Als christen hoef je niet bang te zijn voor heksen of mensen die zich met occulte dingen bezighouden, je moet je er wel verre van houden dat is Gods gebod, laat je ermee in, want dan heb je wel wat te vrezen, onze God is een verterend vuur.Pedie schreef:Ik loop de laatste tijd ook rond met vragen op dit gebied en mijn verhaal sluit m.i. goed aan op dit topic dus ik plak het er hier maar bij.
Sinds kort is bij mij in het studentenhuis een heks komen wonen. Ik heb weinig kennis van occulte dingen dus hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet. Als ik zijn verhaal goed begrepen heb houdt hij zich niet bezig met kwade geesten of demonen (zwarte magie?), maar gelooft hij in een godin. Wicca is het volgens hem niet. Hij voert verschillende rituelen uit voor verschillende godinnen (die samen één godin zijn) afhankelijk van de zaak waar het om gaat. Hij vertelde bijvoorbeeld dat hij een keer een ritueel heeft uitgevoerd voor de godin van de liefde om een vriendin te vinden die bij hem past. Ook voor het vinden van zijn kamer heeft hij een ritueel uitgevoerd.
Zoals een christen vertelt over een gebedsverhoring en hoe God iemand kan leiden zo vertelt hij over het resultaat van zijn rituelen. Er lijkt dus daadwerkelijk iets te gebeuren. Dat blijkt ook uit hoe serieus hij het neemt als iemand zijn altaar en andere attributen aanraakt. Hij zegt dat hij dat meteen voelt en dat als je zijn spullen aanraakt dat het dan oorlog is tussen jou en hem.
Wat ik hem niet op de man af heb durven vragen is of hij mij als 'vijand' ziet als christen zijnde. Hij laat het in ieder geval niet merken. Hij zegt dat dit het best bij hem past. Voor iedereen ligt dat weer anders en iedereen moet gewoon zijn eigen ding doen. Toch is er een soort spanning merkbaar als we elkaar tegenkomen in huis.
Wat ik me afvraag is of ik nu daadwerkelijk gevaar loop en wat er zou kunnen gebeuren. Hij gelooft in een godin en is dus volgens mij geen zwarte heks die satan als god heeft en daarmee recht tegenover een christen staat. Wel houdt hij zich bezig met occulte dingen en kan hij als heks geesten oproepen of andere dingen doen. Ik vraag me dan af wie er nu daadwerkelijk de macht en controle heeft: hij of de geesten (satan)? Ik denk dan meer in de richting van alles wat niet uit God is, is van de duivel.
Hij weet waarschijnlijk heel goed hoe ik over hem denk, want hij is christelijk opgevoed en kent de bijbel van voor tot achter en weet precies wat het christelijke geloof inhoudt. Tijdens een gesprek met andere huisgenoten wist hij het zelfs nog beter onder woorden te brengen dan dat ik dat kon.
Ik ben benieuwd hoe jullie hier mee om zouden gaan en wat jullie mening is over wat deze heks allemaal uitspookt.
De macht van de satan wordt vaak overschat, alsof satan tegenover God ook maar enige macht heeft, dat is niet het geval.
Satan is zonder dat hij het wil een trouwe dienstknecht van God, hij is niet instaat om verder te gaan dan God wil.
Wat we hebben te vrezen van satan en de zijnen, is hun verleidende macht, daar zijn ze heel handig in.
Daarom is het belangrijk om Gods geboden te volgen, dan vlucht de satan bij je vandaan.
Of deze heks nu in een godin gelooft of een satanist zou zijn, beide keren is hij een tegenstander, een vijand.
Wie niet voor ons is is tegen ons, zei de Heere Jezus.
Blijf toch altijd vragen om Gods bescherming, ook ons eigen vlees is vijandig, maar wie God bewaard is wel bewaard.