Arie Boomsma - EO

Marie-Henriëtte

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door Marie-Henriëtte »

denkertje21 schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Ik denk dat het nu tijd wordt dat de EO programma's gaat produceren die meer aansluiten bij de uitgangspunten en de visie van de EO. Wie weet denken vele leden er dan nog over na om hun lidmaatschappij niet op te zeggen.
Dat zou betekenen dat je dan niet meer verkondigend bezig kunt zijn naar de ongelovigen toe...
Wat is er nou belangrijker: zoveel mogelijk leden of zoveel mogelijk mensen bereiken met het Evangelie?
En tja, dat gaat nu eenmaal niet in de tale Kanaäns omdat buiten onze kringen niemand dat nog begrijpt.
Een programma maken waarmee de spot wordt gedreven met de grondbeginselen van het geloof, de Bijbel en in het bijzonder de Heere Jezus, is geen goede keuze om mensen te bereiken met het Evangelie. Daarmee maak je jezelf als omroep ongeloofwaardig en drijf je totaal af van de eigen kring die wél de visie en de missie van de EO onderschrijven. Het is goed dat de eigen kring de grensbewaking onder controle heeft, hadden zij dit niet, dan was de EO allang tot een tweede NCRV verworden. Maar ik blijf dit niet steeds herhalen, als je het niet wil begrijpen, ja dan niet.
rekcor

Bericht door rekcor »

Marie-Henriëtte schreef:Een programma maken waarmee de spot wordt gedreven met de grondbeginselen van het geloof, de Bijbel en in het bijzonder de Heere Jezus, is geen goede keuze om mensen te bereiken met het Evangelie. (...)
Maar ik blijf dit niet steeds herhalen, als je het niet wil begrijpen, ja dan niet.
Ik denk dat je het moet blijven herhalen, omdat noch jij (noch iemand anders) het programma gezien heeft, en dus niet 100% vaststaat dat er werkelijk de spot gedreven ging worden met de grondbeginselen van ons geloof. Het risico zat er natuurlijk wel in. Je maakt dus zelf een karikatuur, en schiet die vervolgens af. Dan heb je natuurlijk altijd gelijk.

Denkertje21 heeft een andere strategie: die stelt ons voor een vals dilemma:
denkertje21 schreef:Wat is er nou belangrijker: zoveel mogelijk leden of zoveel mogelijk mensen bereiken met het Evangelie?
Want zonder leden is er geen EO, en kun je de mensen helemaal niet bereiken met het Evangelie.
denkertje21

Bericht door denkertje21 »

rekcor schreef:Want zonder leden is er geen EO, en kun je de mensen helemaal niet bereiken met het Evangelie.
Dus is de EO gegijzeld door de leden. Kwalijke zaak!
Leer mij volgen mét mijn vragen...
pierre27

Bericht door pierre27 »

denkertje21 schreef:
rekcor schreef:Want zonder leden is er geen EO, en kun je de mensen helemaal niet bereiken met het Evangelie.
Het belangrijkste is de eer van God.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Dat geldt voor iedere omroep. Ook e VPRO, NCRV etc hebben leden, die bij bepaalde uitingen hun lidmaatschap opzeggen.
The Groom's still waiting at the altar
rekcor

Bericht door rekcor »

denkertje21 schreef:
Hoezo is dit een kwalijke zaak? Dit is toch bij iedere vereniging zo?
denkertje21

rekcor schreef:Hoezo is dit een kwalijke zaak? Dit is toch bij iedere vereniging zo?
Omdat de missie van de EO tweeledig is.
Enerzijds wil men de achterban bedienen met passende programma's en anderzijds wil men de 'wereld' bereiken met het Evangelie.
En zoals je in Engeland Engels spreekt, in Duitsland Duits, in Spanje Spaans, spreek je in de wereld werelds...
En dat verstaat een groot deel van de achterban weer niet.
Marie-Henriëtte

rekcor schreef:Denkertje21 heeft een andere strategie: die stelt ons voor een vals dilemma:
denkertje21 schreef:Wat is er nou belangrijker: zoveel mogelijk leden of zoveel mogelijk mensen bereiken met het Evangelie?
Want zonder leden is er geen EO, en kun je de mensen helemaal niet bereiken met het Evangelie.
Je hebt groot gelijk. Dergelijke blasfemische programma’s doen de leden snel afdruipen wat kan leiden tot het einde van de EO en haar evangelisatie activiteiten. Ik hoop niet dat de ooit zo respectabele oprichters van de EO dit mee zullen moeten maken. Het past de EO dat zij nog net op tijd van dit programma hebben afgezien, alleen mis ik nog één ding: een redelijke uitleg hoe dit ooit zo ver heeft kunnen komen. Tijd voor opheldering en excuses.
denkertje21

Marie-Henriëtte schreef:alleen mis ik nog één ding: een redelijke uitleg hoe dit ooit zo ver heeft kunnen komen. Tijd voor opheldering en excuses.
Dan heb je waarschijnlijk geen kranten gelezen of nieuws gevolgd.
Arjan Lock heeft heel dudielijk uitgelegd hoe dit zo heeft kunnen gebeuren.

Ik denk zelfs, dat, als je hem persoonlijk een briefje schrijft, ook persoonlijk een antwoord krijgt.
Want niet iedereen leest natuurlijk kranten of volgt anderszins het nieuws...
---knip--- Mailadres verwijderd vanwege spamming, wordt indien gewenst per PB verstrekt; mvg Tib
Marie-Henriëtte

denkertje21 schreef:
Marie-Henriëtte schreef:alleen mis ik nog één ding: een redelijke uitleg hoe dit ooit zo ver heeft kunnen komen. Tijd voor opheldering en excuses.
Dan heb je waarschijnlijk geen kranten gelezen of nieuws gevolgd.
Arjan Lock heeft heel dudielijk uitgelegd hoe dit zo heeft kunnen gebeuren.

Ik denk zelfs, dat, als je hem persoonlijk een briefje schrijft, ook persoonlijk een antwoord krijgt.
Want niet iedereen leest natuurlijk kranten of volgt anderszins het nieuws...
Lees gerust wel kranten, maar heb geen degelijke uitleg van meneer Lock gezien behalve een paar woorden dat het programma met de juiste intenties gemaakt werd om mensen in aanraking te brengen met de Heere Jezus. Wat ik wil weten, is hoe de directie van de EO ooit zo enthousiast heeft kunnen reageren op dit nieuwe idee van hun bevlogen presentator Boomsma. Het is namelijk een blasfemisch programma en dat sluit niet aan bij de visie van de EO. Het moet wel heel bijzonder zijn wil de EO van haar visie afwijken, dan mag de motivatie wel wat uitgebreider zijn.
denkertje21

Ben je lid van de EO dan?
Marie-Henriëtte

denkertje21 schreef:Ben je lid van de EO dan?
Is een uitgebreide motivatie waarom de EO een programma creëert waarin de draak wordt gestoken met de Bijbel en daarmee volledig indruist tegen de EO visie, alleen weggelegd voor EO-leden? Hebben zij een speciale e-mail of brief ontvangen met verklaring en uitleg? Die wil ik ook wel. Je had het e-mailadres van de heer Lock aan mij verstrekt, maar had het niet op tijd overgenomen. Ik heb ernaar gezocht op de site van de EO, maar tevergeefs: kon het niet vinden.

Mag ik het e-mailadres alsnog ontvangen van je via de PB? Niet alleen om vragen te stellen, ook om te complimenteren. Met interesse volg ik altijd Knevel & Van den Brink. Ook vorige week toen Naftaniël van het CIDI en Bouzerda van de AEL lijnrecht tegen over elkaar zaten. Hoe verwerpelijk ik de ideeën van de AEL omtrent de spotprent ook vindt, de EO laat hiermee wel tegenovergestelde meningen horen, dat is niet altijd zo geweest. Een compliment waard. Behalve als het gaat om een programma waarbij de spot wordt gedreven met de Heere, dat valt bijna niet goed te praten, vooral ook omdat het een christelijke omroep betreft.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marie-Henriëtte schreef:Mag ik het e-mailadres alsnog ontvangen van je via de PB?
Naar je ge-pb-t.
freek

Bericht door freek »

denkertje21 schreef:
Dat is al snel bij een vereniging, die bestaat bij gratie van haar leden. Voor zover ik weet is de EO namelijk een omroepvereniging
denkertje21

Marie-Henriëtte schreef:
denkertje21 schreef:Ben je lid van de EO dan?
Is een uitgebreide motivatie waarom de EO een programma creëert waarin de draak wordt gestoken met de Bijbel en daarmee volledig indruist tegen de EO visie, alleen weggelegd voor EO-leden?
Dat lijkt mij wel! Je roept steeds dat de EO programma's moet maken voor de achterban. Maar dat ben jij dus kennelijk niet. Moet ik als SGP-lid de partijleiding vand e CU ter verantwoording roepen?
Ik vind het jammer dat je nu dingen roept, ("de draak steken met") waarvan je nog geen benul kunt hebben, omdat er niets van is uitgezonden.
Gesloten