Vertrek Arie Boomsma bij de EO

mayflower

Re: Vertrek Arie Boomsma bij de EO

Bericht door mayflower »

Marnix schreef:... en God ook die prediking heeft gebruikt om mensen te bekeren. .....
Beste Marnix,

Ken je die mensen persoonlijk, die door de persoon van Arie Boomsma, die zich bekeerd hebben en tot een levende geloof in Christus zijn gekomen ?
refo

Bericht door refo »

Dan gaan we eerst uitvlooien wat 'leved geloof' is.

Nou is Boosma weg en we gaan nog door! We hebben toch ons zin? De boef is weg. Prachtig. Eind goed al goed..

Volgens Marnix is wat Boomsma deed passend in de EO-missie. Ze maken er mensen minimaal geïnteresseerd door.
Hij zit er boven op, dus neem ik aan dat dat waar is.
Maar wij geloven dat niet want dat gaat ze nooit lukken want daar hebben wij patent op (genomen).

Van het folderen door de GerGem zijn evenmin voorbeelden van mensen die daardoor tot een levend geloof zijn gekomen.
Want er is maar één middel: de prediking. Maar daar moeten we ze onder zien te krijgen. Met alle mogelijke middelen moeten we mensen onder het evengelie zien te krijgen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Marnix schreef:Mee eens. Ik zeg ook niet dat alles wat hij doet goed is, integendeel. Dat was volgens mij ook niet de vraag waar ik op antwoordde ;)
Klopt. :)
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef: Want er is maar één middel: de prediking. Maar daar moeten we ze onder zien te krijgen. Met alle mogelijke middelen moeten we mensen onder het evengelie zien te krijgen.
Met alle geoorloofde mogelijke middelen...

Enfin, opnieuw de discussie: Wat is geoorloofd?

Cabaret over Jezus?
Gay Parade?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
refo schreef: Want er is maar één middel: de prediking. Maar daar moeten we ze onder zien te krijgen. Met alle mogelijke middelen moeten we mensen onder het evengelie zien te krijgen.
Met alle geoorloofde mogelijke middelen...

Enfin, opnieuw de discussie: Wat is geoorloofd?

Cabaret over Jezus?
Gay Parade?
Alle middelen die de inhoud van de boodschap vervolgens niet in de weg staan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Nou is Boosma weg en we gaan nog door!
Precies. Dat slaat nergens op.
Daarom: :lock
Gesloten