Het klinkt een beetje als kwartetten....hans123 schreef:Heeft iemand de Intredediensten van kand. G. Bredeweg, Kand. van Rijswijk en Kand. Boeder?
Preken beluisteren op internet
Re: Preken beluisteren op internet
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Die zul je nooit vinden want ze waren 's middags al tot predikant bevestigdhans123 schreef:Heeft iemand de Intredediensten van kand. G. Bredeweg, Kand. van Rijswijk en Kand. Boeder?

“Leer de natie haar doop verstaan en Kerk en Staat zijn gered”
Ik heb de intrededienst van kand. Boeder en krijg m van kand. Bredeweg.hans123 schreef:Heeft iemand de Intredediensten van kand. G. Bredeweg, Kand. van Rijswijk en Kand. Boeder?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Bert Mulder
- Contacteer:
Je zult ds. Boeder en Ds. Bredeweg bedoele.....Luther schreef:Ik heb de intrededienst van kand. Boeder en krijg m van kand. Bredeweg.hans123 schreef:Heeft iemand de Intredediensten van kand. G. Bredeweg, Kand. van Rijswijk en Kand. Boeder?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ondergetekende heeft daar ook wel interesse in...Luther schreef:Ik heb de intrededienst van kand. Boeder en krijg m van kand. Bredeweg.hans123 schreef:Heeft iemand de Intredediensten van kand. G. Bredeweg, Kand. van Rijswijk en Kand. Boeder?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- Bert Mulder
- Contacteer:
wis nie da kandidate tegeweurdig intrede dede....caprice schreef:Ondergetekende heeft daar ook wel interesse in...Luther schreef:Ik heb de intrededienst van kand. Boeder en krijg m van kand. Bredeweg.hans123 schreef:Heeft iemand de Intredediensten van kand. G. Bredeweg, Kand. van Rijswijk en Kand. Boeder?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
'n Goed verstoander hed' ok maor 'n half weurd nodig...Bert Mulder schreef:wis nie da kandidate tegeweurdig intrede dede....caprice schreef:Ondergetekende heeft daar ook wel interesse in...Luther schreef:Ik heb de intrededienst van kand. Boeder en krijg m van kand. Bredeweg.hans123 schreef:Heeft iemand de Intredediensten van kand. G. Bredeweg, Kand. van Rijswijk en Kand. Boeder?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ik kan wel kort iets over de bevestigsdienst en intrededienst van kand/ds. Bredeweg noemen....hans123 schreef:Heeft iemand de Intredediensten van kand. G. Bredeweg, Kand. van Rijswijk en Kand. Boeder?
's Middags werd kandidaat G. Bredeweg bevestigd in ambt van herder en leraar door ds. A. Moerkerken.
De openingspsalm was PSALM 108 : 1
Daarna werd Artikel 31 van de NGB gelezen en
ging ds. voor in gebed.
Vervolgens werd PSALM 80 : 1, 5 en 11 gezongen.
Ds. Moerkerken had als tekst:
EZECHIEL 34 : 15-16
Ik zal Mijn schapen weiden, en Ik zal hen legeren, spreekt de Heere HEERE.
Het verlorene zal Ik zoeken en het weggedrevene zal Ik wederbrengen, en het gebrokene zal Ik verbinden, en
het kranke zal Ik sterken, maar het vette en het sterke zal Ik verdelgen; Ik zal hen weiden met oordeel.
Als thema noemde ds. Moerkerken:
DE GOEDE HERDER
Hij zette de preek uiteen in drie hoofdgedachten:
1. De bereidheid van de Goede Herder
2. De getrouwheid van de Goede Herder
3. De gestrengheid van de Goede Herder
Na de preek werd PSALM 26 : 8 gezongen, terwijl degenen die aan de handoplegging
deel zouden nemen naar voren kwamen.
Na de bevestiging werd nog gezongen PSALM 119 : 9
Terwijl de slotzang PSALM 79 : 7 was.
’s Avonds deed ds. Bredeweg zijn intrede met de tekstwoorden uir
1 KORINTHE 9 : 24b:
Loopt alzo, dat gij dien moogt verkrijgen.
Vooraf werd gezongen uit PSALM 119 : 17 en 88
Daarna ging ds. voor in gebed, waarna werd gezongen
PSALM 6 : 3, 5, 10
Als thema voor de preek noemde ds. Bredeweg:
DE LOPER IN DE LOOPBAAN.
Hij verdeelde de preek in 3 hoofdpunten:
1. De voorbereiding door de loper
2. De strijd van de loper
3. De kroon voor de loper
Na de preek werd gezongen uit PSLAM 37 : 2 en 3
Dan volgen verschillende toespraken.
De dienst werd besloten met het zingen van PSALM 116 : 7 en 11
Beide diensten werden gehouden in het kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente in Nederland.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Indrukwekkende diensten heb ze beide meegemaakt.-DIA- schreef:Ik kan wel kort iets over de bevestigsdienst en intrededienst van kand/ds. Bredeweg noemen....hans123 schreef:Heeft iemand de Intredediensten van kand. G. Bredeweg, Kand. van Rijswijk en Kand. Boeder?
's Middags werd kandidaat G. Bredeweg bevestigd in ambt van herder en leraar door ds. A. Moerkerken.
De openingspsalm was PSALM 108 : 1
Daarna werd Artikel 31 van de NGB gelezen en
ging ds. voor in gebed.
Vervolgens werd PSALM 80 : 1, 5 en 11 gezongen.
Ds. Moerkerken had als tekst:
EZECHIEL 34 : 15-16
Ik zal Mijn schapen weiden, en Ik zal hen legeren, spreekt de Heere HEERE.
Het verlorene zal Ik zoeken en het weggedrevene zal Ik wederbrengen, en het gebrokene zal Ik verbinden, en
het kranke zal Ik sterken, maar het vette en het sterke zal Ik verdelgen; Ik zal hen weiden met oordeel.
Als thema noemde ds. Moerkerken:
DE GOEDE HERDER
Hij zette de preek uiteen in drie hoofdgedachten:
1. De bereidheid van de Goede Herder
2. De getrouwheid van de Goede Herder
3. De gestrengheid van de Goede Herder
Na de preek werd PSALM 26 : 8 gezongen, terwijl degenen die aan de handoplegging
deel zouden nemen naar voren kwamen.
Na de bevestiging werd nog gezongen PSALM 119 : 9
Terwijl de slotzang PSALM 79 : 7 was.
’s Avonds deed ds. Bredeweg zijn intrede met de tekstwoorden uir
1 KORINTHE 9 : 24b:
Loopt alzo, dat gij dien moogt verkrijgen.
Vooraf werd gezongen uit PSALM 119 : 17 en 88
Daarna ging ds. voor in gebed, waarna werd gezongen
PSALM 6 : 3, 5, 10
Als thema voor de preek noemde ds. Bredeweg:
DE LOPER IN DE LOOPBAAN.
Hij verdeelde de preek in 3 hoofdpunten:
1. De voorbereiding door de loper
2. De strijd van de loper
3. De kroon voor de loper
Na de preek werd gezongen uit PSLAM 37 : 2 en 3
Dan volgen verschillende toespraken.
De dienst werd besloten met het zingen van PSALM 116 : 7 en 11
Beide diensten werden gehouden in het kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente in Nederland.
Aanbevelingswaardig!
http://maranathakerk.nu/cgi-bin/qgen?cf ... g&d.id=965
http://maranathakerk.nu/cgi-bin/qgen?cf ... g&d.id=968
2 duidelijke preken over de opname van de Gemeente
http://maranathakerk.nu/cgi-bin/qgen?cf ... g&d.id=965
http://maranathakerk.nu/cgi-bin/qgen?cf ... g&d.id=968
2 duidelijke preken over de opname van de Gemeente
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- ani-ohev-otah
Beste mensen,
Hierbij wil ik nog een link plaatsen van preken op mp3 van de Hersteld Hervormde dominee ds. J.C. den Ouden.
http://cid-a7935a7dea2c7b48.skydrive.li ... px/.Public
Hierbij wil ik nog een link plaatsen van preken op mp3 van de Hersteld Hervormde dominee ds. J.C. den Ouden.
http://cid-a7935a7dea2c7b48.skydrive.li ... px/.Public
Laatst gewijzigd door ani-ohev-otah op 06 okt 2009, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
We can forgive you for killing our sons. But we will never forgive you for making us kill yours.
Mijn volk is uitgeroeid, omdat het zonder kennis is;
Mijn volk is uitgeroeid, omdat het zonder kennis is;
-
Op http://www.kerkdienstgemist zijn de preken na te luisteren die ds. A. van Olst zondag hield in de CGK van Apeldoorn-Centrum. 's Morgens over 1 Thessalonicenzen 1, 's middags over hoofdstuk 2.
Fijn dat deze dominee (als kandidaat afkomstig uit deze gemeente) weer eens kwam preken.
Fijn dat deze dominee (als kandidaat afkomstig uit deze gemeente) weer eens kwam preken.
De discussie over de opname van de gemeente heb ik hierheen verplaatst.
Preken gezocht van ds. D. de Wit, Ds. G. Bredeweg, Ds. F. Mallan!
Ik zou je wel aan een adres kunnen helpen waar je preken op cd van ds. G. Bredeweg en ds. D. de Wit kunt te kopen...hans123 schreef:Preken gezocht van ds. D. de Wit, Ds. G. Bredeweg, Ds. F. Mallan!
Van ds. Mallan heb ik zelf enkele oude cassetebandjes, maar weet verder daar geen adres van...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«