Bevestiging + intrede Ds. Krijgsman

Marnix

Re: Bevestiging + intrede Ds. Krijgsman

Bericht door Marnix »

Ik kan ook wel een paar mp3-preken noemen waardoor ik van de Heere onderwijs heb ontvangen. Maar weet iemand waarom sommigen hier tegen zijn? Preken mogen wel verspreid worden maar niet digitaal?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Marnix schreef:Ik kan ook wel een paar mp3-preken noemen waardoor ik van de Heere onderwijs heb ontvangen. Maar weet iemand waarom sommigen hier tegen zijn? Preken mogen wel verspreid worden maar niet digitaal?
als ze gratis verspreidt worden, zal het met de (latere) verkoop niet zo lopen.....

http://www.depelgrim.nl/contents/nl/d93 ... rland.html
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
commentator

Bericht door commentator »

De intrededienst van ds. Krijgsman is inderdaad nog op het net te vinden. Hartelijk dank voor de verwijzingen.
Maar mag ik misschien ook vragen: het is opmerkelijk dat er in de GGN de laatste paar jaren opeens een heel aantal nieuwe predikanten zijn gekomen, nadat er jarenlang nog maar drie of twee waren overgebleven. Is dat een wonderbaar ingrijpen Gods?
Of was de nood zo hoog geworden, dat men de eisen maar wat minder streng heeft gemaakt?
Overigens niets ten nadele van de preek van ds. Krijgsman, ik vond het prachtig en troostrijk.
vlinder

Bericht door vlinder »

commentator schreef:De intrededienst van ds. Krijgsman is inderdaad nog op het net te vinden. Hartelijk dank voor de verwijzingen.
Maar mag ik misschien ook vragen: het is opmerkelijk dat er in de GGN de laatste paar jaren opeens een heel aantal nieuwe predikanten zijn gekomen, nadat er jarenlang nog maar drie of twee waren overgebleven. Is dat een wonderbaar ingrijpen Gods?
Of was de nood zo hoog geworden, dat men de eisen maar wat minder streng heeft gemaakt?
Overigens niets ten nadele van de preek van ds. Krijgsman, ik vond het prachtig en troostrijk.
Noem je dat een heel aantal? Sorry, maar ik vind het bitter weinig!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ander

Bericht door Ander »

vlinder schreef:
commentator schreef:De intrededienst van ds. Krijgsman is inderdaad nog op het net te vinden. Hartelijk dank voor de verwijzingen.
Commentator noemt het in vergelijking met... Dan is het een heel aantal na jaren waarin er maar drie of zelfs twee dienstdoende predikanten in het verband waren. Maar ja, niet zoveel als bij andere kerkgenootschappen, nee, dat is waar.
albion

Bericht door albion »

Ander schreef:
vlinder schreef:
Commentator noemt het in vergelijking met... Dan is het een heel aantal na jaren waarin er maar drie of zelfs twee dienstdoende predikanten in het verband waren. Maar ja, niet zoveel als bij andere kerkgenootschappen, nee, dat is waar.
't is wél verdubbeld of verdriedubbeld. Eerst maar drie en nu dan 6 (of niet?).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gian

Bericht door Gian »

commentator schreef: Maar mag ik misschien ook vragen: het is opmerkelijk dat er in de GGN de laatste paar jaren opeens een heel aantal nieuwe predikanten zijn gekomen, nadat er jarenlang nog maar drie of twee waren overgebleven. Is dat een wonderbaar ingrijpen Gods?
Zijn jullie nou echt nooit bang dat jullie God tekort doen?
Wij willen wel meer predikanten maar God niet.. of zoiets? Of zou het misschien toch andersom zijn?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
refo

Bericht door refo »

Gian schreef:
commentator schreef: Maar mag ik misschien ook vragen: het is opmerkelijk dat er in de GGN de laatste paar jaren opeens een heel aantal nieuwe predikanten zijn gekomen, nadat er jarenlang nog maar drie of twee waren overgebleven. Is dat een wonderbaar ingrijpen Gods?
E
Zijn jullie nou echt nooit bang dat jullie God tekort doen?
Wij willen wel meer predikanten maar God niet.. of zoiets? Of zou het misschien toch andersom zijn?
Daar wordt op die manier niet over gepraat. Het wordt gezien als een rechtsstreeks ingrijpen.

Net als het beroepingswerk. Ik vraag me altijd af (in dat verband) wat de kleine gemeenten misdaan hebben, dat God ze vrijwel geen predikanten stuurt. En de grote altijd na niet zo lange vakante tijd wel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Auto

Bericht door Auto »

ON TOPIC please
ggin

Bericht door ggin »

Net als het beroepingswerk. Ik vraag me altijd af (in dat verband) wat de kleine gemeenten misdaan hebben, dat God ze vrijwel geen predikanten stuurt. En de grote altijd na niet zo lange vakante tijd wel.

Niet mee eens!
Van de 3 grootste gemeente in het kerkverband zijn er 2 zonder predikant!
Opheusden is vacant
Barneveld (ds Roos)
Alblasserdam is vacant.

En bovendien is ds Krijgsman naar een "kleine" gemeente gegaan.
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

Mooi, alles is inmiddels wel gezegd.

Speculaties over en het nagaan van mogelijke overwegingen die predikanten en kandidaten zouden kunnen gehad hebben, zijn vast heel interessant; maar daar is Refoforum niet voor bedoeld.
Daarom :lock
Gesloten