Ik ben rustig...Luther schreef:Bert rustig!Bert Mulder schreef:Jan, je moet niet stom zitten doen.jvdg schreef:
Oké, maar mij gaat het niet in 1e instantie om het toezicht, maar primair om de inhoud van de boodschap.
Mijn vraag acht ik derhalve niet beantwoord.
Ik heb je vraag eerlijk beantwoord. Het is mijn schuld niet, dat je het niet met mijn antwoord eens ben... En dat betekend ook niet, dat je daarom zo maar mag stellen, dat je de vraag niet beantwoord acht....
Doe net alsof Jan een nieuwe vraag stelt, namelijk: Wat is het inhoudelike verschil tussen HCr USA en HCr NL?
Kan hij dat zelf niet zeggen dan?
Verder, zou ik zeggen: als hij dat nu nog niet weet, moet hij toch eens mijn posten over dit onderwerp nalezen...
Want daar hebben we het uit ter treuren over gehad...
Ok, nog een keer dan:
Heartcry USA is Southern Baptist, niet gereformeerd.
Heartcry NL is niet officieel gereformeerd (daar ze de 3FvE niet onderschrijven willen), niet officieel credo-baptist (hoewel ze veel credo-baptist sprekers hebben), niet officieel evangelistisch (hoewel ze veel evangelistische sprekers hebben)....
Met andere woorden, je kunt er alle wind van leer horen...
Zoals we in de Schrift lezen:
2 Tim. 4:
3 Want er zal een tijd zijn wanneer zij 17de gezonde leer niet zullen 18verdragen; maar 19ketelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars 20opgaderen 21naar hun eigen begeerlijkheden,
4 En zullen 22hun gehoor 23van de waarheid afwenden en zullen zich keren tot 24fabelen.
19 Dat is, hebbende een hart en oren die jeuken naar wat nieuws en vreemds.
20 Of: ophopen; dat is, den een voor en den ander na opwerpen en verkiezen, die hun wat nieuws leren
21 Dat is, die een leer voordragen met hun kwade lusten overeenkomende.
23 Dat is, van de zuivere en waarachtige leer des Evangelies.