Of sowieso wat de kerken in Duitsland inhouden? Ik vond op een site drie soorten: Katholieke Kerk, Evangelische Godsdienst en Evangelische Vrije Gemeente (Baptisten). Iemand daar ervaring mee?
Ik versta wel Duits.Gian schreef:Als je geen Duits verstaat maakt het toch niet uit?
Zo'n probleem was er ook een de gemeente te Korinte, mischien met een vertaler is het wel makkelijker,...of ging het niet over duitse tongentaal ??????????????????Gian schreef:Als je geen Duits verstaat maakt het toch niet uit?
Als je je niet gastvrij voelt, ligt dat aan jezelf.golan schreef:Ga niet naar de kerk maar maak een boswandeling en verwonder je over de mooie natuur en neem een meditatief moment. Daar heb je meer aan dan een Duitse preek waar je je toch niet gastvrij voelt.
In dezen ben ik het met Refo eens: wij gaan ook altijd naar de dichtstbijzijnde kerk; zo ervaar je wat van de breedte van het christendom. Alleen niet naar de Roomse Kerk, dat vind ik dan weer een stap te ver.refo schreef:Een 'Gottesdienst' is een kerkdienst.
Laat de forumregels thuis, ga gewoon naar de dichtstbijzijnde dienst van een Evangelische Gemeindeen neem de houding aan: spreek, Heere, Uw knecht hoort. Moet goed komen.