Bid ik ook voor!JolandaOudshoorn schreef:bid ook maar voor het kind.Mattheus72 schreef:Vreselijk moet dit zijn voor de ouders en het kind in kwestie, dat zo in ban is van dit duivelse geloof en de valse profeet Mohamed. Ik bid voor de ouders.
Bekeerd in Elspeet
-
Re: Bekeerd in Elspeet
JolandaOudshoorn schreef:bid ook maar voor het kind.Mattheus72 schreef:Vreselijk moet dit zijn voor de ouders en het kind in kwestie, dat zo in ban is van dit duivelse geloof en de valse profeet Mohamed. Ik bid voor de ouders.

- JolandaOudshoorn
Mattheus72 schreef:Bid ik ook voor!JolandaOudshoorn schreef:bid ook maar voor het kind.Mattheus72 schreef:Vreselijk moet dit zijn voor de ouders en het kind in kwestie, dat zo in ban is van dit duivelse geloof en de valse profeet Mohamed. Ik bid voor de ouders.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
.
Laatst gewijzigd door PvS op 11 aug 2009, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
- Wilma van den Berg
...laten we dan eerst maar naar onszelf kijken.PvS schreef:1 Petrus 4:
17 Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods; en indien het eerst van ons begint, welk zal het einde zijn dergenen, die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn?
18 En indien de rechtvaardige nauwelijks zalig wordt, waar zal de goddeloze en zondaar verschijnen?
Zijn we verzekerd van de liefde Gods in onze harten? Kennen we het echte geloof? Worden er ook door ons mensen jaloers gemaakt tot Zijn dienst?
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Wat was overigens de bron van het startverhaal??
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Trouw, dat staat ergens halverwege het topic, Luther.
Maar verder maakt dit artikel me verdrietig. Ik geloof dat de ware God de Vader van de Heere Jezus Christus is. Dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt. Ik weet weinig over de situatie (niets meer dan wat er in de krant staat), maar kijk alleen eens naar onze eigen omgeving. Hoeveel mensen zijn er nog die kunnen vertellen wat deze kennis is van de ware God? En dat niet met veel fraaie woorden, maar met betoning van de Geest en kracht.
Ik geloof dat de tegenstellingen in Nederland steeds scherper gaan worden. We komen te staan tegenover uitgesproken meningen, nu de rage van het postmodernisme aan het overvliegen is. Waar zijn dan de belijders, die vanuit hun hart weten wat het evangelie is?
Wel ben ik de laatste tijd heel wat meer met de Islam in aanraking gekomen dan vroeger. En kan ik alleen maar zeggen hoe blij ik ben te weten dat de God van genade leeft. Hij heeft beloofd dat Sion door recht verlost zou worden, niet door 'maar te vergeven'. En het is volbracht.
God heeft voor eens en altijd betoond werkelijk rechtvaardig te zijn en de wereld de mond gestopt. Vergeving is geen zand erover, geen weegschaal die maar de goede kant op moet staan. God is volkomen rechtvaardig en de kleinste zonde kan Hij niet verdragen.
Ik las een tijdje terug van moslims die spraken over christendom. De grootste moeite hadden ze met het verhaal van David, die een man van God wordt genoemd. Maar wel zulke verschrikkelijke dingen doet, zoals met Bathseba. En dat is precies waar christendom om draait; niet om degene die goed leeft en wordt vrijgesproken, maar om de goddeloze die wordt gerechtvaardigd. De moordenaar aan het kruis, die op het laatste moment vergeving ontvangt.
Ik ben heel bang dat heel veel mensen alleen nog maar christendom kennen waar het gaat om een bepaalde manier van goed leven. Zelfs de mensen die heel goed weten dat goed leven voor een natuurlijk mens onmogelijk is. Maar zulk dood christendom komt heel erg dicht bij de Islam. En dan is de overstap niet zo groot en misschien zelfs wel begrijpelijk naar de Islam. Want in de Islam verdien je tenminste nog iets met al die moeite die je doet.
De wereld heeft een grote behoefte aan mensen die zelf werkelijk kunnen vertellen wat het is om uit genade te kunnen en mogen leven. Staat dan in de vrijheid, met welke ons Christus vrijgemaakt heeft, en wordt niet wederom met het juk der dienstbaarheid bevangen. Die kunnen getuigen hoe heerlijk het is om niet afhankelijk te zijn van ons puntentotaal, maar van een volkomen gerechtigheid die verdiend is vóór hen. Jozua was Hogepriester en juist hij had vuile klederen! Zo helder tekent Zacharia in hfst. 3 wat het betekent als God Zèlf de schuld oplost waar mensen zich niet meer af kunnen brengen.
Daarna toonde Hij mij Josua, den hogepriester, staande voor het aangezicht van den Engel des HEEREN; en de satan stond aan zijn rechterhand, om hem te wederstaan.
Doch de HEERE zeide tot den satan: De HEERE schelde u, gij satan! ja, de HEERE schelde u, Die Jeruzalem verkiest; is deze niet een vuurbrand uit het vuur gerukt?
Josua nu was bekleed met vuile klederen, als hij voor het aangezicht des Engels stond.
Toen antwoordde Hij, en sprak tot degenen, die voor Zijn aangezicht stonden, zeggende: Doet deze vuile klederen van hem weg. Daarna sprak Hij tot hem: Zie, Ik heb uw ongerechtigheid van u weggenomen, en Ik zal u wisselklederen aandoen.
Dies zeg Ik: Laat ze een reinen hoed op zijn hoofd zetten. En zij zetten dien reinen hoed op zijn hoofd, en zij togen hem klederen aan; en de Engel des HEEREN stond daarbij.
Dit vraag ik me af. Ik vind haar in dit interview bijzonder evenwichtig op me over komen, als ik eerlijk ben. Ze heeft een analyserende geest. En wat me in het bijzonder opvalt is de zachte toon als ze over haar dorpsgenoten of ouders spreekt. Er lopen ontzettend veel christenen rond die vanwege slechte ervaringen slechts gefrustreerd kunnen spreken of zonder liefde. Ik zie mensen op dit forum met minder liefde spreken over de oordelende mensen uit het artikel dan deze moslima zelf. Ik vind dat een aanklacht voor de christenen.albion schreef:Ik denk toch echt dat ze 'hulp' gekregen heeft (om maar niet te spreken van een hersenspoeling) van haar moslim vrienden
misschien ben ik te sceptisch??
Maar verder maakt dit artikel me verdrietig. Ik geloof dat de ware God de Vader van de Heere Jezus Christus is. Dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt. Ik weet weinig over de situatie (niets meer dan wat er in de krant staat), maar kijk alleen eens naar onze eigen omgeving. Hoeveel mensen zijn er nog die kunnen vertellen wat deze kennis is van de ware God? En dat niet met veel fraaie woorden, maar met betoning van de Geest en kracht.
Ik geloof dat de tegenstellingen in Nederland steeds scherper gaan worden. We komen te staan tegenover uitgesproken meningen, nu de rage van het postmodernisme aan het overvliegen is. Waar zijn dan de belijders, die vanuit hun hart weten wat het evangelie is?
Wel ben ik de laatste tijd heel wat meer met de Islam in aanraking gekomen dan vroeger. En kan ik alleen maar zeggen hoe blij ik ben te weten dat de God van genade leeft. Hij heeft beloofd dat Sion door recht verlost zou worden, niet door 'maar te vergeven'. En het is volbracht.
God heeft voor eens en altijd betoond werkelijk rechtvaardig te zijn en de wereld de mond gestopt. Vergeving is geen zand erover, geen weegschaal die maar de goede kant op moet staan. God is volkomen rechtvaardig en de kleinste zonde kan Hij niet verdragen.
Ik las een tijdje terug van moslims die spraken over christendom. De grootste moeite hadden ze met het verhaal van David, die een man van God wordt genoemd. Maar wel zulke verschrikkelijke dingen doet, zoals met Bathseba. En dat is precies waar christendom om draait; niet om degene die goed leeft en wordt vrijgesproken, maar om de goddeloze die wordt gerechtvaardigd. De moordenaar aan het kruis, die op het laatste moment vergeving ontvangt.
Ik ben heel bang dat heel veel mensen alleen nog maar christendom kennen waar het gaat om een bepaalde manier van goed leven. Zelfs de mensen die heel goed weten dat goed leven voor een natuurlijk mens onmogelijk is. Maar zulk dood christendom komt heel erg dicht bij de Islam. En dan is de overstap niet zo groot en misschien zelfs wel begrijpelijk naar de Islam. Want in de Islam verdien je tenminste nog iets met al die moeite die je doet.
Alleen iemand die zelf heeft geleerd wat het is om een zondaar te zijn, iemand bij wie altijd alles weer mislukt, die zelf ten diepste zonde is - die weet wat de waarde is van een God die door recht verlossing heeft geschonken. Zo iemand als Jakobus (h. 3:2): Want wij struikelen allen in vele. En dan krijg je door dat alle regels je geen zekerheid bieden, maar alleen maar sterker veroordelen. Zo vreemd is het niet om over zelfkennis te spreken die tot ware Gods- en Christuskennis leidt.Toch levert zo’n pelgrimstocht wel een hoop punten op: duizend maar liefst. En die punten, daar gaat het om in de islam. Hajji: ”Straks zal Allah ons beoordelen. Wie goede dingen doet, krijgt punten. Wie slechte dingen doet, verliest ze. Als je genoeg punten hebt, ga je naar het paradijs. Zo niet, dan kom je in de hel. Alleen Allah weet dat.”
Het puntensysteem maakt wat los bij de Driestarleerlingen. ”Iemand met veel geld kan een paar keer naar Mekka gaan om veel punten te verdienen”, zegt een meisje verontwaardigd. Hajji, rustig: ”Nee, zo werkt het niet. Ook iemand die de armen helpt, krijgt veel punten.” De moslim gaat nog een stap verder: ”Je kunt je hele leven goede dingen doen, maar als je op het laatste moment een erge zonde doet, bijvoorbeeld een moord, dan kom je toch in de hel.”
Een onzekere godsdienst, de islam? Laaguili ontwijkt de vraag. ”Ik probeer zo veel mogelijk goede dingen te doen. M’n hele leven.”
De wereld heeft een grote behoefte aan mensen die zelf werkelijk kunnen vertellen wat het is om uit genade te kunnen en mogen leven. Staat dan in de vrijheid, met welke ons Christus vrijgemaakt heeft, en wordt niet wederom met het juk der dienstbaarheid bevangen. Die kunnen getuigen hoe heerlijk het is om niet afhankelijk te zijn van ons puntentotaal, maar van een volkomen gerechtigheid die verdiend is vóór hen. Jozua was Hogepriester en juist hij had vuile klederen! Zo helder tekent Zacharia in hfst. 3 wat het betekent als God Zèlf de schuld oplost waar mensen zich niet meer af kunnen brengen.
Daarna toonde Hij mij Josua, den hogepriester, staande voor het aangezicht van den Engel des HEEREN; en de satan stond aan zijn rechterhand, om hem te wederstaan.
Doch de HEERE zeide tot den satan: De HEERE schelde u, gij satan! ja, de HEERE schelde u, Die Jeruzalem verkiest; is deze niet een vuurbrand uit het vuur gerukt?
Josua nu was bekleed met vuile klederen, als hij voor het aangezicht des Engels stond.
Toen antwoordde Hij, en sprak tot degenen, die voor Zijn aangezicht stonden, zeggende: Doet deze vuile klederen van hem weg. Daarna sprak Hij tot hem: Zie, Ik heb uw ongerechtigheid van u weggenomen, en Ik zal u wisselklederen aandoen.
Dies zeg Ik: Laat ze een reinen hoed op zijn hoofd zetten. En zij zetten dien reinen hoed op zijn hoofd, en zij togen hem klederen aan; en de Engel des HEEREN stond daarbij.