Er is helemaal nooit een grondslag vastgesteld, dus de belijdenisgeschriften kunnen ook niet geschrapt zijn. Er is alleen een visiedocument opgesteld van datgenen wat men beoogt. Daarin is heel duidelijk aangegeven dat men de Bijbel als uitgangspunt wil nemen met als kader de sola's van de reformatie. Er is duidelijk verwoord in diverse media dat de belijdenisgeschriften heel waardevol zijn, maar niet voor eenheid hebben gezorgd. Als je een paar topics gaat zoeken is daar al uitvoerig over gesproken overigens, dus ik heb geen behoefte om weer die hele discussie te voeren.Tiberius schreef:Waarom zijn dan de belijdenisgeschriften uit de grondslag van HeartCry geschrapt?Grace schreef:Jammer dat je er zoveel karikaturen van maakt Tiberius. Iemand die vragen stelt bij het functioneren van bepaalde zaken schuift iets niet direct aan de kant. Wat flauw toch om het op zo'n manier neer te zetten.
Kern van de zaak is namelijk: het gaat over de interpretatie van de belijdenisgeschriften. Waarbij ik persoonlijk wil opmerken dat 3 formulieren van enigheid heel mooi zijn en waardevol, maar ze vooralsnog geen geschriften zijn die de eenheid hebben bevorderd, maar eerder hebben gebroken. Volgens mij past de naam 'formulieren van ONenigheid' beter. Je kunt ze onderschrijven, maar vervolgens gaan discussieren over: ja, maar hoe is het bedoeld. En dan ben je weer van voren af aan.