„Klaagmuur moet in joodse handen blijven”

ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Van mij mag de Klaagmuur best in Joodse handen blijven, maar de klaagmuur heeft géén religieuze betekenis in bijbelse zin.

De volheid des tijds of het laatste der dagen is al een tweeduizend jaar oud / jong.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Eindelijk vrede lijkt mij belangrijker!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
RvP

Bericht door RvP »

Oorspronkelijk gepost door Margriet
Eindelijk vrede lijkt mij belangrijker!!
Bid om de vrede van Jeruzalem.

Pray for peace in Jerusalem.

groet,

RvP
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Andre
„Klaagmuur moet in joodse handen blijven”
JERUZALEM - Van de joden in Israël is 91 procent absoluut niet bereid het gezag over de Klaagmuur in Jeruzalem te delen met de Palestijnen in ruil voor een definitief vredes-akkoord.
.
Dit meldde de Israëlische krant Ha’aretz vrijdag op haar website.
.
Een representatief onderzoek door het Dahaf-instituut onder de joodse bevolking van Israël maakt duidelijk dat de joden in het algemeen niets voelen voor het overdragen van zogenaamde heilige plaatsen in Israël aan de Palestijnen in ruil voor een vredesakkoord.
.
Zo wil van de ondervraagden niemand dat de Klaagmuur in Jeruzalem in Palestijnse handen komt. Slechts 6 procent voelt wel wat voor een gezamenlijk bestuur van Israëliërs en Palestijnen, terwijl 91 procent vindt dat deze heiligste plaats van het jodendom in Israëlische handen moet blijven.
.
Wat de Tempelberg betreft vindt 46 procent dat die onder gezamenlijk bestuur van Israëliërs en de Palestijnen mag komen te staan, terwijl 9 procent er geen problemen mee heeft als de Palestijnen alleen het bestuur over deze plaats krijgen.

Even wat anders beteffende de klaagmuur.

'k Hoorde onlangs een verhaal van een jong getrouwd stelletje dat geen kinderen kon krijgen. Ze gaan op vacantie in Israel. gaan uiteraard ook naar de klaagmuur, zij stopt een papiertje met haar kinderwens in de muur.
nadat ze weer een maand in Nederland is, is zij in verwachting.

Is dit toeval, of is dit een antwoord op haar briefje van JaWeH?
een onzin verhaal, dat van dat getrouwde stel.
Zelf ben ik er geweest en heb gene behoefte gehad daar een briefje in de muur te steken.

Maar voor de Israëliet is de muur zodanig belangrijk dat deze nooit en te nimmer uit handen gegeven moet worden.

[Aangepast op 24/3/05 door Jelle]
Andre

Bericht door Andre »

Jelle, je weet het hé, met die twee joden bijde klaagmuur, zegt de ene tot de andere hoe is het met je? Zegt de ander nou niks te klagen hé!;)
Plaats reactie