Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Tiberius
Administrator

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Tiberius »

Gijs83 schreef:Vandaag een quizvraag:

Code: Selecteer alles

[b]Vraag:[/b]Kunt u de warmwaterleiding aansluiten op uw wasmachine?

A: Nee, dat is onmogelijk
B: Jazeker!
Als de vraag persoonlijk aan mij gesteld wordt is het antwoord: A.
Anderen kunnen ongetwijfeld B antwoorden. Het moet dan wel een hot fill zijn.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Tiberius schreef:
Gijs83 schreef:Vandaag een quizvraag:

Code: Selecteer alles

[b]Vraag:[/b]Kunt u de warmwaterleiding aansluiten op uw wasmachine?

A: Nee, dat is onmogelijk
B: Jazeker!
Als de vraag persoonlijk aan mij gesteld wordt is het antwoord: A.
Anderen kunnen ongetwijfeld B antwoorden. Het moet dan wel een hot fill zijn.
Het antwoord is: B
Het water in uw wasmichine wordt normaal elektrisch opgewarmd, maar er is nu ee nieuw apparaatje op de markt, de hotfill. Hiermee sluit u uw wasmachine aan op de warmwaterleiding en dat kan u 10 to 35% schelen op uw energiekosten.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een actietip:
GROENE MAAND
In september is het ieder jaar groene maand. In heel Nederland vinden dan kleinschalige natuuractiviteiten plaats waaraan iederee mee kan doen. De groene mand is een initiatief van een aantal organisaties, waaaronder de ANWB, die de natuur, het landschap en de cultuurhistorie een warm hart toedragen. Kijk voor de activiteitenkalender op http://www.groenemaand.nl
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gijs83 schreef:Vandaag een actietip:
GROENE MAAND
In september is het ieder jaar groene maand. In heel Nederland vinden dan kleinschalige natuuractiviteiten plaats waaraan iederee mee kan doen. De groene mand is een initiatief van een aantal organisaties, waaaronder de ANWB, die de natuur, het landschap en de cultuurhistorie een warm hart toedragen. Kijk voor de activiteitenkalender op http://www.groenemaand.nl
Ben ik hier de enige die ondertussen wat flauw wordt van al dat 'gegroen' :quoi
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Mister schreef:
GROENE MAAND
Ik denk het niet, maar gezien de weinige reacties zou je weer denken(op jou) van wel.
vlinder

Bericht door vlinder »

-DIA- schreef:
Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
Gebruikt u een wasverzachter voor uw was? Laat dat product deze week eens links :fouet liggen.

U kunt uw wasgoed ook zacht krijgen door het buiten in de wind te laten drogen. Een experiment waard!
Waarom niet, zelfs op een flatje is dat nog mogelijk?!
Regels van De Goede Woning zijn o.a.: Verboden in het openbaar wasgoed laten drogen op het balkon.
Ik weet niet hoe dat bij andere woningbouwverenigingen is, maar hier mag het officieel niet, ook al storen
sommigeen zich er niet aan, maar dat is eigenlijke burgelijke ongehoorzaamheid...

Bij ons staat hierover niets in het huurcontract. Sterker nog: voor alle balkonnen zijn speciale waslijnen bevestigd. Niet door ons, of de buren, maar door de woonvisie zelf! Ik denk dat dat per gemeente bepaald is. Dus nix burgerlijke ongehoorzaamheid en 5e gebod... Wij doen gewoon met die waslijnen waar ze voor bedoeld zijn...

Ik ben het trouwens niet eens met de stelling dat je was in de wind zachter wordt dan van wasverzachter. Ik gebruik geen wasverzachter, maar als ik dat wel doe, zijn de handdoeken zachter dan in de wind. De wind maakt ze juist stug omdat het veel sneller droogt dan binnen. De wasverzachter maakt de was echt zachter.
Die nieuwe van Robijn van amandel enz. ruiken echt zooooo lekker...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

vlinder schreef:
-DIA- schreef:
Gebruikt u een wasverzachter voor uw was? Laat dat product deze week eens links :fouet liggen.

U kunt uw wasgoed ook zacht krijgen door het buiten in de wind te laten drogen. Een experiment waard!
Waarom niet, zelfs op een flatje is dat nog mogelijk?!
Regels van De Goede Woning zijn o.a.: Verboden in het openbaar wasgoed laten drogen op het balkon.
Ik weet niet hoe dat bij andere woningbouwverenigingen is, maar hier mag het officieel niet, ook al storen
sommigeen zich er niet aan, maar dat is eigenlijke burgelijke ongehoorzaamheid...

Bij ons staat hierover niets in het huurcontract. Sterker nog: voor alle balkonnen zijn speciale waslijnen bevestigd. Niet door ons, of de buren, maar door de woonvisie zelf! Ik denk dat dat per gemeente bepaald is. Dus nix burgerlijke ongehoorzaamheid en 5e gebod... Wij doen gewoon met die waslijnen waar ze voor bedoeld zijn...

Ik ben het trouwens niet eens met de stelling dat je was in de wind zachter wordt dan van wasverzachter. Ik gebruik geen wasverzachter, maar als ik dat wel doe, zijn de handdoeken zachter dan in de wind. De wind maakt ze juist stug omdat het veel sneller droogt dan binnen. De wasverzachter maakt de was echt zachter.
Die nieuwe van Robijn van amandel enz. ruiken echt zooooo lekker...
Robijn zou ik zeker niet meer willen missen! Een heel verschil mét of zónder!
Ik gebruik trouwens Robijn Summer Pink, de roze fles...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
jvdg

Bericht door jvdg »

Mister schreef:
GROENE MAAND
Nee, ik erger me ook groen en geel aan al dat groene gedoe, hoe goed bedoeld dan ook.
En in dit geval zetten deze kleinschalige acties nauwelijks groene zoden aan de dijk.
Maar we betalen er ons wel groen :) en geel voor.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

jvdg schreef:
Mister schreef:
GROENE MAAND
Nee, ik erger me ook groen en geel aan al dat groene gedoe, hoe goed bedoeld dan ook.
En in dit geval zetten deze kleinschalige acties nauwelijks groene zoden aan de dijk.
Maar we betalen er ons wel groen :) en geel voor.
Haha, een medestander! :super
jvdg

Bericht door jvdg »

JAZEKER, en ik zal de enige niet zijn.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

jvdg schreef:JAZEKER, en ik zal de enige niet zijn.
Hier nog één. Ik heb helemaal niets met al dat groene gedoe, milieuclubs en duurzaamheid en weet wat niet al.
Ik ben er helemaal van genezen toen ik het ware verhaal achter de Toyota Prius hoorde, wat dan zogenaamd een milieuvriendelijke auto is, want hybride. Nou, vergeet het maar. Om 'm zo duurzaam te laten rijden, moet het milieu bij de productie eerst zo vervuild worden, dat de milieu-opbrengst dat de hele levensduur van deze auto niet meer zal kunnen goedmaken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bijkomend punt is, dat die groene maffia een bijna-religieuze component heeft.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Bijkomend punt is, dat die groene maffia een bijna-religieuze component heeft.
Tja...:mdr
Zo had ik het nog niet bekeken, maar ik ben het wel met je eens.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een oproep:
Laat vandaag de auto eens voor de deur staan. Zet zoveel mogelijk elektrische apparaten uit en haal als het kan ook de stekkers eruit. Elektrische apparaten waarvan de stekker nog in het stopcontact zit, vreten namelijk nog steeds veel energie. Geniet vandaag van een dagje in de natuur(groen :slurp )
Lourens

Bericht door Lourens »

Laat vandaag de auto eens voor de deur staan. Zet zoveel mogelijk elektrische apparaten uit en haal als het kan ook de stekkers eruit. Elektrische apparaten waarvan de stekker nog in het stopcontact zit, vreten namelijk nog steeds veel energie. Geniet vandaag van een dagje in de natuur(groen :slurp )
Er zijn ook mensen die moeten werken in plaats van in het bos lopen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Plaats reactie