n.a.v. kerknieuws

wim

Bericht door wim »

En ik zou wel eens willen weten wat het curratorium graag zou willen horen?
Er is pas een keer een bijeenkomst (ik weet niet meer door wie georganiseerd) geweest waarbij dit aan de orde kwam. Ook ds. Moerkerken was daarbij aanwezig. Er werd gezegd dat kerkenraden vaak geen raad weten met iemand die predikant wil worden en die man dan zonder veel onderzoek doorsturen naar het curatorium. Als dan niet éénmaal de naam van Jezus genoemd wordt, moet het curatorium wel afwijzen. Dat werd gezegd door iemand van het curatorium!
Ik heb in de ger. gem. nog nooit een persoonlijke getuigenis van een predikant gehoord.
Ik wel hoor!!
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door UnionistHeeft het curatorium niet gefaald toen zij de predikant aannam die later zijn ambt neerlegde om met de vrouw van zijn keuze te trouwen?
Men heeft de mens te hoog staan....
Christus is voor ons gestorven toen wij nog zondaars waren.
Telkens weer moeten we aan het kruis knielen.
Het lijkt alsof dat een eenmalige gebeurtenis is, waarna het nooit meer mis mag gaan.
refo

Bericht door refo »

ds Moerkerken zit niet in het curatorium...
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Unionist

Bericht door Unionist »

Hoe krijgen ze het overigens voor elkaar om iemand aan te nemen die Brede-weg heet???!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
wim

Bericht door wim »

Oorspronkelijk gepost door refo
ds Moerkerken zit niet in het curatorium...
Heb ik niet gezegd!
jacob

Bericht door jacob »

Ik mag hopen dat er een trendbreuk zal komen. Wat er de laatste tijd is afgekomen was m.i. nogal rechts van het rechtse. Nee ik mag hopen dat gemeenten als Moerkapelle, Groningen en Lelystad ook straks weer kunnen kiezen.......
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door jacob
Ik mag hopen dat er een trendbreuk zal komen. Wat er de laatste tijd is afgekomen was m.i. nogal rechts van het rechtse. Nee ik mag hopen dat gemeenten als Moerkapelle, Groningen en Lelystad ook straks weer kunnen kiezen.......
Dan doen ze gewoon net als APeldoorn 3 jaar geleden. Geen student beroepen maar een dominee, en die nam het nog aan ook! Hij is trouwens in oktober ook weer beroepbaar.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Hoe krijgen ze het overigens voor elkaar om iemand aan te nemen die Brede-weg heet???!
Geweldig! haha.
Misschien is dit een prediking op zich, nog voordat hij iets gesproken heeft....
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door wim
Er is pas een keer een bijeenkomst (ik weet niet meer door wie georganiseerd) geweest waarbij dit aan de orde kwam. Ook ds. Moerkerken was daarbij aanwezig. Er werd gezegd dat kerkenraden vaak geen raad weten met iemand die predikant wil worden en die man dan zonder veel onderzoek doorsturen naar het curatorium. Als dan niet éénmaal de naam van Jezus genoemd wordt, moet het curatorium wel afwijzen. Dat werd gezegd door iemand van het curatorium!
Ik heb in de ger. gem. nog nooit een persoonlijke getuigenis van een predikant gehoord.
Ik wel hoor!!
Ow, maar ik ken ook wel dominees die ongetwijfeld kunnen getuigen van een persoonlijke band met God. Zo bedoelde ik dat ook weer niet trouwens. Tis echt niet zo dat er geen dominees zijn die niet het ware geloof bezitten. In tegendeel.
Maar toch ken ik persoonlijk 2 dominees die bewust niet willen en kunnen getuigen van een zekerheid dat Christus ook voor hun gestorven is en dan denk ik: Curratorium, wat heb jij voor een eisen?!
1 dominee flikte het om mij persoonlijk mee te delen dat hij grote twijfels had aan het feit dat Vreugdenhil dominee is kunnen worden.

En over Jezus kun je verschillend praten. De dominee die ik 1 keer per week hoor, preekt wel over Jezus, maar dan als die verborgen onuitsprekelijke kostbaarheid voor het ware volk. Jezus woorden gebruikt hij om de preek aan te scherpen zoals:"Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen", om aan te geven dat geloof niet genoeg is.
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door jacob
huh?
wat is er met die gemeenten dan? ;)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Inderdaad! We hebben ook een Van de Ketterij gehad en daar is het slecht mee afgelopen.
Nomen est omen.
--------------
Miscanthus

ehm... de roddelpers loopt veel beter dan de echt-nieuws-topic.....
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Oorspronkelijk gepost door wim
Ik wel hoor!!

1 dominee flikte het om mij persoonlijk mee te delen dat hij grote twijfels had aan het feit dat Vreugdenhil dominee is kunnen worden.
En wat zei je, joh dat heb ik nou bij u ook?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
:P Jij begon... ;)
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Dat is een opmerking met een hoog Adrianus-gehalte.
--------------
Plaats reactie