EO maakt cabaret over Jezus

Ander

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Ander »

BoCo schreef:Fitna vertonen kan niet, we worden bang voor aanvallen van moslims, politici worden geweerd in diverse landen. Fitna draaide om feiten.
Maar cabaret over Jezus mogen we niet over mekkeren...

Doet me denken aan het bananenlied. Als de banaan niet krom is past het niet meer in onze schil. Evangelisatie moet nog gekker dan de evangelist zelf, dan heb je kans dat er nog iemand naar je luistert.

Deze serie komt er, er word hieronder een goede discussie gevoerd.

Maar verwachtten de voorstanders nu werkelijk dat hierdoor mensen zich gaan bekeren?
'k heb naar standpuntcafé geluisterd. Wat verdrietig. Alleen al alles wat nu besproken wordt, is zo erg en is het bewijs dat deze actie een speeltje van de duivel is.
Een slimme meneer stelde dat wanneer je met het geloof niet de draak mag steken dat er wel iets mis is met dat geloof. De mevrouw van de abortusboot vond het wel leuk dat het programma er komt. Prima, maar ik zal er echt niet door bekeerd worden, zei ze letterlijk. Meneer Dorenbos van Schreeuw om leven vond dat humor en geloof wel samen kunnen gaan. Hij zei wel dat grapjes over de Heere Jezus niet kunnen. Hij noemde ook de zware richting die met een somber gezicht uit de kerk komen. Dat is ook fout, volgens Dorenbos. Ik was gisteren onderweg naar de kerk toen ik hiernaar luisterde. Een bomvolle kerk in de binnenstad. Dat mag dan een zware kerk zijn, geef mij dat evangelie maar. De dominee die preekte straalde iets uit van de tere Godsvreze. En de vreze Gods geeft geen ruimte voor cabaret over Jezus.
rekcor

Bericht door rekcor »

@Gian, bij mij werkt de link wel?

We kunnen er wel vanuit gaan dat dit idee erg omstreden is in de achterban van de EO. De reactiepagina van de komende Visie(s) wacht ik dan ook met spanning af! Wat ik sterk vond aan de reactie van dhr. Dorenbos, is dat hij heel verbaasd reageerde toen men hem vroeg 'Blijft u nog wel lid van de EO?'. 'Natuurlijk', zij hij toon.

Dit geldt ook voor mij. Hoewel ik het met een aantal dingen van de EO echt niet eens ben (intussen ook wel met dit idee, al wil ik het programma zelf nog afwachten), ben ik nog altijd blij met de omroep.
lexd

Bericht door lexd »

Ander schreef:Een bomvolle kerk in de binnenstad. Dat mag dan een zware kerk zijn, geef mij dat evangelie maar. De dominee die preekte straalde iets uit van de tere Godsvreze.
En toen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Rekcor, jij werkte toch bij de EO?
Marnix

Bericht door Marnix »

?

Volgens mij niet hoor. Anders zou ik het wel weten ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Marnix schreef:?

Volgens mij niet hoor. Anders zou ik het wel weten ;)
Ah jij werkt wel voor de EO ;)
Marnix

Bericht door Marnix »

Yup. En ik hoop dat er op een goede manier met de kritiek wordt omgaan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Yup. En ik hoop dat er op een goede manier met de kritiek wordt omgaan.
Maar als ik jouw reacties hier zo lees, vrees ik het ergste.
Marie-Henriëtte

Marnix schreef:Yup. En ik hoop dat er op een goede manier met de kritiek wordt omgaan.
Normaal gesproken is er ook niet veel aan de hand, op een paar programma’s na, waarbij de EO wat mij betreft behoorlijk over de schreef ging. Deze 'voorstelling' is daarvan ook weer een typisch voorbeeld. “Er loopt een man over het water”. Met de achterliggende gedachte om een ‘gesprek’ aan te gaan. Ik kan wel meerdere creatieve manieren bedenken om een gesprek aan te gaan in plaats van atheïstische cabaretiers een voorstelling te laten maken over de Heere Jezus, en dan werk ik nog niet eens voor de EO ;). Dit wordt een voorstelling waarbij het er zeer onbeschaafd aan toe zal gaan, en deze cabaretiers zullen alle mogelijke grenzen opzoeken want Godvrezend zijn zij absoluut niet, alles behalve dat.

Onherroepelijk zal dit leiden tot veel opzeggingen van de achterban, is dat dan wat de EO voor ogen heeft?
questionmark

Bericht door questionmark »

Dit wordt een voorstelling waarbij het er zeer onbeschaafd aan toe zal gaan, en deze cabaretiers zullen alle mogelijke grenzen opzoeken want Godvrezend zijn zij absoluut niet, alles behalve dat.
Dit vind ik niet helemaal eerlijk. Niemand heeft een seconde van dit programma gezien, dus iets zeggen over hoe het zal ZIJN, lijkt me niet terecht. Je mag best je verwachting uitspreken, maar het absoluut stellen, gaat richting liegen.
2 Petrus 1:16
denkertje21

Bericht door denkertje21 »

Tiberius schreef:

Wat is dit nou toch voor reactie!
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

denkertje21 schreef:
Tiberius schreef:

Een logische.
Marie-Henriëtte

questionmark schreef:
Dit wordt een voorstelling waarbij het er zeer onbeschaafd aan toe zal gaan, en deze cabaretiers zullen alle mogelijke grenzen opzoeken want Godvrezend zijn zij absoluut niet, alles behalve dat.
Dit vind ik niet helemaal eerlijk. Niemand heeft een seconde van dit programma gezien, dus iets zeggen over hoe het zal ZIJN, lijkt me niet terecht. Je mag best je verwachting uitspreken, maar het absoluut stellen, gaat richting liegen.
Ik refereer even naar het bericht op de eerste pagina van deze topic van Jakobmarin die een citaat aanhaalt van één van de cabaretiers in kwestie:

"ik houd van pionieren en mezelf uitdagen! Ik krijg carte blanche van de EO en mag stevig zeggen wat ik vind van geloof. Doel? Een discussie en dialoog op gang brengen. En die discussie komt er want ikzelf ben 'ongelooflijk atheïst' ...goddank!"

Nou, wat moet ik hier nou van denken? Ik wil het best proberen om de voorstelling te bekijken, maar als straks blijkt dat deze voorstelling zeer kwaadaardig is en behoorlijk over de schreef gaat, dan heeft de EO het echt voorgoed verprutst voor haar achterban.

Als het ware heeft de EO dan olie op het vuur gegooid.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

Erasmiaan schreef:
denkertje21 schreef:
Tiberius schreef:

Een logische.
Waarom? Zo zonder argumentatie zijn dit soort postings nogal "stijlloos". ::flood
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Marie-Henriëtte schreef:Ik refereer even naar het bericht op de eerste pagina van deze topic van Jakobmarin die een citaat aanhaalt van één van de cabaretiers in kwestie:

"ik houd van pionieren en mezelf uitdagen! Ik krijg carte blanche van de EO en mag stevig zeggen wat ik vind van geloof. Doel? Een discussie en dialoog op gang brengen. En die discussie komt er want ikzelf ben 'ongelooflijk atheïst' ...goddank!"

Nou, wat moet ik hier nou van denken? Ik wil het best proberen om de voorstelling te bekijken, maar als straks blijkt dat deze voorstelling zeer kwaadaardig is en behoorlijk over de schreef gaat, dan heeft de EO het echt voorgoed verprutst voor haar achterban.

Als het ware heeft de EO dan olie op het vuur gegooid.
Ik heb overigens snel een 4-tal filmpjes op Youtube bekeken van deze persoon en het kan erger, zal ik maar zeggen. Vooralsnog geen godslasterlijke taal gehoord (wat bij veel cabaretiers het geval is).
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gesloten