Betalen voor je e-mail?

Plaats reactie

Ik wil 1 cent per verstuurde e-mail betalen om spam tegen te gaan (geld gaat naar goed doel).

Peiling eindigde op 21 aug 2009, 13:37

Ja
2
13%
Nee
13
87%
Ik vind e-mailen onschriftuurlijk
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 15

rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Betalen voor je e-mail?

Bericht door rekcor »

AMSTERDAM – Internetbedrijf Yahoo is bezig met een mailsysteem dat de verspreiding van spam tegen moet gaan. Bij CentMail moeten gebruikers een cent betalen voor iedere e-mail die zij verzenden.

Met CentMail moet voor iedere e-mail een soort ‘digitale postzegel’ worden gekocht. Dit geld komt overigens niet bij Yahoo terecht, maar wordt overgemaakt naar een goed doel.
http://www.nu.nl/internet/2059949/yahoo ... -mail.html

Het idee hierachter is dat het niet meer winstgevend is om SPAM te versturen.

Wat vinden jullie van dit idee, zou je meedoen? Waarom, waarom niet?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Betalen voor je e-mail?

Bericht door memento »

rekcor schreef:
AMSTERDAM – Internetbedrijf Yahoo is bezig met een mailsysteem dat de verspreiding van spam tegen moet gaan. Bij CentMail moeten gebruikers een cent betalen voor iedere e-mail die zij verzenden.

Met CentMail moet voor iedere e-mail een soort ‘digitale postzegel’ worden gekocht. Dit geld komt overigens niet bij Yahoo terecht, maar wordt overgemaakt naar een goed doel.
http://www.nu.nl/internet/2059949/yahoo ... -mail.html

Het idee hierachter is dat het niet meer winstgevend is om SPAM te versturen.

Wat vinden jullie van dit idee, zou je meedoen? Waarom, waarom niet?
Gaat niet werken. Waarom zouden mensen (zeker zij die kwaad willen) gaan betalen voor iets wat ook gratis kan?
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: Betalen voor je e-mail?

Bericht door rekcor »

Omdat je mail anders niet meer aankomt over een tijdje?
nu.nl schreef:De onderzoekers die zich bezighouden met de ontwikkeling van CentMail verwachten dat vooral bedrijven met mailservers veel interesse in het systeem zullen hebben. Wanneer alleen goedgekeurde CentMail wordt behandeld, dan wordt veel aan efficiëntie gewonnen, zo stellen zij.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Betalen voor je e-mail?

Bericht door memento »

rekcor schreef:Omdat je mail anders niet meer aankomt over een tijdje?
nu.nl schreef:De onderzoekers die zich bezighouden met de ontwikkeling van CentMail verwachten dat vooral bedrijven met mailservers veel interesse in het systeem zullen hebben. Wanneer alleen goedgekeurde CentMail wordt behandeld, dan wordt veel aan efficiëntie gewonnen, zo stellen zij.
Mja, dat is hetzelfde als een bedrijf wat schone lucht gaat verkopen, en zeggen: Iedereen zou het moeten doen.

Ik geloof niet in betaalde mail. Er zijn standaarden al beschikbaar waarmee de afzender van een mail gecontroleerd wordt. Gratis standaarden, al meer dan 5 jaar beschikbaar. Als er ooit wat gaat gebeuren op de mailmarkt, zal het in die richting gaan. Het probleem is dat praktisch iedere mailserver tegelijkertijd de omzetting van het oude naar het nieuwe mail protocol zal moeten maken. En dat is zo makkelijk nog niet...

Het probleem van SPAM is niet dat het versturen van email gratis is, maar dat de ontvanger niet weet wie de verstuurder is. Is de verstuurder bekend, dan is filteren heel eenvoudig.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: Betalen voor je e-mail?

Bericht door rekcor »

Ik zie ook niet veel in dit initiatief, maar begrijp eigenlijk niet waarom een bedrijf als Yahoo (waar toch niet de domste mensen werken) zoveel tijd en moeite hierin lijkt te steken.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Betalen voor je e-mail?

Bericht door Mister »

Verder vraag ik me af wat de optie over onschriftuurlijk hier doet?
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: Betalen voor je e-mail?

Bericht door rekcor »

was grapje, leuk he?
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Re: Betalen voor je e-mail?

Bericht door Da Capo »

rekcor schreef:Ik zie ook niet veel in dit initiatief, maar begrijp eigenlijk niet waarom een bedrijf als Yahoo (waar toch niet de domste mensen werken) zoveel tijd en moeite hierin lijkt te steken.
Idd, al is de programmeur nog zo snel, de hacker achterhaalt 'm wel.
M.a.w., je kan iets nog zo goed dichtspijkeren, je kan er op wachten dat het gehacked wordt. Dat geldt voor een digitale postzegel (o.i.d.) net zo... Het helpt dus niet tegen het fenomeen SPAM.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Betalen voor je e-mail?

Bericht door Marnix »

Daarom... en zolang er gratis mailproviders blijven bestaan, blijft spam bestaan. Je kan zo'n systeem nooit wereldwijd maken.

En anders zou het nog geen goede aanpak zijn. De gewone mailers worden de dupe van de misdragingen van enkelen...

Overigens heb ik niet zoveel last van spam. Het meeste wordt er wel uitgefilterd en anders knikker ik het meteen weg.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Betalen voor je e-mail?

Bericht door henriët »

rekcor schreef:was grapje, leuk he?
:humhihi


Even een (domme) vraag, willen ze dan ook dat alle particuliere mensen gaan betalen bij een te verzenden mail....
En hoe zit dat dan met pb tjes op rf..
enz..

Volgens mij wordt t dan weer tijd dat ik de pen oppak....
nieuwe p l p ;)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Betalen voor je e-mail?

Bericht door Marnix »

Allicht, dan betaalt iedereen. PB's blijven wel gewoon gratis. Maar goed, het is niet relevant, komt er toch niet zomaar van :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie