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Oorspronkelijk gepost door Marnix
Ja. En nog christelijk ook :)

Zoals je weet zijn de hervormde kerken ook vanuit de reformatie ontstaan :)

En Binnendijk zegt idd hele zinnige dingen :)
Wel uit de reformatie onstaan ja maar sinds vorig jaar niet reformatorisch meer.
Dit vind ik dus weer zo'n opmerking die onnodig kwetsend is en ver onder de gordel gaat.
Maar goed, Jelle schijnt dat te mogen doen op dit forum...

Overigens over reformatorisch: in Utrecht was er in de jaren 70 een christelijke scholengemeenschap die zich reformatirsch noemden, zij waren namelijk vooruitstrevend en wilden reformeren. Ook in Eindhoven bestond de Reformatorische kerk, een voorloper van de Pkn.
Maw: laten we nu niet denker dat de in de doelgroep van osw omschreven denominaties het alleen recht hebben on de term reformatorisch te gebruiken. Reformatorisch is een gewoon een woord om iets aan te duiden en heeft blijkbaar meer betekenissen (of spreekt meer mensen aan in de betekenis) dan wij weten of willen wellicht.

[Aangepast op 13/8/05 door Mariken]
Leuk of niet Mariken, maar wil jij dan de PKN onder de Reformatorische kerken scharen? En dat heeft niets te maken met een sneer af wat dan ook, maar het is alleen het aangeven van wat wel of niet onder een reformatorische kerk behoort.

Hier in Gouda kan ik er althans weinig reformatorisch in terug vinden.
Verder wil ik er niet op ingaan want we zijn alweer geheel offtopic.

[Aangepast op 13/8/05 door Jelle]
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Corydoras
Oorspronkelijk gepost door Unionist Wil je echt blije christenen horen en zien? Klik dan eens hier
Prachtig Unionist, ik heb net 24 minuten zitten genieten!
Indrukwekkend!!!

Wordt je nou niet stinkend jaloers Jelle?!

en dan bedenken dat ook deze mensen zullen opstaan met een verheerlijkt lichaam, waar geen vlek of rimpel zal wezen!

[Aangepast op 12/8/05 door Miscanthus]
Ik kan dit bestand niet openen, het werkt niet bij mij, dus kan ik het ook niet lezen of horen.
Het is een RealPlayer-bestand. Heb je die niet? De moeite van het installeren waard. Er staan ook hele mooie RealAudio-preken op het web...
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja bedankt, ik ga even kijken op de Mac daar staat realplayer wel op, maar niet op mijn PC.
Ik ga vandaag nog ff kijken.

Bedankt he.
Unionist

Bericht door Unionist »

...het geeft alleen al aan uit welke hoek het hele gebeuren opgezet is, en ik vermoed dat er voor de rechtse hoek van de gereformeerde gezindte weinig te halen is.
Deze opmerking van Jelle brengt ons weer on-topic.

Is er voor de rechtse hoek van de ger gez niks te halen?

Misschien juist wel.

Wat krijgen wij mannen in de rechtse hoek van de ger gez van onze eigen herders mee voor het dagelijkse leven? Ik kan me de preek of lezing niet herinneren waarvan ik zeg: daar heb ik nou echt wat aan in mijn huwelijk of in het leven in de maatschappij. Hetzelfde geldt voor vrouwen, overigens. Luister ik bandjes van vrouwenbondsdagen, dan hoor je (soms) best heel aardige Bijbelstudies, maar wat het dagelijkse betreft, vervalt men niet zelden in het opsommen van gemeenplaatsen. Lees de pagina "voor haar" eens in de Daniël, lees de stukjes van Andrea van Hartingsveldt eens in de Gezinsgids. Lees je dan iets wat je nog niet wist of zelf had kunnen bedenken? Daarom leest mijn vrouw de Eva, ja, het is evangelisch, maar het helpt haar enorm om haar leven als christenvrouw in te richten naar Gods Woord. Omdat zo;n blad niet bij het woord make-up gelijk "Izebel!!"begint te gillen, maar gewoon schrijft dat je je als vrouw mooi mag maken voor je man en dan verwijst naar Ezechiël 16.

Zo gaat dat ook met mannendagen. Geen clichés, maar eerlijk en open praten bij een open Bijbel.
Marnix

Bericht door Marnix »

Het gaat uiteindelijk ook niet om het kerkgenootschap maar om iemand die in die kerk zit :)

En verder, als ik denk aan het topic over de jongerendag, waar je Pieters (ik ga het "dominee er niet eens bij noemen want die titel is hij niet waard) groot gelijk geeft wat betreft zijn aritkel waarin hij ook schrijft dat EO staat voor Eeuwige Ondergang, dan vind ik het ook niet zo raar dat je je ergert aan Henk Binnendijk, want hij werkte toen dus voor de Eeuwige Ondergang... Dan is het ook niet zo raar dat je niet gewoon neutraal kan luisteren en je overal aan gaat ergeren :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Unionist

Bericht door Unionist »

Het gaat uiteindelijk ook niet om het kerkgenootschap maar om iemand die in die kerk zit :)

En verder, als ik denk aan het topic over de jongerendag, waar je Pieters (ik ga het "dominee er niet eens bij noemen want die titel is hij niet waard) groot gelijk geeft wat betreft zijn aritkel waarin hij ook schrijft dat EO staat voor Eeuwige Ondergang, dan vind ik het ook niet zo raar dat je je ergert aan Henk Binnendijk, want hij werkte toen dus voor de Eeuwige Ondergang... Dan is het ook niet zo raar dat je niet gewoon neutraal kan luisteren en je overal aan gaat ergeren :)
Niet doen, Marnix. Dominee Pieters is een knecht van de Allerhoogste en zijn werk hier op aarde wordt door Hem rijk gezegend. Ik ben het ook lang niet in alles met hem eens wat de ethiek betreft, maar hij brengt het Evangelie van de Heere Jezus Christus onverbloemd en zo moet het ook. Hij blijft echter een mens en dus feilbaar. In ieder geval staat hij voor wat zijn mening is en dat is op zichzelf heel respectabel.
Marnix

Bericht door Marnix »

Niet als die mening onbijbels is en dat is het in mijn ogen.

Ik neem terug dat hij de titel dominee niet waard zou zijn.... ik geloof ook dat het een oprecht christen is die wil leven zoals God wil....

Ik kan alleen erg slecht tegen de manier waarop hij medechristenen veroordeelt.... ja zelfs zo dat hij het eigenlijk werktuigen van de satan noemt.... de EO die een overduidelijke christelijke grondslag heeft als afkorting voor Eeuwige Ondergang noemen vind ik erg gevaarlijk.... Laten we alsjeblieft het oordelen aan God overlaten in plaats van te wijzen welke christenen er allemaal naar de hel zullen gaan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jelle

Bericht door Jelle »

Niet als die mening onbijbels is en dat is het in mijn ogen.

Ik neem terug dat hij de titel dominee niet waard zou zijn.... ik geloof ook dat het een oprecht christen is die wil leven zoals God wil....

Ik kan alleen erg slecht tegen de manier waarop hij medechristenen veroordeelt.... ja zelfs zo dat hij het eigenlijk werktuigen van de satan noemt.... de EO die een overduidelijke christelijke grondslag heeft als afkorting voor Eeuwige Ondergang noemen vind ik erg gevaarlijk.... Laten we alsjeblieft het oordelen aan God overlaten in plaats van te wijzen welke christenen er allemaal naar de hel zullen gaan.

Ds Pieters wijst personen niet naar de hel, hij waarschuwt mensen, ik zou zijn stuk nog maar eens goed doorlezen dan kom je tot de conclusie dat hij niet naar de hel stuurt, maar de mensen er wel voor waarschuwd.

Maar dit gaat weer off topic en hoort hier niet thuis

[Aangepast op 13/8/05 door Jelle]
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Mensen die zich vanuit onze gemeenten thuisvoelen bij de jongerendag, daar heb ík grote vragen bij.

Als jongeren midden in de wereld staan, kan het zeker zijn dat de Heere dit middel gebruikt.

Zelf heb ik heel veel moeite met de jongerendag. Het verbaast met iedere keer hoe blijkbaar de bijbelse boodschap van Wet en Evangelie ingekaderd moet worden in de rioolbuis van de popmuziek. Bij dit ontstaat tevens het gevaar dat ook de boodschap zelf verdonkert wordt door deze smerige buis.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Marnix

Bericht door Marnix »

Dat jij er moeite mee hebt en velen met je, daar kan ik mee leven. Maar door dit door te trekken naar Eeuwige Ondergang en zo omdat het allemaal wat moderner is (want veel van de argumenten komen toch bij vormen uit), daar heb ik moeite mee. Overtuigde christenen komen er samen en prijzen God.... en dan zijn er mensen die beweren dat dat tot de eeuwige ondergang leidt.... omdat ze er zelf moeite mee hebben. Right... Dan klopt er niets niet.

Ik heb mensen gesproken die er bekeerd zijn en mensen die er veel aan hebben gehad voor hun geloofsleven... God wordt er geprezen en ongelovigen komen er, en ook via tv in aanraking met het geloof, van de gestorven en opgestande Jezus Christus. Beweren dat het duivelswerk is gaat dus veel te ver en daar wil ik voor waarschuwen. Ik moet geen kwaad over dominees spreken, dat klopt... maar dominees zouden ook niet zo over medechristenen die in Zijn dood en opstanding geloven en Hem willen volgen moeten spreken.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Vreugde schreef:kijk ook eens op
http://www.zeeuwsemannendag.nl
Ja, heeft iemand Dato Steenhuis gehoord van afgelopen keer?

Ik heb de 1e lezing op CD. Over 'volharden'. (de rest komt nog).
Ik vind de dagen altijd geweldig, maar kon er afgelopen keer niet zijn.
plebe

Veluwse mannendag Wezep..........

Bericht door plebe »

......komt er weer aan.
Van harte aanbevolen!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Zeeuwse Mannendag - Calvijn College Goes - 4 november 2006

D.V. zaterdag 4 november 2006 hopen wij weer een mannendag te organiseren. Het thema van deze mannendag is al bekend:
Wordt veranderd door de vernieuwing van uw denken!
Is uw knop al om!

Sprekers zijn Willem Ouweneel en Henk Binnendijk.

Bekijk onze flyer (pdf-document) met o.a. het programma en een inschrijfformulier.
Help ons mee de flyer en poster te verspreiden. Print ze uit en geef ze aan familieleden en bekenden!
Klik hier om u in te schrijven voor de mannendag.

Op de pagina mannendag kunt u een uitgebreid verslag vinden van de voorgaande mannendagen. Ook staan hier foto's die tijdens deze dagen genomen zijn.

Eventuele reacties en vragen kunt u aan ons sturen door het reactieformulier in te vullen.
===========

Zijn er mensen die hier (of andere mannendag) heengaan?
Plaats reactie