Wachter Sions

Oude Paden

Re: Wachter Sions

Bericht door Oude Paden »

freek schreef:Triest. Ik ben verder niet benieuwd naar de ins en outs.
Wat ik geschreven heb is naar mijn beste weten juiste info. Er kan uiteraard nog meer meespelen, maar daar weet ik de juistheid niet van......
refo

Bericht door refo »

Als dat de waarheid en de reden is: zet dat dan in het kerkblad.

Triest is het helemaal niet. Ik veronderstel dat preken in het NL wel gaat en dat hij veel goed werk in Amerika heeft gedaan.
Maar op den duur kan 'te simpel' inderdaad gaan vervelen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Theodorus

Bericht door Theodorus »

De letterlijke tekst uit De Wachter Sions van 20 mei 2009:
Mededeling inzake ds. T.R. Treur

Ds. T.R. Treur heeft afgelopen zondag aan de gemeente van Chilliwack meegedeeld dat hij heeft besloten zich tijdelijk terug te trekken van al zijn ambtelijke arbeid. Ds. Treur acht voor zichzelf een periode van rust en bezinning nodig, gezien alle verwikkelingen die er in de gemeente hebben plaatsgevonden en die hem ook persoonlijk raken.
Hiermee vervallen alle toegezegde predikbeurten van ds. Treur voor de periode van zijn verblijf in Holland.
De Heere gedenke onze ambtsbroeder met de gemeente van Chilliwack in deze zo onbegrepen weg en geve dat de Koning der Kerk de weg zal willen wijzen die hierin moet worden gegaan. We wensen ook zijn vrouw en kinderen van harte sterkte toe in deze moeilijke omstandigheden.

Ds. J. Roos
vlinder

Bericht door vlinder »

Luther schreef:
Oude Paden schreef:
Erasmiaan schreef:Ds. Treur heeft zich zelf teruggetrokken. Dat is geen roddel, dat is gepubliceerd in de Wachter Sions. Hij zou in Nederland komen preken maar ook die preekbeurten gaan niet door; hij doet niets meer in de bediening. Het hoe en waarom weet ik niet, althans, ik heb wel iets gehoord maar dat zal ik hier niet optypen, want ik weet niet of het waar is.
Ds. Treur heeft wegens de omstandigheden binnen zijn gemeente zijn ambtelijke werkzaamheden tijdelijk neergelegd (dus niet zijn ambt)
Hij beraad zich op de onstane situatie.
Hij hoopt wel naar Nederland te komen, maar zal niet preken.
Volgens mij is dit laatste feitelijke info en kan deze topic nu dicht, voordat de roddelkraan weer verder opengegooid wordt. :lock
Waarvoor vraag je steeds om een slotje? Er zijn genoeg bekwame mensen die dat kunnen beoordelen...
(al begrijp ik je zorg wel, maar die hoef je m.i. niet steeds te uiten...)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
refo

Bericht door refo »

--- SNOEI ---
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Verder feitelijke info is dat de situatie waarom Ds. Treur zich beraad de volgende is:

De kerkenraad is vanwege de omstandigheden in zijn geheel aftredend "gemaakt". Er is in een nieuwe ledenvergadering uit gestelde kandidaten (oude kerkenraad + 9 nieuwe) 8 nieuwe gekozen. Dit betrof naar ik begreep 4 "oude" en 4 "nieuwe". De nieuwe hebben het (gedeeltelijk?) niet aangenomen.
Of het helemaal juist is weet ik niet. Maar zo is het wel ongeveer.
Ik begreep ook dat er inmiddels al behoorlijk wat leden niet meer komen en/of zelf diensten beleggen.

Er zitten wat gaten in de info........maar dan hebben jullie een beetje een beeld
memento

Bericht door memento »

Moderator mededeling

Maar even een slotje :lock . Mensen met feitelijke informatie kunnen dit via pb aan één van mods laten weten, die dan besluiten dit al dan niet te plaatsen.
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

Moderatormededeling

Via PB is de moderators meegedeeld dat er nieuwe feitelijke informatie is rondom ds. Treur. Daarom heropenen we dit topic.

NB: alleen feitelijke informatie! Wat niet ter zake doet, wordt weggeknipt. Roddel en achterklap levert zonder nadere waarschuwing een ban van drie dagen op!

Groeten,
moderatorteam
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Vertel dan gelijk wat die nieuwe feitelijke informatie is. Blijkbaar weten jullie het: dan hoeven degenen die er benieuwd naar zijn, nu niet langer te gissen of te googlen.
~~Soli Deo Gloria~~
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:Vertel dan gelijk wat die nieuwe feitelijke informatie is. Blijkbaar weten jullie het: dan hoeven degenen die er benieuwd naar zijn, nu niet langer te gissen of te googlen.
Laat ik het een keer met je eens zijn! Het kan natuurlijk ook wezen dat desbetreffende persoon niet heeft ge pb't wat de feitelijke info is en zal hij/zij daar zelf nog mee komen.
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

Het gaat om het volgende:
ds. Treur heeft verzocht om losgemaakt te mogen worden van zijn gemeente, Chilliwack. Dit verzoek is gehonoreerd. Hij komt in Nederland wonen, mag voorlopig niet beroepen worden, maar wel voorgaan in de gemeenten
Deze info is inmiddels door een andere bron bevestigd.

Als er meer informatie is, graag ff een PB-tje.
Dit topic gaat tot nader order :lock
Gesloten