Stichting Heartcry

Afgewezen

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Als hij echt zou zeggen dat perfectie hier op aarde al verkregen kan worden, zit hij fout. Maar volgens mij wijst hij dit zelf ook af als laster.
Wat het tweede betreft: zit het hem soms daarin? Dat Arjan Baan kritiek heeft op de "schriftuurlijk-bevindelijke prediking, zoals onder ons bekend", en kan hij dáárom geen goed doen?
Later heeft hij dat inderdaad een rookgordijn omheen geblazen, ja.
Maar toch blijft hij daar steeds weer op hameren. Daarom zeg ik: met zoveel woorden zal hij dat nu niet meer zeggen.
Wat het tweede betreft: iemand die de schriftuurlijk-bevindelijke prediking en de belijdenisgeschriften opzij schuift, kan inderdaad, zeker hier op het forum, wel wat tegengas verwachten, ja.
Ik geloof niet dat Arjan Baan de belijdenisgeschriften opzij schuift. Wel dat hij hier door o.a. jou van beticht wordt. En vervolgens ga je hem daarnaar behandelen. En verder geloof ik niet dat 'de' schriftuurlijk-bevindelijke prediking bestaat. Wel weet ik dat in onze gezindte de heiligmaking bepaald geen overmatige aandacht krijgt. Als daar de vinger op gelegd wordt, is dat alleen maar terecht.
Grace

Bericht door Grace »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:
parsifal schreef:Arjan Baan wordt er van beschuldigd dat hij zou leren dat perfectie hier al op aarde in eigen kracht te verkrijgen is. Terwijl ik niet veel moeite heb om in zijn woorden te lezen dat we in onvolmaaktheid toch steeds meer naar de wil van de Heere gaan leven door Zijn kracht.
In eigen kracht zegt hij volgens mij nergens expliciet met zoveel woorden. Wel inderdaad dat perfectie hier op aarde al te verkrijgen is.
Wat hij in ieder geval wel vindt, is dat de schriftuurlijk-bevindelijke prediking, zoals onder ons bekend, daartoe niet voldoende is.
Als hij echt zou zeggen dat perfectie hier op aarde al verkregen kan worden, zit hij fout. Maar volgens mij wijst hij dit zelf ook af als laster.
Wat het tweede betreft: zit het hem soms daarin? Dat Arjan Baan kritiek heeft op de "schriftuurlijk-bevindelijke prediking, zoals onder ons bekend", en kan hij dáárom geen goed doen?
Later heeft hij dat inderdaad een rookgordijn omheen geblazen, ja.
Maar toch blijft hij daar steeds weer op hameren. Daarom zeg ik: met zoveel woorden zal hij dat nu niet meer zeggen.
Wat het tweede betreft: iemand die de schriftuurlijk-bevindelijke prediking en de belijdenisgeschriften opzij schuift, kan inderdaad, zeker hier op het forum, wel wat tegengas verwachten, ja.
Jammer dat je er zoveel karikaturen van maakt Tiberius. Iemand die vragen stelt bij het functioneren van bepaalde zaken schuift iets niet direct aan de kant. Wat flauw toch om het op zo'n manier neer te zetten.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Grace schreef:Jammer dat je er zoveel karikaturen van maakt Tiberius. Iemand die vragen stelt bij het functioneren van bepaalde zaken schuift iets niet direct aan de kant. Wat flauw toch om het op zo'n manier neer te zetten.
Waarom zijn dan de belijdenisgeschriften uit de grondslag van HeartCry geschrapt?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Was al door iemand anders gezegd.
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 01 okt 2009, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Grace schreef:Jammer dat je er zoveel karikaturen van maakt Tiberius. Iemand die vragen stelt bij het functioneren van bepaalde zaken schuift iets niet direct aan de kant. Wat flauw toch om het op zo'n manier neer te zetten.
Waarom zijn dan de belijdenisgeschriften uit de grondslag van HeartCry geschrapt?
Ja, vertel het eens, Tiberius. En dan graag eerlijk!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:Waar ik tegen ageer is, dat hij het toeëigenen zoals dat in het Doopformulier staat in eigen kracht denkt te doen. Terwijl het Doopformulier dat toch duidelijk aan het werk van de Heilige Geest toeschrijft.
Dit heet 'laster', of op zijn minst 'lichtelijk en onverhoord oordelen'.
Ik baseer me op het tweede hier geposte krantenartikel.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:
Het is juist een vraag van mij. Het antwoord is Grace wel bekend.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Waar staat dat Arjan Baan het 'in eigen kracht' denkt te kunnen doen?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:
Het is juist een vraag van mij. Het antwoord is Grace wel bekend.
Mij niet, al heb ik er wel iets over gelezen. Ik meen me te herinneren dat het niet is omdat hij het er inhoudelijk niet mee eens is, maar om een bredere kring te kunnen bereiken. Zoiets. Klopt dat?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:Waar staat dat Arjan Baan het 'in eigen kracht' denkt te kunnen doen?
In het tweede hier gepost artikel:
RD 1 oktober 2009 schreef:De Bijbel roept op om te streven naar de volmaaktheid van de volwassenheid, aldus Baan.
(...)
Die „geestelijke groei” is het „steeds meer worden wie we alreeds in Christus zijn”, aldus Baan. „Lees ook het doopformulier: „toe-eigenende hetgeen wij in Christus hebben...” Dat is zo’n bevrijding, om te weten dat je in Christus volmaakt bent.”
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:Mij niet, al heb ik er wel iets over gelezen. Ik meen me te herinneren dat het niet is omdat hij het er inhoudelijk niet mee eens is, maar om een bredere kring te kunnen bereiken. Zoiets. Klopt dat?
Je zit wel in de buurt: het was om sprekers uit een bredere kring uit te kunnen nodigen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Mij niet, al heb ik er wel iets over gelezen. Ik meen me te herinneren dat het niet is omdat hij het er inhoudelijk niet mee eens is, maar om een bredere kring te kunnen bereiken. Zoiets. Klopt dat?
Je zit wel in de buurt: het was om sprekers uit een bredere kring uit te kunnen nodigen.
Oké. Nou, dan moet je daar geen andere conclusies aan willen verbinden om vervolgens iemand af te kunnen serveren.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Waar staat dat Arjan Baan het 'in eigen kracht' denkt te kunnen doen?
RD 1 oktober 2009 schreef:De Bijbel roept op om te streven naar de volmaaktheid van de volwassenheid, aldus Baan.
(...)
Die „geestelijke groei” is het „steeds meer worden wie we alreeds in Christus zijn”, aldus Baan. „Lees ook het doopformulier: „toe-eigenende hetgeen wij in Christus hebben...” Dat is zo’n bevrijding, om te weten dat je in Christus volmaakt bent.”
Misschien mankeer ik iets aan mijn ogen, maar ik lees het hier niet.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:
(...)
ik ook al niet...
in Christus volmaakt zijn is héél wat anders dan in eigen kracht volmaakt moeten worden....

mooi artikeltje trouwens van Visser
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:
(...)
Tja, zo kan je iedereen monddood maken. Iets er niet in willen lezen et voila, het probleem is opgelost.
De volgende is zeker, dat ik niet over voldoende informatie beschik om hier wat over te kunnen zeggen? Maar die was in dit topic al langs gekomen.
Plaats reactie