40 jaar geleden... en nu?

Bert Mulder
Contacteer:

Re: 40 jaar geleden... en nu?

Bericht door Bert Mulder »

refo schreef:
Dat is geen lastertaal. Je zegt zelf herhaaldelijk dat bij jullie niet-avonmaalsgangers gecensureerd worden. Ergo: de gehele gemeente is kind van God.
Niet waar.

Omdat we allen weten dat er kaf onder het koren zit. Als dat openbaar komt, zullen ze disciplinair behandeld worden. Maar tot die tijd geldt het oordeel der liefde,

Voorts, van diegenen die hun geloof uiterlijk belijden en hun leven beteren, moet men naar het voorbeeld der apostelen het beste oordelen en spreken; want het binnenste des harten is ons onbekend. En wat aangaat anderen, die nog niet geroepen zijn, voor dezulken moet men God bidden, Die de dingen die niet zijn, roept alsof zij waren; en wij moeten ons geenszins tegenover hen verhovaardigen, alsof wij onszelven uitgezonderd hadden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
refo

Bericht door refo »

Bert Mulder schreef:
refo schreef:
Dat is geen lastertaal. Je zegt zelf herhaaldelijk dat bij jullie niet-avonmaalsgangers gecensureerd worden. Ergo: de gehele gemeente is kind van God.
Niet waar.

Omdat we allen weten dat er kaf onder het koren zit. Als dat openbaar komt, zullen ze disciplinair behandeld worden. Maar tot die tijd geldt het oordeel der liefde,

Voorts, van diegenen die hun geloof uiterlijk belijden en hun leven beteren, moet men naar het voorbeeld der apostelen het beste oordelen en spreken; want het binnenste des harten is ons onbekend. En wat aangaat anderen, die nog niet geroepen zijn, voor dezulken moet men God bidden, Die de dingen die niet zijn, roept alsof zij waren; en wij moeten ons geenszins tegenover hen verhovaardigen, alsof wij onszelven uitgezonderd hadden.
Jaja, copy-paste.
Maar uiteindelijk verdwijnt alle kaf door de discipline. En de rest HOUDEN we voor gelovigen en dat is precies wat ik zeg.
Als je iemand HOUDT voor een gelovige ga je niet intern van de veronderstelling uit: het zal wel niet waar zijn.

In de GG is het precies andersom. Een iegelijk is onwedergeboren, tenzij het tegendeel blijkt. En die blijken zijn heel precies.
Van disciplinaire maatregelen is geen sprake. De gemeente gedraagt zich conform. En zo op het oog lijkt iedereen wel tevreden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

::please
Bert Mulder
Contacteer:

refo schreef: Jaja, copy-paste.
Maar uiteindelijk verdwijnt alle kaf door de discipline. En de rest HOUDEN we voor gelovigen en dat is precies wat ik zeg.
Als je iemand HOUDT voor een gelovige ga je niet intern van de veronderstelling uit: het zal wel niet waar zijn.

In de GG is het precies andersom. Een iegelijk is onwedergeboren, tenzij het tegendeel blijkt. En die blijken zijn heel precies.
Van disciplinaire maatregelen is geen sprake. De gemeente gedraagt zich conform. En zo op het oog lijkt iedereen wel tevreden.
En wat is het bijbelse gegeven?

Hoe spreekt Christus over de gemeente?

24 Een andere gelijkenis heeft Hij hun voorgesteld, zeggende: Het Koninkrijk der hemelen is gelijk een mens die goed zaad zaaide in zijn akker.
25 En als de mensen sliepen, kwam zijn vijand en zaaide 25onkruid midden in de tarwe, en ging weg.
26 Toen het nu tot kruid opgeschoten was en vrucht voortbracht, toen openbaarde zich ook het onkruid.
27 En de dienstknechten van den heer des huizes gingen en zeiden tot hem: Heere, hebt gij niet goed zaad in uw akker gezaaid? Vanwaar heeft hij dan dit onkruid?
28 En hij zeide tot hen: Een vijandig mens heeft dat gedaan. En de dienstknechten zeiden tot hem: Wilt gij dan dat wij heengaan en datzelve vergaderen?
29 Maar hij zeide: Neen, opdat gij het onkruid vergaderende, ook mogelijk met hetzelve de tarwe niet 26uittrekt.
30 27Laat ze beide tezamen opwassen tot den oogst, en in den tijd van den oogst zal ik tot de maaiers zeggen: Vergadert eerst het onkruid en bindt het in busselen, om hetzelve te verbranden; nmaar brengt de tarwe tezamen in mijn schuur.

En de apostelen:

7 Allen die te Rome zijt, geliefden 19Gods en egeroepen heiligen: 20genade zij u en vrede van God onzen Vader en den Heere Jezus Christus.

2 Aan de gemeente Gods die te 4Korinthe is,a 5den geheiligden in Christus Jezus,b 6den geroepen heiligen, cmet allen die den Naam van onzen Heere Jezus Christus aanroepen 7in alle plaats, beide hun en onzen Heere:

1 PAULUS , 1een apostel van JEZUS CHRISTUS door den wil Gods, ena 2Timótheüs, de broeder, aan de gemeente Gods die te Korinthe is, met al de heiligen die in geheel 3Acháje zijn:
2 bGenade zij u en vrede van God onzen Vader en den Heere Jezus Christus.

1 PAULUS , 1een apostel ( geroepen 2niet van mensen, noch door een mens, maar adoor JEZUS CHRISTUS, en God den Vader, 3Die Hem uit de doden opgewekt heeft),
2 En 4al de broeders die met mij zijn, aan de gemeenten van 5Galátië:
3 bGenade zij u en vrede van God den Vader en onzen Heere Jezus Christus;

1 PETRUS , 1een apostel van JEZUS CHRISTUS, aan 2de vreemdelingen, averstrooid 3in Pontus, Galátië, Cappadócië, 4Azië en Bithynië,
2 5De uitverkorenen 6naar de voorkennis van God den Vader, 7in de heiligmaking des Geestes, 8tot gehoorzaamheid enb 9besprenging des bloeds van Jezus Christus: cgenade en vrede zij ud 10vermenigvuldigd.

1 SIMEON 1 2PETRUS, 3een dienstknecht en 4apostel van JEZUS CHRISTUS, 5aan degenen die 6even dierbaar geloof 7met ons verkregen hebben 8door de rechtvaardigheid van 9onzen God en Zaligmaker Jezus Christus:
2 aGenade en vrede zij ub 10vermenigvuldigdc 11door de kennis 12van God en van Jezus onzen Heere;

1 JUDAS , 1 2een dienstknecht van JEZUS CHRISTUS, en broeder van 3Jakobus, aan 4de geroepenen, die 5door God den Vader geheiligd zijn, en door Jezus Christus 6bewaard:
2 7Barmhartigheid, en vrede, en liefde zij u 8vermenigvuldigd.

Wij doen niks anders. Niets meer. Niets minder.

Heb je ooit een enkel stuk door onze kerken/predikanten uitgegeven gelezen?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

We dwalen volgens mijn bescheiden mening af...
Als ik het goed analiseer worden bijzaken hoofdzaken en hoofdzaken worden bijzaken...

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bert Mulder
Contacteer:

meende dat er met respect over kerken, kerkverbanden en ambtsdragers gesproken diende te worden.

Het spijt me dit hier te melden, maar het gedrag van Refo hier spreekt allerminst van respect....

En het spijt me, maar ik heb dit al 2 keer aan de moderators gerapporteerd.....
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bert Mulder schreef:meende dat er met respect over kerken, kerkverbanden en ambtsdragers gesproken diende te worden.

Het spijt me dit hier te melden, maar het gedrag van Refo hier spreekt allerminst van respect....

Je moet Refo niet te hard vallen, want die werkt in een azijnfabriek op te testafdeling, dus....
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Precies. Daar mag je alles tegen zeggen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Luther schreef:
Bert Mulder schreef:meende dat er met respect over kerken, kerkverbanden en ambtsdragers gesproken diende te worden.

Je moet Refo niet te hard vallen, want die werkt in een azijnfabriek op te testafdeling, dus....
:haha
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Precies. Daar mag je alles tegen zeggen.
Correctie: refo mag (bijna) alles zeggen...
albion

Bericht door albion »

Erasmiaan schreef:
refo schreef:Precies. Daar mag je alles tegen zeggen.
Correctie: refo mag (bijna) alles zeggen...
Er staat een woordje tussen: tegen. Betekent toch iets heel anders dan jou correctie
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:We dwalen volgens mijn bescheiden mening af...
Als ik het goed analiseer worden bijzaken hoofdzaken en hoofdzaken worden bijzaken...

On-topic aub en laat de onderlinge schimpscheuten maar achterwege.
Democritus

Bericht door Democritus »

memento schreef:
albion schreef:
memento schreef:
albion schreef:In Azië (Korea) is een opwekking aan de gang, maar er is ook veel vervolging. Ik denk dat Gods Kerk eerst in de benauwdheid komt voordat er een opwekking plaats zal vinden, of zie ik dat verkeerd?
Nee hoor. De meeste opwekking waarvan ik weet, hebben plaatsgevonden in landen als Engeland, Amerika en Nederland. Gewoon in alle vrijheid.

Ik heb het niet over 'vroeger' maar over 'nu'.
Waarom zou het "nu" anders moeten dan "vroeger"?
Zoals al eerder aangehaald lees het boek firestorm of the Lord eens van Stuart Piggins.

Ik heb het in de vakantie uitgelezen en het heeft me gegrepen. Het is enerzijds een wetenschappelijk historische studie waarin de opwekkingen in de Bijbel, The Great Awakening, The Second Great Awakening worden geanalyseerd en daaruit wordt een definitie gedestilleerd.

Deze definitie wordt tegen andere opwekkingen aangehouden zoals de Toronto Blessing, Crusades van B. Graham.

Een van de kenmerken is het weer centraal komen te staan van de gewone werkingen van de Geest en de vruchten van de Geest en niet zoals in veel Charismatische kringen de gaven van de Geest. Want de gaven vergaan en hebben alleen als doel naar Christus te wijzen. De vruchten blijven bestaan waarvan de grootste nl de liefde ed hemel zal vervullen.

Daarnaast wordt als toetsingskader de theologie van J. Edwards en Dr M Loyd Jones gebruikt.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Plaats reactie