Bevestiging + intrede Ds. Krijgsman
Re: Bevestiging + intrede Ds. Krijgsman
Waarom gaan mensen nu gelijk weer neuzen op mijn server?! Wil de persoon met ip-adres 213.247.64.71 svp ophouden daarmee? Ik weet niet hoe je het doet, want ik meen dat ik alles dicht heb zitten, maar ik zie dat je in allerlei andere mappen probeert te komen. Jammer hoor!
Mja, dat is het risico als je een server aan het internet hangt...Upquark schreef:Waarom gaan mensen nu gelijk weer neuzen op mijn server?! Wil de persoon met ip-adres 213.247.64.71 svp ophouden daarmee? Ik weet niet hoe je het doet, want ik meen dat ik alles dicht heb zitten, maar ik zie dat je in allerlei andere mappen probeert te komen. Jammer hoor!
Ja, maar van RF-bezoekers had ik het niet verwacht...
Hmm, klikzever uit omg. Leusden...Upquark schreef:Waarom gaan mensen nu gelijk weer neuzen op mijn server?! Wil de persoon met ip-adres 213.247.64.71 svp ophouden daarmee? Ik weet niet hoe je het doet, want ik meen dat ik alles dicht heb zitten, maar ik zie dat je in allerlei andere mappen probeert te komen. Jammer hoor!

Gooi alle prekenboeken dan maar weg :-) en dan nog niet te spreken over leesdiensten. Dan wordt de gemeente alleen maar naslagwerk voorgehouden?refo schreef:Een preek heeft maar een beperkte houdbaarheid. Als de dienst voorbij is is die voorbij.
Daarna kan deze nog wat dienst doen als naslagwerk, maar de kracht is er af.
Zo zou je het kunnen zeggen, ja.Ronaldo schreef:Gooi alle prekenboeken dan maar weg :-) en dan nog niet te spreken over leesdiensten. Dan wordt de gemeente alleen maar naslagwerk voorgehouden?refo schreef:Een preek heeft maar een beperkte houdbaarheid. Als de dienst voorbij is is die voorbij.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- Oude-Waarheid
Tja Refo dat voor jou de kacht er dan af is dat vind ik dan triest (zacht uitgedrukt)refo schreef:Zo zou je het kunnen zeggen, ja.Ronaldo schreef:Gooi alle prekenboeken dan maar weg :-) en dan nog niet te spreken over leesdiensten. Dan wordt de gemeente alleen maar naslagwerk voorgehouden?refo schreef:Een preek heeft maar een beperkte houdbaarheid. Als de dienst voorbij is is die voorbij.
Refo, nog los van het feit dat ik het niet met je eens ben: Hoe kom je tot deze mening?refo schreef:Zo zou je het kunnen zeggen, ja.Ronaldo schreef:Gooi alle prekenboeken dan maar weg :-) en dan nog niet te spreken over leesdiensten. Dan wordt de gemeente alleen maar naslagwerk voorgehouden?refo schreef:Een preek heeft maar een beperkte houdbaarheid. Als de dienst voorbij is is die voorbij.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hoe kom je tot deze mening?!
Ik kan beter vragen: hoe is het zo gekomen dat we leesdiensten gelijke waarde toekennen als gesproken diensten? En men er met een boekske in een hoekske ook wel 'komen kan'.
Als je ziet hoe het christendom begonnen is: met het gesproken Woord. En als volgens de belijdenis het geloof gewerkt wordt door prediking en gesterkt door sacramenten is het best wel een beetje gevaarlijk om vastleggingen van die prediking gelijk te waarderen. Dat heeft namelijk nogal wat consequenties.
Ik kan beter vragen: hoe is het zo gekomen dat we leesdiensten gelijke waarde toekennen als gesproken diensten? En men er met een boekske in een hoekske ook wel 'komen kan'.
Als je ziet hoe het christendom begonnen is: met het gesproken Woord. En als volgens de belijdenis het geloof gewerkt wordt door prediking en gesterkt door sacramenten is het best wel een beetje gevaarlijk om vastleggingen van die prediking gelijk te waarderen. Dat heeft namelijk nogal wat consequenties.
--------------
Omdat onder een leesdienst God ook mensen bekeerd en onderwijst, ja misschien wel in dezelfde mate als onder de levende verkondiging. Ik ken er enkele sprekende bewijzen van.refo schreef:Hoe kom je tot deze mening?!
Zita schreef:wat ik me nu afvraag: is het niet ondermijning van het gezag van de betreffende kerkenraad om tegen hun wil de preken van ds. Krijgsman op het internet te zetten? (niet bedoeld als kritiek of vermaning of iets dergelijks, maar als gewone vraag)
als ze het niet goed zouden vinden, denk ik dat ze zelf wel zullen vragen het eraf te halen!
laat iedereen in z'n waarde! elk mens is anders
ze hebben het er bij zichzelf afgehaald. Op hen rust dan niet de plicht om overal te checken of iemand het nog op een privesite heeft gezet.sanne1 schreef:Zita schreef:wat ik me nu afvraag: is het niet ondermijning van het gezag van de betreffende kerkenraad om tegen hun wil de preken van ds. Krijgsman op het internet te zetten? (niet bedoeld als kritiek of vermaning of iets dergelijks, maar als gewone vraag)
als ze het niet goed zouden vinden, denk ik dat ze zelf wel zullen vragen het eraf te halen!
Snap niet wat het probleem is met dit soort verspreiding. Mijn mirror blijft nog wel even online, tot ik merk dat er geen gebruik meer van wordt gemaakt.
Trouwens, als iemand nog een paar GGiN-preken heeft, registreer ik gelijk http://www.gginprekenweb.nl.
Trouwens, als iemand nog een paar GGiN-preken heeft, registreer ik gelijk http://www.gginprekenweb.nl.

Inderdaad! Ik ken ze ook. Ik kan zelf ook nog de leesdiensten noemen, waardoor ik van de Heere onderwijs mocht ontvangen!Erasmiaan schreef:Omdat onder een leesdienst God ook mensen bekeerd en onderwijst, ja misschien wel in dezelfde mate als onder de levende verkondiging. Ik ken er enkele sprekende bewijzen van.refo schreef:Hoe kom je tot deze mening?!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)