..en dat een volle koelkast zuiniger is dan een lege?Gijs83 schreef:Vandaag een "weet u datje":
bron: Stichting Natuur en MilieuWeet u dat...
4 graden de optimale temperatuur is van uw koelkast(hier wordt geen mobiele telefoon bedoeld hoor!)? Lager zorgt voor onnodige koeling, hoger geeft kans op voedeselbedrf.
Duurzaamheidstips voor een schonere wereld
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Vandaag een actietip:
Denk ook eens aan een groot gezin in de buurt, die moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen of een gezin dat dat sowieso al heeft.KLEDINGRUILPARTY
Uitgekeken op die mooie zomerjurk of uit uw spijkerbroek gegroeid? Gooi kleding niet weg, maar organiseer eens een kledingruilparty! Nodig vrienden, familie en collega's uit en laat iedereen kleding meenbrengen die niet meer gedragen wordt om die onderling te ruilen. Goedkoop en duurzaam!
- JolandaOudshoorn
Regelmatig worden hier heel wat zakken uitgewisseld!! Niets is leuker om een mooi kledingstuk van je kinderen nog eens terug te zien!Gijs83 schreef:Vandaag een actietip:
Denk ook eens aan een groot gezin in de buurt, die moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen of een gezin dat dat sowieso al heeft.KLEDINGRUILPARTY
Uitgekeken op die mooie zomerjurk of uit uw spijkerbroek gegroeid? Gooi kleding niet weg, maar organiseer eens een kledingruilparty! Nodig vrienden, familie en collega's uit en laat iedereen kleding meenbrengen die niet meer gedragen wordt om die onderling te ruilen. Goedkoop en duurzaam!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Als je af en toe op Martktplaats kijkt zie je ook wel eens een vrij groot aanbod 2e hands kleding.
Ik weet niet wat je er van zeggen moet, je kan het niet vooraf goed bekijken.
Ik heb eens wat besteld dat er bij aankomst behoorlijk gebruikt uitzag. Dat was op de foto niet te zien...
Ik weet niet wat je er van zeggen moet, je kan het niet vooraf goed bekijken.
Ik heb eens wat besteld dat er bij aankomst behoorlijk gebruikt uitzag. Dat was op de foto niet te zien...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
hier ook! Heerlijk om zulke zakken te krijgen of weg te gevenJolandaOudshoorn schreef:Regelmatig worden hier heel wat zakken uitgewisseld!! Niets is leuker om een mooi kledingstuk van je kinderen nog eens terug te zien!Gijs83 schreef:Vandaag een actietip:

Vandaag een oproep:
Bij de laatste moeten we, denk ik, waken om niet te ver naar de ene kant of andere kant gefixeerd te zijn.Heeft u thuis nog oude meubels liggen op zolder of andere spullen die u nooit meer gebruikt? Breng ze vandaag naar de kringloopwinkel. Hoe langer producten circuleren, hoe langer het duurt voordat de afvalstoffen in het milieu terechtkomen. Daarnaast kost het veel grondstoffen en energie om bv. nieuwe meubelen te produceren.
- JolandaOudshoorn
meubels proberen we vaak tweedehands aan te schaffen. Zeker met kinderen is het niet handig om een compleet nieuwe toonzaal in je huis neer te zetten. Nu hoeven we niet moeilijk te doen als ze eens wat morsen of een kras op de tafel komt.Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
Bij de laatste moeten we, denk ik, waken om niet te ver naar de ene kant of andere kant gefixeerd te zijn.Heeft u thuis nog oude meubels liggen op zolder of andere spullen die u nooit meer gebruikt? Breng ze vandaag naar de kringloopwinkel. Hoe langer producten circuleren, hoe langer het duurt voordat de afvalstoffen in het milieu terechtkomen. Daarnaast kost het veel grondstoffen en energie om bv. nieuwe meubelen te produceren.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Vandaag een actietip:
Wie doet dat niet!?WERKDAG AFGELOPEN
Als u als laatste uw werkplek verlaat, dan doet u toch net als thuis de kachel, alle lampen en apparaten uit?
Ik.Gijs83 schreef:Vandaag een actietip:
Wie doet dat niet!?WERKDAG AFGELOPEN
Als u als laatste uw werkplek verlaat, dan doet u toch net als thuis de kachel, alle lampen en apparaten uit?
Ik. Worden de patiënten niet blij van.... 

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Waar worden ze dan niet blij van?vlinder schreef:Ik. Worden de patiënten niet blij van....
hiervan:Gijs83 schreef:Waar worden ze dan niet blij van?vlinder schreef:Ik. Worden de patiënten niet blij van....
WERKDAG AFGELOPEN
Ik heb ook nog een tip: hamster nu nog van die oude gloeilampen. Die geven tenminste licht. Zeker in de winter is zo'n lekkere lichtgevende en warmte-afgevend lamp een uitkomst: u stookt minder en kunt de aanschaf van een bril uitstellen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Heldere lampen, niet van die pitjes daar houden we hier ook van!!!refo schreef:Ik heb ook nog een tip: hamster nu nog van die oude gloeilampen. Die geven tenminste licht. Zeker in de winter is zo'n lekkere lichtgevende en warmte-afgevend lamp een uitkomst: u stookt minder en kunt de aanschaf van een bril uitstellen.
Vandaag een oproep:
Enkele voorbeelden?Groente uit blik is lekker makkelijk en aardbeien zijn ook in de winter heerlijk.
Maar beide zijn dan niet echt milieuvriendelijk. Eet deze week zo veel mogelijk seizoenproducten.
Seizoensproducten zijn lekker vers en groeien zonder hulp van milieubelastende kassen.