Arie Boomsma - EO

jvdg

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door jvdg »

denkertje21 schreef:
jvdg schreef: 1 Korinthiërs 10:23
Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar alle dingen zijn niet oorbaar; alle dingen zijn mij geoorloofd, maar alle dingen stichten niet.
Nou had ik toch verwacht dat je met iets meer dan deze simpele reactie op de proppen was gekomen!
Ga dit op de hoek van bijna elke willekeurige straat van Nederland vertellen en ze laten je oppakken.
Stichten? Dernk je nou echt dat je daarmee weg komt in ons heidense land?
M'n beste, aangezien het mij, en bijna niemand lukt jouw cirkelredeneringen te doorbreken, bleef mij maar één ding over: Gods Woord te laten spreken.

Ik zeg niet dat je deze tekst op de hoeken van de straten moet gaan uitspreken, maar gewoon de mensen aan moet spreken over het Evangelie.
Eenvoudig aanspreken "uit de volheid van het gemoed" en liefdevol.
Succes!

Ik weet zeker dat je dan meer bereikt als de EO met haar huidige koers.
Marnix

Bericht door Marnix »

Tja... het blijft nogal kort door de bocht. Mooi gezegd, voor een kerkevangelisatieteam een goed advies. Maar een omroep zijn is toch heel anders. Het klinkt zo makkelijk. Ik lees erg veel onjuiste vooroordelen omdat mensen gewoon geen flauw benul hebben hoe het als omroep werkt, maar je rekening mee moet houden, waar je aan gebonden bent etc.

Kortom, dergelijke reacties zie ik ook als "wel geoorloofd maar niet nuttig" ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
denkertje21

Bericht door denkertje21 »

jvdg schreef: M'n beste, aangezien het mij, en bijna niemand lukt jouw cirkelredeneringen te doorbreken, bleef mij maar één ding over: Gods Woord te laten spreken.
Maar zie je dan zelf niet dat de redenering die jij te berde brengt, ook cirkelredeneringen zijn? Ik probeer tenminste nog argumenten aan te geven
jvdg schreef:Ik zeg niet dat je deze tekst op de hoeken van de straten moet gaan uitspreken, maar gewoon de mensen aan moet spreken over het Evangelie.
Eenvoudig aanspreken "uit de volheid van het gemoed" en liefdevol.
Succes!
Prachtig. Zo moet het zeker ook. Er er zijn er velen dat doen en kunnen. Maar hoevel mensen staan er open voor de refomanier van "uit de volheid van het gemoed". Die taal sluit toch bij de meesten ongelovigen totaal niet meer aan? Men weet niet waar je 't over hebt!
jvdg schreef:Ik weet zeker dat je dan meer bereikt als de EO met haar huidige koers.
Zullen wij dat oordeel maar aan de Heere God over laten?
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Jongere

Bericht door Jongere »

Marnix schreef:Tja... het blijft nogal kort door de bocht. Mooi gezegd, voor een kerkevangelisatieteam een goed advies. Maar een omroep zijn is toch heel anders. Het klinkt zo makkelijk. Ik lees erg veel onjuiste vooroordelen omdat mensen gewoon geen flauw benul hebben hoe het als omroep werkt, maar je rekening mee moet houden, waar je aan gebonden bent etc.
Als het blijkbaar 'zo werkt' met een omroep als het nu werkt, kunnen we dan niet beter de omroep laten voor wat het is? De commotie van het afgelopen jaar heeft - voor zover ik kan kijken - het christendom veel schade bezorgd.
denkertje21

Jongere schreef:De commotie van het afgelopen jaar heeft - voor zover ik kan kijken - het christendom veel schade bezorgd.
met de nadruk op christenDOM.
Maar mag je, omdat christenen er verkeerd op reageren, dan alles maar laten liggen? Alleen uit angst voor de reacties?

Mattheus 10:34
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
jvdg

Bericht door jvdg »

denkertje21 schreef: Mattheus 10:34
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
Daar handelt de EO niet naar, de EO gaat juist het zwaard uit de weg.
De EO wil iedereen te vriend houden, koste wat het kost.
denkertje21

jvdg schreef:Daar handelt de EO niet naar, de EO gaat juist het zwaard uit de weg.
Dat lijkt er niet erg op, als je kijkt dat ze dat programma van Boomsma hebben teruggetrokken...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

denkertje21 schreef:
Jongere schreef:De commotie van het afgelopen jaar heeft - voor zover ik kan kijken - het christendom veel schade bezorgd.
met de nadruk op christenDOM.
Tja, dat is altijd al zo geweest hoor: de joden een ergernis en de grieken een dwaasheid.
De meeste mensen voelen zich beter thuis bij een wereldrijk.
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

Graag de discussie in dit topic beperken tot het onderwerp zelf!
Marnix

Bericht door Marnix »

Jongere schreef:
Marnix schreef:Tja... het blijft nogal kort door de bocht. Mooi gezegd, voor een kerkevangelisatieteam een goed advies. Maar een omroep zijn is toch heel anders. Het klinkt zo makkelijk. Ik lees erg veel onjuiste vooroordelen omdat mensen gewoon geen flauw benul hebben hoe het als omroep werkt, maar je rekening mee moet houden, waar je aan gebonden bent etc.
Als het blijkbaar 'zo werkt' met een omroep als het nu werkt, kunnen we dan niet beter de omroep laten voor wat het is? De commotie van het afgelopen jaar heeft - voor zover ik kan kijken - het christendom veel schade bezorgd.
Ja, want dat lees je allemaal in de krant enzo.. De andere kant van het verhaal is bij de meeste mensen niet bekend. Want over al die zegeningen hoor je in de media niet zo veel he. En dus horen veel mensen daar ook niet zoveel over en hoor je hen er ook niet over.
jdvg schreef:Daar handelt de EO niet naar, de EO gaat juist het zwaard uit de weg.
Als dat zo was had de EO de afgelopen jaren gewoon braaf programma's voor de achterban gemaakt, die hen aanspreken.... zoals zij het willen. Hadden we geen commotie gehad enzo, was het heerlijk rustig gebleven, hadden we vast ook nog meer leden gehad.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Marnix schreef:Als dat zo was had de EO de afgelopen jaren gewoon braaf programma's voor de achterban gemaakt, die hen aanspreken.... zoals zij het willen. Hadden we geen commotie gehad enzo, was het heerlijk rustig gebleven, hadden we vast ook nog meer leden gehad.
Het ledenbestand van de EO bestaat anders nog wel altijd voor het grootste gedeelte uit die achterban, op een paar liberalen na. Het maken van een seksueel getint programma, heeft veel liberalen er niet speciaal toe bewogen om lid te worden van de EO. Ik denk dat het nu tijd wordt dat de EO programma's gaat produceren die meer aansluiten bij de uitgangspunten en de visie van de EO. Wie weet denken vele leden er dan nog over na om hun lidmaatschappij niet op te zeggen.
denkertje21

Marie-Henriëtte schreef:Ik denk dat het nu tijd wordt dat de EO programma's gaat produceren die meer aansluiten bij de uitgangspunten en de visie van de EO. Wie weet denken vele leden er dan nog over na om hun lidmaatschappij niet op te zeggen.
Dat zou betekenen dat je dan niet meer verkondigend bezig kunt zijn naar de ongelovigen toe...
Wat is er nou belangrijker: zoveel mogelijk leden of zoveel mogelijk mensen bereiken met het Evangelie?
En tja, dat gaat nu eenmaal niet in de tale Kanaäns omdat buiten onze kringen niemand dat nog begrijpt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Marie-Henriëtte schreef:
Marnix schreef:Als dat zo was had de EO de afgelopen jaren gewoon braaf programma's voor de achterban gemaakt, die hen aanspreken.... zoals zij het willen. Hadden we geen commotie gehad enzo, was het heerlijk rustig gebleven, hadden we vast ook nog meer leden gehad.
Het ledenbestand van de EO bestaat anders nog wel altijd voor het grootste gedeelte uit die achterban, op een paar liberalen na. Het maken van een seksueel getint programma, heeft veel liberalen er niet speciaal toe bewogen om lid te worden van de EO. Ik denk dat het nu tijd wordt dat de EO programma's gaat produceren die meer aansluiten bij de uitgangspunten en de visie van de EO. Wie weet denken vele leden er dan nog over na om hun lidmaatschappij niet op te zeggen.
Hoe weet je dat? Overigens vergeet je een ding. Het gaat niet zozeer om lidmaatschappen. Het is totaal niet boeiend of niet-christenen lid worden van de EO. Dat is sowieso niet de missie.

Het door jou genoemde seksueel getinte programma is overigens een programma waarin juist tegengas wordt gegeven aan de hedendaagse seksuele moraal. En of dat programma effect heeft gehad is sowieso niet af te meten aan hoeveel mensen uit de achterban hun lidmaatschap hebben opgezegd (valt nogal mee trouwens) of hoeveel mensen die niet tot de achterban horen er bij zijn gekomen (geen idee).

Maar goed, ik en de EO vast ook, zijn vast erg benieuwd naar je ideeen over goede programma's. Dus laat ze zeker horen! Ik ben overigens persoonlijk ook erg benieuwd.

(duurt wel ff voor ik ga reageren want ik ga over een paar uurtjes op vakantie ;))
Jongere

Bericht door Jongere »

Marnix schreef:
Jongere schreef:
Ja, want dat lees je allemaal in de krant enzo.. De andere kant van het verhaal is bij de meeste mensen niet bekend. Want over al die zegeningen hoor je in de media niet zo veel he. En dus horen veel mensen daar ook niet zoveel over en hoor je hen er ook niet over.
Ja sorry, ik heb nu eenmaal niet meer bronnen dan de krant, internet en mijn omgeving. En daar hoor ik geen andere kant. Misschien kan jij daar verandering in brengen.
rekcor

Bericht door rekcor »

Jongere schreef:Ja sorry, ik heb nu eenmaal niet meer bronnen dan de krant, internet en mijn omgeving. En daar hoor ik geen andere kant. Misschien kan jij daar verandering in brengen.
Laat me raden: het Reformatorisch Dagblad, http://www.refdag.nl en http://www.refoforum.nl en de plaatselijke GerGem? (ietwat gemeen ;))
Gesloten