Nu zeuren we over menselijke instellingen, en het moet niet, en kan best met één keer.
Terwijl we niet langer dan anderhalf uur hoogstens in een kerkdienst zitten per keer.

Precies, als er een levend verlangen is naar God en Zijn dienst, dan zoek je geen argumenten om maar één dienst bij te wonen. Dan zou je willen dat het veel vaker dienst was.joepie schreef:Misschien dan maar terug naar hoe Jezus het deed toen hij preekte? Lijkt me wel wat. Uren en uren zaten ze te luisteren. En als het etenstijd was zorgde Hij voor eten. En de mensen kwamen graag om naar Hem te luisteren.
Nu zeuren we over menselijke instellingen, en het moet niet, en kan best met één keer.
Terwijl we niet langer dan anderhalf uur hoogstens in een kerkdienst zitten per keer.
Misschien verstandiger om in het vervolg eerst, als is het maar een deel van het topic te lezen, voordat je dit soort bizarre quasi-samenvattingen dropt en vervolgens je eigen verhaal eraan ophangt.Bloempje28 schreef:deze discussie draait voornamelijk om: ben ik verplicht om twee keer te gaan?
nou, inderdaad, ik zat me te verbazen hoe creatief hier menTiberius schreef:Misschien verstandiger om in het vervolg eerst, als is het maar een deel van het topic te lezen, voordat je dit soort bizarre quasi-samenvattingen dropt en vervolgens je eigen verhaal eraan ophangt.Bloempje28 schreef:deze discussie draait voornamelijk om: ben ik verplicht om twee keer te gaan?
dat is waar, maar dat sluit niet uit dat je geen ziekenhuisbezoek brengt. En dan zou je de preek na kunnen luisteren. Of je gaat met degene die je bezoekt naar de dienst in het ziekenhuis.jvdg schreef:Precies, als er een levend verlangen is naar God en Zijn dienst, dan zoek je geen argumenten om maar één dienst bij te wonen. Dan zou je willen dat het veel vaker dienst was.joepie schreef:Misschien dan maar terug naar hoe Jezus het deed toen hij preekte? Lijkt me wel wat. Uren en uren zaten ze te luisteren. En als het etenstijd was zorgde Hij voor eten. En de mensen kwamen graag om naar Hem te luisteren.
Psalm 84: Want één dag in Uw voorhoven is beter dan duizend elders; ik koos liever aan den dorpel in het huis mijns Gods te wezen, dan lang te wonen in de tenten der goddeloosheid.
Als bedoeld dat ik de helft niet heb gelezen, wat ik in een vorige discussie eerlijk heb gezegd dan sla je de plank mis! Maar ik kan je vertellen dat bij veel mensen op dit topic deze vraag wel meespeelt bij de keuze of ze al dan niet een zieke bezoeken op zondag! waarom zouden we er anders over moeten discussieren? Jezus bezocht zelf de zieken, dus daar is geen discussie over mogelijk als je even goed nadenkt!Tiberius schreef:Misschien verstandiger om in het vervolg eerst, als is het maar een deel van het topic te lezen, voordat je dit soort bizarre quasi-samenvattingen dropt en vervolgens je eigen verhaal eraan ophangt.Bloempje28 schreef:deze discussie draait voornamelijk om: ben ik verplicht om twee keer te gaan?
Jezus preekte ook door de week op verschillende plaatsen. niet elke week op dezelfde plaats met dezelfde mensen! Ik vind dat heel anders. En ik geloof ook dat het een stuk informeler aan toe ging dan in onze diensten. daar liepen mensen af en aan!!!Misschien dan maar terug naar hoe Jezus het deed toen hij preekte? Lijkt me wel wat. Uren en uren zaten ze te luisteren. En als het etenstijd was zorgde Hij voor eten. En de mensen kwamen graag om naar Hem te luisteren.
Ik zoek geen argumenten, maar wel realiteit. Ik ben voor 2 diensten! Ook omdat er gezinnen zijn waar ouder maar 1 keer kunnen ivm met kinderen en het is goed om 2 keer te gaan om dingen te leren. Maar maak er geen wet van of stel het niet als kenmerk. Zo van: 'Als je naar God verlangt, wil je de hele dag wel in de kerk zitten!" Waar dat idee toch vandaan komt! dat is zo'n onzin!Precies, als er een levend verlangen is naar God en Zijn dienst, dan zoek je geen argumenten om maar één dienst bij te wonen. Dan zou je willen dat het veel vaker dienst was.
[/quote][/quote]dat is waar, maar dat sluit niet uit dat je geen ziekenhuisbezoek brengt. En dan zou je de preek na kunnen luisteren. Of je gaat met degene die je bezoekt naar de dienst in het ziekenhuis.
Ik heb gelezen! Al eerder dan vandaag!Tiberius schreef:Ok, bij dezen een vriendelijk verzoek dan.
Zou je a.u.b. eerst willen lezen waar een topic over gaat, voordat je er iets in typt?
Als je ergens anders over wilt gaan discussiëren, mag je daar gerust een ander topic voor openen.
Alvast hartelijk bedankt voor de moeite.
Dat blijkt niet uit je antwoorden.Bloempje28 schreef:Ik heb gelezen! Al eerder dan vandaag!Tiberius schreef:Ok, bij dezen een vriendelijk verzoek dan.
Zou je a.u.b. eerst willen lezen waar een topic over gaat, voordat je er iets in typt?
Als je ergens anders over wilt gaan discussiëren, mag je daar gerust een ander topic voor openen.
Dus jij vindt de door mij geciteerde tekst uit Ps. 84 maar onzin.Bloempje28 schreef: Zo van: 'Als je naar God verlangt, wil je de hele dag wel in de kerk zitten!" Waar dat idee toch vandaan komt! dat is zo'n onzin!
Sorry hoor ben neit gefrustreerd. Als je de reacties gelezen hebt, zie je dat Eppo Gremdaat een positieve reactie heeft gegeven op Marnix die in dezelfde lijn heeft gereageerd! vind jij het off-topic of vind hij dat? waarom ben ik gefrustreerd als ik een andere mening uit? ik wil alleen mensen wakker maken die denken dat het is zoals zij denken.... laten we elkaar VRIJ laten! in dit geval worden er weer normen gesteld en gedrag geoordeeld en beoordeeld.... misschien miet ik daar maar eens een topic over openen!Tiberius schreef:Dat blijkt niet uit je antwoorden.Bloempje28 schreef:Ik heb gelezen! Al eerder dan vandaag!Tiberius schreef:Ok, bij dezen een vriendelijk verzoek dan.
Nogmaals: graag on-topic reageren en niet met je eigen frustraties dit topic een heel andere wending geven, aub.
Nee geen onzin en het is waar denk ik, maar wie bepaald de hoeveelheid??? Jij bent van mening dat je zoveel mogelijk naar de kerk wilt als je God liefhebt.... dus als er 5 of 6 keer kerk zou zijn in het weekend... zou je geen dienst overslaan, ook als dit door mensen is ingesteld??? Deze tekst kun je niet zomaar willekeurig toepassen! Zo van: je moet er zijn want dat staat in deze tekst! Het is goed om de zondag naar Gods huis te gaan. 2 keer of 3 keer of 4 keer... wat je maar wilt... maar als mensen zelf denken de frequentie naar boven te moeten bijstellen ben ik niet verplicht om daaraan mee te doen. Zo hebben wij door de weeks wel eens bijbellezing.... om mensen in de kerk te krijgen zegt onze dominee ook dit soort dingen, maar wat moet ik dat met mijn vrijwilligerswerk... moet ik die mensen dan maar laten zitten???? Dat is toch ook in dienst van God? Maar goed.... dit is off-topic volgens Tiberias.... dus laten we terug gaan naar (zieken)bezoek op zondag!jvdg schreef:Dus jij vindt de door mij geciteerde tekst uit Ps. 84 maar onzin.Bloempje28 schreef: Zo van: 'Als je naar God verlangt, wil je de hele dag wel in de kerk zitten!" Waar dat idee toch vandaan komt! dat is zo'n onzin!
Jij wilt mensen wakker schudden...........Bloempje28 schreef:Sorry hoor ben neit gefrustreerd. Als je de reacties gelezen hebt, zie je dat Eppo Gremdaat een positieve reactie heeft gegeven op Marnix die in dezelfde lijn heeft gereageerd! vind jij het off-topic of vind hij dat? waarom ben ik gefrustreerd als ik een andere mening uit? ik wil alleen mensen wakker maken die denken dat het is zoals zij denken.... laten we elkaar VRIJ laten! in dit geval worden er weer normen gesteld en gedrag geoordeeld en beoordeeld.... misschien miet ik daar maar eens een topic over openen!Tiberius schreef:Dat blijkt niet uit je antwoorden.Bloempje28 schreef:Ik heb gelezen! Al eerder dan vandaag!Tiberius schreef:Ok, bij dezen een vriendelijk verzoek dan.
Nogmaals: graag on-topic reageren en niet met je eigen frustraties dit topic een heel andere wending geven, aub.