Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Marco

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Marco »

Gijs83 schreef:Vandaag een "weet u datje":
Weet u dat...
4 graden de optimale temperatuur is van uw koelkast(hier wordt geen mobiele telefoon bedoeld hoor! :nananere )? Lager zorgt voor onnodige koeling, hoger geeft kans op voedeselbedrf.
bron: Stichting Natuur en Milieu
..en dat een volle koelkast zuiniger is dan een lege?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een actietip:
KLEDINGRUILPARTY
Uitgekeken op die mooie zomerjurk of uit uw spijkerbroek gegroeid? Gooi kleding niet weg, maar organiseer eens een kledingruilparty! Nodig vrienden, familie en collega's uit en laat iedereen kleding meenbrengen die niet meer gedragen wordt om die onderling te ruilen. Goedkoop en duurzaam!
Denk ook eens aan een groot gezin in de buurt, die moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen of een gezin dat dat sowieso al heeft.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:Vandaag een actietip:
KLEDINGRUILPARTY
Uitgekeken op die mooie zomerjurk of uit uw spijkerbroek gegroeid? Gooi kleding niet weg, maar organiseer eens een kledingruilparty! Nodig vrienden, familie en collega's uit en laat iedereen kleding meenbrengen die niet meer gedragen wordt om die onderling te ruilen. Goedkoop en duurzaam!
Denk ook eens aan een groot gezin in de buurt, die moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen of een gezin dat dat sowieso al heeft.
Regelmatig worden hier heel wat zakken uitgewisseld!! Niets is leuker om een mooi kledingstuk van je kinderen nog eens terug te zien!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Als je af en toe op Martktplaats kijkt zie je ook wel eens een vrij groot aanbod 2e hands kleding.
Ik weet niet wat je er van zeggen moet, je kan het niet vooraf goed bekijken.

Ik heb eens wat besteld dat er bij aankomst behoorlijk gebruikt uitzag. Dat was op de foto niet te zien...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Bericht door helma »

JolandaOudshoorn schreef:
KLEDINGRUILPARTY
Regelmatig worden hier heel wat zakken uitgewisseld!! Niets is leuker om een mooi kledingstuk van je kinderen nog eens terug te zien!
hier ook! Heerlijk om zulke zakken te krijgen of weg te geven :)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een oproep:
Heeft u thuis nog oude meubels liggen op zolder of andere spullen die u nooit meer gebruikt? Breng ze vandaag naar de kringloopwinkel. Hoe langer producten circuleren, hoe langer het duurt voordat de afvalstoffen in het milieu terechtkomen. Daarnaast kost het veel grondstoffen en energie om bv. nieuwe meubelen te produceren.
Bij de laatste moeten we, denk ik, waken om niet te ver naar de ene kant of andere kant gefixeerd te zijn.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
Heeft u thuis nog oude meubels liggen op zolder of andere spullen die u nooit meer gebruikt? Breng ze vandaag naar de kringloopwinkel. Hoe langer producten circuleren, hoe langer het duurt voordat de afvalstoffen in het milieu terechtkomen. Daarnaast kost het veel grondstoffen en energie om bv. nieuwe meubelen te produceren.
Bij de laatste moeten we, denk ik, waken om niet te ver naar de ene kant of andere kant gefixeerd te zijn.
meubels proberen we vaak tweedehands aan te schaffen. Zeker met kinderen is het niet handig om een compleet nieuwe toonzaal in je huis neer te zetten. Nu hoeven we niet moeilijk te doen als ze eens wat morsen of een kras op de tafel komt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een actietip:
WERKDAG AFGELOPEN
Als u als laatste uw werkplek verlaat, dan doet u toch net als thuis de kachel, alle lampen en apparaten uit?
Wie doet dat niet!?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

WERKDAG AFGELOPEN
Als u als laatste uw werkplek verlaat, dan doet u toch net als thuis de kachel, alle lampen en apparaten uit?
Wie doet dat niet!?
Ik.
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik. Worden de patiënten niet blij van.... :langue
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

vlinder schreef:Ik. Worden de patiënten niet blij van.... :langue
Waar worden ze dan niet blij van?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:
vlinder schreef:Ik. Worden de patiënten niet blij van.... :langue
Waar worden ze dan niet blij van?
hiervan:
WERKDAG AFGELOPEN
Lassie

Bericht door Lassie »

:humhihi :haha :haha
refo

Bericht door refo »

Ik heb ook nog een tip: hamster nu nog van die oude gloeilampen. Die geven tenminste licht. Zeker in de winter is zo'n lekkere lichtgevende en warmte-afgevend lamp een uitkomst: u stookt minder en kunt de aanschaf van een bril uitstellen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

refo schreef:Ik heb ook nog een tip: hamster nu nog van die oude gloeilampen. Die geven tenminste licht. Zeker in de winter is zo'n lekkere lichtgevende en warmte-afgevend lamp een uitkomst: u stookt minder en kunt de aanschaf van een bril uitstellen.
Heldere lampen, niet van die pitjes daar houden we hier ook van!!!

Vandaag een oproep:
Groente uit blik is lekker makkelijk en aardbeien zijn ook in de winter heerlijk.

Maar beide zijn dan niet echt milieuvriendelijk. Eet deze week zo veel mogelijk seizoenproducten.

Seizoensproducten zijn lekker vers en groeien zonder hulp van milieubelastende kassen.
Enkele voorbeelden?
Plaats reactie