Vertrek Arie Boomsma bij de EO
Vertrek Arie Boomsma bij de EO
Arie Boomsma gaat weg bij de EO. De presentator en de omroep hebben geconcludeerd dat vruchtbare samenwerking niet meer mogelijk is. Per 1 oktober vertrekt Boomsma daarom bij de omroep.
Directeur Arjan Lock: "Beiden hebben we het verlangen te laten zien dat een leven met God waardevol is. Maar we verschillen van mening over de manier waarop we dat willen en kunnen doen. Dat is jammer."
Boomsma werkte sinds 2006 voor de EO. Hij presenteerde op tv onder meer 'Veertig Dagen zonder Seks', en op Radio 1 het programnma 'Dit is de dag'.
Kritiek
Hij kreeg kritiek toen hij halfnaakt poseerde voor een homo-uitgave van het blad Linda. Hij werd toen drie maanden geschorst, maar mocht later weer aan de slag bij de zender.
Er kwam ook kritiek op het format voor een nieuw satirisch programma "Loopt een Man over het water', waarin hij cabaretiers een conference over het geloof wilde laten maken. De EO haalde de stekker uit het programma nog voordat er een aflevering van was uitgezonden.
Boomsma reageerde mild op het afscheid van zijn omroep: "Ik blijf de EO een warm hart toedragen".
Ook directeur Lock had lovende woorden voor de presentator. "Arie Boomsma is een prettige en getalenteerde collega. Hij weet als geen ander het gesprek aan te gaan over Jezus op plekken waar dat niet vanzelfsprekend is".
Bron:NOS.nl
Directeur Arjan Lock: "Beiden hebben we het verlangen te laten zien dat een leven met God waardevol is. Maar we verschillen van mening over de manier waarop we dat willen en kunnen doen. Dat is jammer."
Boomsma werkte sinds 2006 voor de EO. Hij presenteerde op tv onder meer 'Veertig Dagen zonder Seks', en op Radio 1 het programnma 'Dit is de dag'.
Kritiek
Hij kreeg kritiek toen hij halfnaakt poseerde voor een homo-uitgave van het blad Linda. Hij werd toen drie maanden geschorst, maar mocht later weer aan de slag bij de zender.
Er kwam ook kritiek op het format voor een nieuw satirisch programma "Loopt een Man over het water', waarin hij cabaretiers een conference over het geloof wilde laten maken. De EO haalde de stekker uit het programma nog voordat er een aflevering van was uitgezonden.
Boomsma reageerde mild op het afscheid van zijn omroep: "Ik blijf de EO een warm hart toedragen".
Ook directeur Lock had lovende woorden voor de presentator. "Arie Boomsma is een prettige en getalenteerde collega. Hij weet als geen ander het gesprek aan te gaan over Jezus op plekken waar dat niet vanzelfsprekend is".
Re: Vertrek Arie Boomsma bij de EO
't Werd tijd. Niet echt een verlies zou ik willen zeggen.
Gott führe uns freundlich durch diese Zeiten, aber vor allem führe er uns zu sich. (D. Bonhoeffer)
Dat werd ook hoog tijd moet ik zeggen. Hij heeft in 2 jaar tijd behoorlijk wat afgebroken wat zijn voorgangers hebben opgebouwd in al die jaren.
Met alle Boomsma-bashing moeten we dat ook bedenken.MariaW schreef:(...)
Grace schreef:Dat werd ook hoog tijd moet ik zeggen. Hij heeft in 2 jaar tijd behoorlijk wat afgebroken wat zijn voorgangers hebben opgebouwd in al die jaren.
Als er al wat opgebouwd was... want ik mag toch mijn eerlijke mening geven?
En mijn mening is glashelder: de EO heeft meer afgebroken dan opgebouwd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Bonny
- Contacteer:
Afgebroken misschien bij de traditionele aanhang, misschien wel wat opgebouwd in andere hoeken van de samenleving. Dat weet ik niet.
Hoe dan ook, dit zat er wel een beetje aan te komen.
Hoe dan ook, dit zat er wel een beetje aan te komen.
The Groom's still waiting at the altar
Glashelder? Meer glashard...-DIA- schreef:Grace schreef:Dat werd ook hoog tijd moet ik zeggen. Hij heeft in 2 jaar tijd behoorlijk wat afgebroken wat zijn voorgangers hebben opgebouwd in al die jaren.
Als er al wat opgebouwd was... want ik mag toch mijn eerlijke mening geven?
En mijn mening is glashelder: de EO heeft meer afgebroken dan opgebouwd.
- Sola Scriptura
ik denk dat hij niet echt serieus word genomen door de wereld.
hij kan proberen Jezus, cool, leuk hip en van deze tijd te laten zijn. maar over welke Jezus hebben we het dan?
de Jezus van openbaring hfdstk 1-3? die bij de 2de komst harder slacht dan alle horror films van hollywood bij elkaar?
De JEZUS van psalm 2?
aan de andere kant...ik denk wel dat hij en groep kan bereiken die het strakke, gearriveerde, behoudende kerkgroepje niet kan bereiken.
die hadden mij ook niet kunnen bereiken 10 jaar geleden toen ik in de wereld leefde, zonder iets van kerk en/of dogma af te weten.
ik vind arie ook een aardige man. en geloof echt dat hij het goed bedoeld!
dus wat ik ga doen is bidden, voor hem en de afglijdende eo. en zelf het goede voorbeeld geven in mijn bereik.
hij kan proberen Jezus, cool, leuk hip en van deze tijd te laten zijn. maar over welke Jezus hebben we het dan?
de Jezus van openbaring hfdstk 1-3? die bij de 2de komst harder slacht dan alle horror films van hollywood bij elkaar?
De JEZUS van psalm 2?
aan de andere kant...ik denk wel dat hij en groep kan bereiken die het strakke, gearriveerde, behoudende kerkgroepje niet kan bereiken.
die hadden mij ook niet kunnen bereiken 10 jaar geleden toen ik in de wereld leefde, zonder iets van kerk en/of dogma af te weten.
ik vind arie ook een aardige man. en geloof echt dat hij het goed bedoeld!
dus wat ik ga doen is bidden, voor hem en de afglijdende eo. en zelf het goede voorbeeld geven in mijn bereik.
... En een met een hoop mensen gediscussieerd die zijn voorgangers in al die jaren niet wisten te bereiken. Een medaille heeft altijd twee kanten. Jammer dat hij weggaat. Misschien goed voor de rust (hoewel de kritiek uit de rechterflank echt niet zal verstommenGrace schreef:Dat werd ook hoog tijd moet ik zeggen. Hij heeft in 2 jaar tijd behoorlijk wat afgebroken wat zijn voorgangers hebben opgebouwd in al die jaren.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Wat is nu uiteindelijk de vrucht van zijn zogenaamde discussies ?Marnix schreef:
... En een met een hoop mensen gediscussieerd die zijn voorgangers in al die jaren niet wisten te bereiken......
- Bonny
- Contacteer:
Mag ik eens een wedervraag stellen? Wat is in het licht van Matteüs 25:14-30 de vrucht van de prediking van voorgangers? Preekt hij voor eigen parochie, of ook voor de wereld. Ging de Goede Herder ook niet alle kloven af of het ene verdwaalde schaap te zoeken?mayflower schreef:Wat is nu uiteindelijk de vrucht van zijn zogenaamde discussies ?Marnix schreef:
... En een met een hoop mensen gediscussieerd die zijn voorgangers in al die jaren niet wisten te bereiken......
The Groom's still waiting at the altar
Arie Boomsma als goede herder? Mwah...Bonny schreef:Mag ik eens een wedervraag stellen? Wat is in het licht van Matteüs 25:14-30 de vrucht van de prediking van voorgangers? Preekt hij voor eigen parochie, of ook voor de wereld. Ging de Goede Herder ook niet alle kloven af of het ene verdwaalde schaap te zoeken?mayflower schreef:Wat is nu uiteindelijk de vrucht van zijn zogenaamde discussies ?Marnix schreef:
Hehe... Zo zou hij zichzelf in ieder geval nooit typeren... ook al heeft ie een herderskapsel 
Mayflower, de vrucht is dat er mensen, die ongeinteresseerd en moeilijk te bereiken zijn, aan het denken gezet zijn, met een andere blik naar het geloof zijn gaan kijken, sommigen zelfs zijn gaan zoeken naar God... en God ook die prediking heeft gebruikt om mensen te bekeren.
Wonderlijk he, hoe God door zwakke, kwetsbare, zondige mensen toch werkt.....

Mayflower, de vrucht is dat er mensen, die ongeinteresseerd en moeilijk te bereiken zijn, aan het denken gezet zijn, met een andere blik naar het geloof zijn gaan kijken, sommigen zelfs zijn gaan zoeken naar God... en God ook die prediking heeft gebruikt om mensen te bekeren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Toch betekent het niet dat het dus per definitie goed is, de wijze waarop Arie Boomsma c.q. te werk gaan. God kan het gebruiken, gelukkig wel, maar wíj hebben onze verantwoordelijkheid om niet te gaan buiten de wegen die God ons wijst.Marnix schreef:Hehe... Zo zou hij zichzelf in ieder geval nooit typeren... ook al heeft ie een herderskapsel
Mee eens. Ik zeg ook niet dat alles wat hij doet goed is, integendeel. Dat was volgens mij ook niet de vraag waar ik op antwoordde