Arie Boomsma - EO

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door Bert Mulder »

memento schreef: Bert, wat ik ermee wilde zeggen, is duidelijk: Geen enkel kind van God leeft onberispelijk. Zeker mensen die pas later tot bekering komen, en afkomstig zijn uit de wereld, hebben soms last van zonden waar een geboren kerkmens niets van snapt. Voor mij is dat geen reden om hem daarom af te schrijven.

Wel blijf ik erbij, dat ik het van weinig wijsheid vind getuigen, om iemand die nog zo onvolwassen is in het geloof, als presentator van het christelijke geloof aan te nemen.
En wat ik maar wilde stellen is de nogal vaak voorkomende veronderstelling, dat alleen de roomse kerk haar heiligen heeft....

Dat is fout. Het is alleen de ware Kerk die heiligen heeft, en allen die in Christus zijn, ZIJN heilig...

Om maar niet van de onderkenning van de heiligmaking te spreken... Die nogal makkelijk losgemaakt wordt van de rechtvaardigmaking....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door Duuk »

memento schreef:
Duuk schreef:
memento schreef:Arie Boomsma is niet heilig. Als ik het goed begrijp, is hij pas later tot bekering gekomen. En dat in een millieu, waarin gedegen Bijbels onderwijs (op oa ethische zaken) niet de hoogste prioriteit heeft. In zulke gevallen moeten we niet te streng oordelen. Iemand kan christen zijn, en (onwetend) nog vaak en diep zondigen.

Het zegt echter wél wat over de mate waarin de EO in staat is mensen naar voren te schuiven die de nodige geestelijke volwassenheid hebben. Het is niet slim om iemand, die nog zo vaak openlijk zondigt, als presentator van het christelijke geloof neer te zetten.
Je moet toch wel oppassen met zijn daden als vaak openlijk zondigen te betitelen. Als er iets is waar jij met je geweten niet bij kan, wil dat niet zeggen dat anderen daar ook zonde in zien. Je kunt weleens je vragen hebben bij e.e.a., maar wij moeten niet op de rechterstoel gaan zitten.
Zonden mogen best zonde genoemd worden hoor. Dat is heel Bijbels.
De 'zonden' die Arie zou doen, zijn in de meeste gevallen aan bepaalde interpretatie onderhevig. Dan zijn jij en ik niet degenen die moeten oordelen of dat zonde is of niet. Daarmee ga je op Gods rechterstoel zitten en dat is niet handig.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door Afgewezen »

Duuk schreef:De 'zonden' die Arie zou doen, zijn in de meeste gevallen aan bepaalde interpretatie onderhevig. Dan zijn jij en ik niet degenen die moeten oordelen of dat zonde is of niet. Daarmee ga je op Gods rechterstoel zitten en dat is niet handig.
Onzin!
Gebruikersavatar
denkertje21
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 okt 2008, 21:19

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door denkertje21 »

Afgewezen schreef:
Duuk schreef:De 'zonden' die Arie zou doen, zijn in de meeste gevallen aan bepaalde interpretatie onderhevig. Dan zijn jij en ik niet degenen die moeten oordelen of dat zonde is of niet. Daarmee ga je op Gods rechterstoel zitten en dat is niet handig.
Onzin!

Bepaald geen ionzin!
Wij zien aan wat voor ogen is, maar God ziet het hart aan.
Als we dan toch aanzien wat voor ogen is, dan vind ik het tekenend, dat Arie tot dusver bijde EO gebleven is en niet heeft gekozen voor het grote geld, voor de roem, de eer en het klatergoud.

Ja, de manier van Arie is tamelijk naders dan van onze voorgangers in driedelig zwart om de tegenstelling nog eens wat scherper te maken. Mijn zijn wij, met ons mega kleine clubje degenen die het alleenrecht op de waarheid hebben. Is dat niet God alleen?
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door jvdg »

denkertje21 schreef:
Afgewezen schreef:
Duuk schreef:De 'zonden' die Arie zou doen, zijn in de meeste gevallen aan bepaalde interpretatie onderhevig. Dan zijn jij en ik niet degenen die moeten oordelen of dat zonde is of niet. Daarmee ga je op Gods rechterstoel zitten en dat is niet handig.
Onzin!

Bepaald geen ionzin!
Wij zien aan wat voor ogen is, maar God ziet het hart aan.
Als we dan toch aanzien wat voor ogen is, dan vind ik het tekenend, dat Arie tot dusver bijde EO gebleven is en niet heeft gekozen voor het grote geld, voor de roem, de eer en het klatergoud.

Ja, de manier van Arie is tamelijk naders dan van onze voorgangers in driedelig zwart om de tegenstelling nog eens wat scherper te maken. Mijn zijn wij, met ons mega kleine clubje degenen die het alleenrecht op de waarheid hebben. Is dat niet God alleen?
Dan zie ik toch liever onze voorganger in zijn ambtskleding bij de uitoefening van zijn ambt, of in spijkerbroek op klompen in zijn tuin, dan zo'n Boomsma in zijn topless-tattoo-lijf in een blad wat zelfs buiten de EO-orde valt.

Maar wat mij betreft wordt dit topic gesloten.
Zeker als ik zie hoe krampachtig wordt geprobeerd het kromme recht te maken.
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door Duuk »

Afgewezen schreef:
Duuk schreef:De 'zonden' die Arie zou doen, zijn in de meeste gevallen aan bepaalde interpretatie onderhevig. Dan zijn jij en ik niet degenen die moeten oordelen of dat zonde is of niet. Daarmee ga je op Gods rechterstoel zitten en dat is niet handig.
Onzin!
sterk onderbouwd!
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door Jongere »

In onze cultuur zijn tegenwoordig ontzettend veel dingen aan "interpretatie onderhevig".
Met een bepaalde discussie-manier kun je zo heel veel dingen verdedigen. Is er eigenlijk ooit nog wel stellig spreken en stelling nemen tegen zonden mogelijk? Want ja, als iemand anders het blijkbaar in zijn geweten kan verantwoorden hebben we het alweer over een interpretatiekwestie, toch?
Gebruikersavatar
denkertje21
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 okt 2008, 21:19

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door denkertje21 »

jvdg schreef: Dan zie ik toch liever onze voorganger in zijn ambtskleding bij de uitoefening van zijn ambt, of in spijkerbroek op klompen in zijn tuin, dan zo'n Boomsma in zijn topless-tattoo-lijf in een blad wat zelfs buiten de EO-orde valt.
Prachtig dat er voor jou en mij zo'n voorganger is.
Maar de programma's van Arie zijn niet voor jou en mij bedoeld. Wij weten de weg immers al lang?

Nee, Arie en meer EO-ers hebben een woord voor de WERELD! Het zijn missionaire programma's waarmee ze mensen willen berieken die absoluut niet door jouw en mijn dominee bereikt worden. Wij trekken op zondag (letterlijk) de kerkdeur achter ons dicht en kunnen ons anderhalf uur koesteren aan Gods Woord. Omdat wij op het erf van het Verbond zijn geboren of daartoe door de Heere zijn getrokken.
Dat geldt voor de overgrote meerderheid van onze landgenoten niet. Daarom is het goed dat er mensen als Arie Boomsma zijn, die gedreven worden door de liefde van God.
jvdg schreef:Maar wat mij betreft wordt dit topic gesloten.
Zeker als ik zie hoe krampachtig wordt geprobeerd het kromme recht te maken.
Dit kinderachtige gedoe heb ik nou al een paar keer gezien hier. Als het je niet meer aanstaat, dan gauw de discussie uit de weg gaan en sluiten die handel. 'Mondsnoeren' heet dat!

Ik heb echter een betere vertaling voor je opmerking:
Maar wat mij betreft gaan we nog lang door met dit topic.
Zeker als ik zie hoe krampachtig wordt geprobeerd het rechte krom te maken.
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door freek »

Ik heb wat gemist geloof ik, in de twee weken dat ik met m'n hoofd in de wolken zat. Wat is er gebeurd?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door jvdg »

denkertje21 schreef:
jvdg schreef: Dan zie ik toch liever onze voorganger in zijn ambtskleding bij de uitoefening van zijn ambt, of in spijkerbroek op klompen in zijn tuin, dan zo'n Boomsma in zijn topless-tattoo-lijf in een blad wat zelfs buiten de EO-orde valt.
Prachtig dat er voor jou en mij zo'n voorganger is.
Maar de programma's van Arie zijn niet voor jou en mij bedoeld. Wij weten de weg immers al lang?

Nee, Arie en meer EO-ers hebben een woord voor de WERELD! Het zijn missionaire programma's waarmee ze mensen willen berieken die absoluut niet door jouw en mijn dominee bereikt worden. Wij trekken op zondag (letterlijk) de kerkdeur achter ons dicht en kunnen ons anderhalf uur koesteren aan Gods Woord. Omdat wij op het erf van het Verbond zijn geboren of daartoe door de Heere zijn getrokken.
Dat geldt voor de overgrote meerderheid van onze landgenoten niet. Daarom is het goed dat er mensen als Arie Boomsma zijn, die gedreven worden door de liefde van God.
jvdg schreef:Maar wat mij betreft wordt dit topic gesloten.
Zeker als ik zie hoe krampachtig wordt geprobeerd het kromme recht te maken.
Dit kinderachtige gedoe heb ik nou al een paar keer gezien hier. Als het je niet meer aanstaat, dan gauw de discussie uit de weg gaan en sluiten die handel. 'Mondsnoeren' heet dat!

Ik heb echter een betere vertaling voor je opmerking:
Maar wat mij betreft gaan we nog lang door met dit topic.
Zeker als ik zie hoe krampachtig wordt geprobeerd het rechte krom te maken.
Laat verder maar, ik haak af, niet om de discussie uit de weg te gaan, maar om hem niet voor de tigste keer te voeren.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door jvdg »

freek schreef:Ik heb wat gemist geloof ik, in de twee weken dat ik met m'n hoofd in de wolken zat. Wat is er gebeurd?
Nix wat je graag zou willen weten. :ouin
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door Marie-Henriëtte »

denkertje21 schreef: Als we dan toch aanzien wat voor ogen is, dan vind ik het tekenend, dat Arie tot dusver bijde EO gebleven is en niet heeft gekozen voor het grote geld, voor de roem, de eer en het klatergoud.
Ik heb je deze argumenten vaker zien aandragen, vorige week bijvoorbeeld:
denkertje21 schreef:En geloof me: er zijn mensen voor wie geld niet het belangrijkste is. Als dat zo was, zou Boomsma al lang bij een andere omroep hebben gezeten.
Alsof de EO een werkgever is die Boomsma onderbetaald voor het werk wat hij verricht? Ik denk niet dat Boomsma heel veel rijker zou worden indien hij besluit om te gaan werken voor een andere omroep. Hij zal zo ongeveer hetzelfde blijven verdienen als wat hij bij de EO krijgt, wellicht biedt een andere omroep een iets hoger salaris, maar veel zal het niet schelen, denk ik.
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door sela »

denkertje21 schreef:Dit kinderachtige gedoe heb ik nou al een paar keer gezien hier. Als het je niet meer aanstaat, dan gauw de discussie uit de weg gaan en sluiten die handel. 'Mondsnoeren' heet dat!

Maar wat mij betreft gaan we nog lang door met dit topic.
Zeker als ik zie hoe krampachtig wordt geprobeerd het rechte krom te maken.
helpt het als we de discussie veralgemeniseren? zoals jongeres post terloops probeert?
of hoe kunnen we dat dan handen en voeten geven?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door Auto »

denkertje21 schreef:[Dit kinderachtige gedoe heb ik nou al een paar keer gezien hier. Als het je niet meer aanstaat, dan gauw de discussie uit de weg gaan en sluiten die handel. 'Mondsnoeren' heet dat!

Ik heb echter een betere vertaling voor je opmerking:
Maar wat mij betreft gaan we nog lang door met dit topic.
Zeker als ik zie hoe krampachtig wordt geprobeerd het rechte krom te maken.
Als er niet op een normale manier gediscussieerd kan worden dan gaat dit topic dicht!
Gebruikersavatar
denkertje21
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 okt 2008, 21:19

Re: Arie Boomsma - EO

Bericht door denkertje21 »

Auto schreef:
denkertje21 schreef:[Dit kinderachtige gedoe heb ik nou al een paar keer gezien hier. Als het je niet meer aanstaat, dan gauw de discussie uit de weg gaan en sluiten die handel. 'Mondsnoeren' heet dat!

Ik heb echter een betere vertaling voor je opmerking:
Maar wat mij betreft gaan we nog lang door met dit topic.
Zeker als ik zie hoe krampachtig wordt geprobeerd het rechte krom te maken.
Als er niet op een normale manier gediscussieerd kan worden dan gaat dit topic dicht!
Er moet tgoch wel eens wat gezegd kunnen worden? Het wordt pas moeilijk om constant op je tenen te moeten lopen
Geloof toch eens meer in het zelfreinigend vermogen van een volwassen forum als dit!
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Gesloten