Rookpauze voor rekening van de baas?

JolandaOudshoorn

Re: Rookpauze voor rekening van de baas?

Bericht door JolandaOudshoorn »

joepie schreef:Moet dat dan? Ik weet ook niets van rene zijn achtergrond.
Dan blijft toch nog staan dat wie niet werkt ook niet zal eten. En dan slaat dat toch altijd op: niet willen werken. Daar ging het hier toch om?
Werknemers die in de baas zijn tijd gaan staan roken, terwijl ze behoren te werken. Dat is voor mij niet willen werken.
ben ik blij dat ik eigen baas ben :haha :haha
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

JolandaOudshoorn schreef:
Dan blijft toch nog staan dat wie niet werkt ook niet zal eten. En dan slaat dat toch altijd op: niet willen werken. Daar ging het hier toch om?
Werknemers die in de baas zijn tijd gaan staan roken, terwijl ze behoren te werken. Dat is voor mij niet willen werken.
Hoezo, rook jij dan Jolanda? Niet doen hoor, en zeker niet in het bijzijn van je kinderen. Is slecht voor hun gezondheid, maar ook voor die van jezelf.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Marie-Henriëtte schreef:
Hoezo, rook jij dan Jolanda? Niet doen hoor, en zeker niet in het bijzijn van je kinderen. Is slecht voor hun gezondheid, maar ook voor die van jezelf.
Hele wijze woorden roken is m.i. alleen maar verslaving en nog slecht voor het lichaam ook.
Maar dit wisten we al zo lang dat we ons lichaam er alleen mee verontreinigen en moeten we
het dan niet zo veel mogelijk rein houden/bewaren :quoi
Marnix

Bericht door Marnix »

Niet zo feministisch he ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

joepie schreef: Dan blijft toch nog staan dat wie niet werkt ook niet zal eten. En dan slaat dat toch altijd op: niet willen werken.
dat is toch duidelijk ánders dan "wie niet WIL werken zal ook niet eten", want het woord "wil" staat er overduidelijk niet in jouw weergave.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
joepie

Bericht door joepie »

Ik denk dat er weinig mensen zijn die ook werkelijk niet "kunnen" werken. Er is altijd wel iets wat je kunt doen....
Ps. 55: 23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
refo

Bericht door refo »

joepie schreef:Ik denk dat er weinig mensen zijn die ook werkelijk niet "kunnen" werken. Er is altijd wel iets wat je kunt doen....
Dat is zo.
In het verleden (en misschien nog wel) bracht de WAO een grote stroom van vrijwillgers voort.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

refo schreef:
joepie schreef:Ik denk dat er weinig mensen zijn die ook werkelijk niet "kunnen" werken. Er is altijd wel iets wat je kunt doen....
Dat is zo.
In het verleden (en misschien nog wel) bracht de WAO een grote stroom van vrijwillgers voort.
Is de term vrijwilliger in deze situatie wel toepasbaar? Vrijwilligerswerk verrichten, maar er toch indirect geld voor ontvangen middels een uitkering, is dat vrijwilligerswerk? Het werk zullen ze gerust vrijwillig doen, maar doen ze het ook nog vrijwillig als de uitkering stopt?
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 29 okt 2009, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
refo

Bericht door refo »

Marie-Henriëtte schreef:
refo schreef:
Dat is zo.
Is de term vrijwilliger in deze situatie wel toepasbaar? Vrijwilligerswerk verrichten, maar er toch indirect geld voor ontvangen middels een uitkering, is dat vrijwilligerserk? Het werk zullen ze gerust vrijwillig doen, maar doen ze het ook nog vrijwillig als de uitkering stopt?
Daar werd 20-30 jaar geleden niet over nagedacht.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marie-Henriëtte schreef:
refo schreef:
Dat is zo.
Is de term vrijwilliger in deze situatie wel toepasbaar? Vrijwilligerswerk verrichten, maar er toch indirect geld voor ontvangen middels een uitkering, is dat vrijwilligerswerk? Het werk zullen ze gerust vrijwillig doen, maar doen ze het ook nog vrijwillig als de uitkering stopt?
en wat moeten ze dan doen?? En wat te doen met al die posten die de vrijwilligers innamen?? Daar betaalde banen van maken, zodat het leven nog duurder wordt met alle gevolgen van dien??

Overigens, met: er is altijd wel wat je kunt doen. Ja, misschien dat uiteindelijk iedereen wel op een knopje kan drukken binnen een automatiseringsproces. Maar is dat menselijk om dat te verwachten van iemand die altijd zijn best gedaan heeft op het werk en door een ongeval niet meer in staat is zijn oude werk te doen?
Ik mis eerlijk gezegd heel wat menselijkheid en barmhartigheid in jullie postings
Ik weet, mijn Verlosser leeft
joepie

Bericht door joepie »

Dat zie ik niet zo. Ik kan heel goed met iemand meevoelen als er door allerlei omstandigheden een arbeidsongeschiktheid is. Maar dan wel in de positieve zin, mee gaan zitten huilen heeft nog nooit geholpen. Dus iemand stimuleren om te zoeken naar nieuwe mogelijkheden en uitdagingen zie ik dan meer als meeleven en barmhartigheid.
En waarom zou iemand die altijd bepaald werk gedaan heeft te "goed" zijn om gewoon op een knoppie te moeten drukken? Als je daarmee je geld kunt verdienen? En ja, dat vind ik menselijk.
Ps. 55: 23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
Lassie

Bericht door Lassie »

Marie-Henriëtte schreef:
refo schreef:
Dat is zo.
Wij doen toch ook vrijwilligers werk naast onze eigen baan? Dus komt er ook geld binnen rollen. Ik zie het verschil niet of je een uitekering/WAO krijgt of je salaris binnen krijgt en daarnaast vrijwilligers doet.
Josephus

Bericht door Josephus »

Marie-Henriëtte schreef:Vrijwilligerswerk verrichten, maar er toch indirect geld voor ontvangen middels een uitkering, is dat vrijwilligerswerk? Het werk zullen ze gerust vrijwillig doen, maar doen ze het ook nog vrijwillig als de uitkering stopt?
Zolang er geen direct verband bestaat tussen de uitkering en het vrijwilligerswerk, hoef je je die vraag niet te stellen wat mij betreft. Een uitkeringsgerechtigde die tevens bij de plaatselijke voetbalclub vrijwilliger is zal daar heus niet mee ophouden als zijn uitkering stopt.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
vlinder

Bericht door vlinder »

Alle verpleeg- en verzorgingshuizen ontvangen vrijwilligers met open armen. Bij ons deden er vrijwilligers klusjes waar de technische dienst niet aan toe kwam. Op elke afdeling alle lampen controleren en (opschrijven om te) vervangen.
Mensen helpen drinken geven. Er alleen maar zijn voor mensen. Op een stoel zitten kan iedereen. Een spelletje doen, krant voorlezen. Ik ben het eens met de stelling dat er altijd wel wat te doen is. En het is zo dankbaar werk, je krijgt er meer voor terug dan je geeft en het verrijkt jezelf!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

joepie schreef:Dat zie ik niet zo. Ik kan heel goed met iemand meevoelen als er door allerlei omstandigheden een arbeidsongeschiktheid is. Maar dan wel in de positieve zin, mee gaan zitten huilen heeft nog nooit geholpen. Dus iemand stimuleren om te zoeken naar nieuwe mogelijkheden en uitdagingen zie ik dan meer als meeleven en barmhartigheid.
En waarom zou iemand die altijd bepaald werk gedaan heeft te "goed" zijn om gewoon op een knoppie te moeten drukken? Als je daarmee je geld kunt verdienen? En ja, dat vind ik menselijk.
Hangt helemaal van de situatie af. De situatie van 20-30 jaar geleden, waarbij rijp en groen de WAO in ging, was niet ideaal. Maar de situatie met de Wet poortwachter is dat óók niet. Er zijn omstandigheden waarin iemand écht geen werk meer kan verrichten. Vergeet niet dat ziek zijn ook energie kost. Het is wreed van iemand te verlangen dat hij dat beetje energie dan moet gaan stoppen in betaald werk.
Anderzijds zie je ook dat mensen 'afgekeurd' zijn en vervolgens van alles gaan ondernemen. Dan denk je inderdaad: had die persoon nog niet wat betaald werk kunnen blijven doen? Maar ook dán weet je niet alles wat er achter de schermen gebeurt.
Plaats reactie