'k heb naar standpuntcafé geluisterd. Wat verdrietig. Alleen al alles wat nu besproken wordt, is zo erg en is het bewijs dat deze actie een speeltje van de duivel is.BoCo schreef:Fitna vertonen kan niet, we worden bang voor aanvallen van moslims, politici worden geweerd in diverse landen. Fitna draaide om feiten.
Maar cabaret over Jezus mogen we niet over mekkeren...
Doet me denken aan het bananenlied. Als de banaan niet krom is past het niet meer in onze schil. Evangelisatie moet nog gekker dan de evangelist zelf, dan heb je kans dat er nog iemand naar je luistert.
Deze serie komt er, er word hieronder een goede discussie gevoerd.
Maar verwachtten de voorstanders nu werkelijk dat hierdoor mensen zich gaan bekeren?
Een slimme meneer stelde dat wanneer je met het geloof niet de draak mag steken dat er wel iets mis is met dat geloof. De mevrouw van de abortusboot vond het wel leuk dat het programma er komt. Prima, maar ik zal er echt niet door bekeerd worden, zei ze letterlijk. Meneer Dorenbos van Schreeuw om leven vond dat humor en geloof wel samen kunnen gaan. Hij zei wel dat grapjes over de Heere Jezus niet kunnen. Hij noemde ook de zware richting die met een somber gezicht uit de kerk komen. Dat is ook fout, volgens Dorenbos. Ik was gisteren onderweg naar de kerk toen ik hiernaar luisterde. Een bomvolle kerk in de binnenstad. Dat mag dan een zware kerk zijn, geef mij dat evangelie maar. De dominee die preekte straalde iets uit van de tere Godsvreze. En de vreze Gods geeft geen ruimte voor cabaret over Jezus.