Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bureaucraat

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Bureaucraat »

Dat zijn radicalisten.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bureaucraat schreef:Dat zijn radicalisten.
:deg
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bureaucraat

Jij vindt het normaal dat een relatie tot stand komt op de wijze, zoals vertoond in dit filmpje?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bureaucraat schreef:Jij vindt het normaal dat een relatie tot stand komt op de wijze, zoals vertoond in dit filmpje?
Dat zeg ik niet, maar waarom moet je ze direct afserveren met het denigrerende woordje 'radicalisten'?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bureaucraat

Ik serveer ze niet af, ze zijn radicaal.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

In dat filmpje gaf de jongen aan geen interesse te hebben in het meisje als vrouw.

Dus was er ook ten enenmale geen enkele reden voor hem om met haar op een 'date' te gaan.

Voor dat ik met mijn vrouw uitging, heb ik ook eerst haar vader toestemming gevraagd....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bureaucraat

Dus je mag pas met iemand van het andere geslacht uitgaan als je de intentie hebt met die persoon in het huwelijk te treden? Als je elkaar niet kent, kun je ook niet bepalen of je met elkaar wilt trouwen.

Dat iemand met zijn toekomstige schoonvader praat is prima, maar toestemming krijgen is echt niet nodig.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Bureaucraat schreef:Dus je mag pas met iemand van het andere geslacht uitgaan als je de intentie hebt met die persoon in het huwelijk te treden? Als je elkaar niet kent, kun je ook niet bepalen of je met elkaar wilt trouwen.

Dat iemand met zijn toekomstige schoonvader praat is prima, maar toestemming krijgen is echt niet nodig.
1. Niet alleen wist hij niet of hij intentie had, maar hij wist, van te voren al, dat zij geen huwelijkskandidaat voor hem was...

2. Vind ik wel. Gaan ook veel mogelijke toekomstige problemen uit de weg.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Hoe kom je van Paul Washer bij schoonvaders terecht.
Hoe is het mógelijk?
albion

Bericht door albion »

jvdg schreef:Hoe kom je van Paul Washer bij schoonvaders terecht.
Hoe is het mógelijk?
Moet je even een paar blz. terug kijken, zie je het vanzelf. :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Bureaucraat

Bert Mulder schreef:
1. Niet alleen wist hij niet of hij intentie had, maar hij wist, van te voren al, dat zij geen huwelijkskandidaat voor hem was.
Als je iemand niet goed kent, kun je ook niet bepalen of iemand een huwelijkskandidaat is.
Als volwassene ben je zelf verantwoordelijk voor je leven. Je ouders hebben dan niets meer te zeggen over de keuzes die je maakt, ze kunnen hooguit adviseren. Daarom is het in mijn ogen dan ook onzinnig om toestemming te vragen aan ouders om te trouwen.
Jongere

Bericht door Jongere »

Toch zou ik tenminste met wat minder gestrekte benen deze opvatting bevliegen, bureaucraat. Waar we het nu over hebben is niet alleen een 'radicale christelijke opvatting', je komt deze manier van huwelijk in ontzettend veel culturen tegen. Ja, ook vandaag nog.
Bureaucraat

Jongere schreef:Toch zou ik tenminste met wat minder gestrekte benen deze opvatting bevliegen, bureaucraat. Waar we het nu over hebben is niet alleen een 'radicale christelijke opvatting', je komt deze manier van huwelijk in ontzettend veel culturen tegen. Ja, ook vandaag nog.
Ik sta midden in de wereld en weet heus wel dat binnen veel gemeenschappen dit soort praktijken en ook uithuwelijken een normale zaak is. Dat neemt niet weg dat ik het filmpje van Mayflower vind getuigen van een radicale christelijke opvatting. En dat filmpje was de aanleiding van mijn opmerking over radicalisme.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Bureaucraat schreef:
Bert Mulder schreef:
1. Niet alleen wist hij niet of hij intentie had, maar hij wist, van te voren al, dat zij geen huwelijkskandidaat voor hem was.
Als je iemand niet goed kent, kun je ook niet bepalen of iemand een huwelijkskandidaat is.
Als volwassene ben je zelf verantwoordelijk voor je leven. Je ouders hebben dan niets meer te zeggen over de keuzes die je maakt, ze kunnen hooguit adviseren. Daarom is het in mijn ogen dan ook onzinnig om toestemming te vragen aan ouders om te trouwen.
Hmm, het staat wel 'romantisch' en 'traditioneel', maar ik vind het ook wel wat overdreven. Misschien is het wat anders bij kids van een jaar of 18-20. Maar als je achter in de 20/begin 30 bent vind ik het wat onnozel staan.
The Groom's still waiting at the altar
joepie

Bericht door joepie »

Ik vind het juist getuigen van respect!
Ps. 55: 23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
Plaats reactie