EO maakt cabaret over Jezus

denkertje21

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door denkertje21 »

Erasmiaan schreef: Ik had dan liever gehad dat je zaterdag op je knieën lag om de oordelen over het tot Sodom en Gomorra verwordde Nederland af te bidden.
dat laat ik oprecht heel graag aan jou en andere forumleden over, en ik hoop ook echt dat dat gebeurt.
Ik voel mij geroepen om daar te staan en van mijn Heere en Heiland te getuigen. En geloof me: dat doe ik niet voor m'n plezier.
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zosinus, op zich kan ik me wel vinden in jouw vragen inzake evangelisatieprojecten. We moeten altijd blijven onderzoeken om die zo laagdrempelig mogelijk te maken.
Zelfgenoegzaam of niet (off-topic overigens), ik acht dat de projecten die ik ken van onze kerken, wel degelijk de juiste toon aanslaan. Het resultaat spreekt onkerkelijken best wel aan, alleen is men (op dat moment) niet zo geïnteresseerd. Ja ze gaan wel met je in gesprek, maar het is "hun ding" niet.
Het is me opgevallen, wanneer je bij een gemeentelid in het ziekenhuis op bezoek gaat, dat hun onkerkelijke zaalgenoten (over het algemeen) wèl luisteren, en wèl aangesproken zijn door het evangelisatiemateriaal.
In tijden van nood is er veel meer een open oor, dan wanneer mensen bijvoorbeeld op zaterdagmiddag lopen te funshoppen.

Maar zelfs al zouden die projecten niet de juiste toon aanslaan (en nogmaals: ik betwijfel dat), dan kan dat nooit en te nimmer de legitimatie vormen van zo'n godslasterlijk programma.
Het is niet de vraag of EO erin slaagt om met dit programma Gods heiligheid in waarde te laten; dat is al volkomen duidelijk: door een atheïstische cabaretier geven ze aan, dat ze dat niet willen en niet kunnen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

denkertje21 schreef:Denk toch niet zo klein van de Heere!
Tegen wie heb je het nu? Je bent nu toch wel behoorlijk aan het doorslaan.
Marnix

Bericht door Marnix »

Erasmiaan schreef:Het is een dieptrieste, goddeloze onderneming. Onbegrijpelijk!!! Die man gaat een sketch maken over Jezus waarin ALLES mag, zelfs vloeken, al worden die weggepiept. Voorts geeft de man aan overtuigd atheïst te zijn. En bij alle aankondigingen gaat het er over dat niet zo zeer de christenen maar Christus op de hak wordt genomen. Als je een krant als AD er bij pakt worden maar gelijk even wat - o vreselijk woord - Jezusgrappen genoemd. IS DIT NU WAT JE WIL, EO? Als die Naam je zoveel waard is, stop hier dan mee!

Als je een dialoog wil, verzin dan een vorm die niet zo Godonterend is! Weet, dat God, om al deze dingen, u zal doen komen voor het gericht.

Als jij je naasten wilt wijzen op vloeken (om hem te zeggen dat hij moet stoppen) dan vloek je toch ook niet eerst twintig keer om de aandacht te krijgen?
Wat een argumentatie... Lezen jullie de posts eigenlijk wel? Als je je naaste wil wijzen op vloeken, wat doe je dan? Als hij vloekt ga je de dialoog met hem aan. Dat de media dingen verdraait om de EO lekker op de hak te nemen is triest, dat mediakritische mensen als jij vrolijk met dat mediahypen meegaan doen is wel erg jammer.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

Erasmiaan schreef:
denkertje21 schreef:
Tiberius schreef: Klopt, alleen zijn de voorbeelden van Denkertje wat vergezocht en staan ze los van de realiteit.
Is dat zo? Soms ben ik bang dat we hier heel erg veel van de realiteit af staan. Enerzijds denk ik: gelukkig maar.

Maar anderzijds: hoe kun je een Verhaal vertellen als je de taal niet spreekt van degene die je bereiken wilt!

Dáárom sta ik zaterdag met knikkende knieën en een biddend hart op de christenboot op de Canal Parade in Amsterdam om te getuigen dat er een God is. En dat Zijn Licht zelfs schijnt in de donkerste hoeken van ons leven. Dan helpt een beetje flyeren niet.

En als de EO buitenkerkelijken wil bereiken, dan helpt 'Nederland Zingt' niet. Nogmaals geef hen het voordeel van de twijfel en draag ze op in gebed aan onze ALMACHTIGE God. Als Hij jou en mij tot zich kan trekken, kan dat ook voor de rest van de wereld. Denk toch niet zo klein van de Heere!
Ik had dan liever gehad dat je zaterdag op je knieën lag om de oordelen over het tot Sodom en Gomorra verwordde Nederland af te bidden.
En denk je dat dat werkt? Als Jezus terugkomt, zal Hij dan de ongelovigen vrijspreken omdat we zaterdagavond voor ze gebeden hebben? Bidden en werken, dat is het devies. Dus niet alleen bidden voor ongelovigen maar dan ook ze opzoeken, ook al maken ze grappen over Hem.... en met hen het gesprek aangaan en ze vertellen wie Jezus echt is, want daar hebben ze geen flauw benul van en als we alleen maar bidden maar niet de goede boodschap brengen, hoe kunnen ze dan gaan geloven en gered worden?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Marnix schreef:
Erasmiaan schreef:Het is een dieptrieste, goddeloze onderneming. Onbegrijpelijk!!! Die man gaat een sketch maken over Jezus waarin ALLES mag, zelfs vloeken, al worden die weggepiept. Voorts geeft de man aan overtuigd atheïst te zijn. En bij alle aankondigingen gaat het er over dat niet zo zeer de christenen maar Christus op de hak wordt genomen. Als je een krant als AD er bij pakt worden maar gelijk even wat - o vreselijk woord - Jezusgrappen genoemd. IS DIT NU WAT JE WIL, EO? Als die Naam je zoveel waard is, stop hier dan mee!

Als je een dialoog wil, verzin dan een vorm die niet zo Godonterend is! Weet, dat God, om al deze dingen, u zal doen komen voor het gericht.

Als jij je naasten wilt wijzen op vloeken (om hem te zeggen dat hij moet stoppen) dan vloek je toch ook niet eerst twintig keer om de aandacht te krijgen?
Wat een argumentatie... Lezen jullie de posts eigenlijk wel? Als je je naaste wil wijzen op vloeken, wat doe je dan? Als hij vloekt ga je de dialoog met hem aan. Dat de media dingen verdraait om de EO lekker op de hak te nemen is triest, dat mediakritische mensen als jij vrolijk met dat mediahypen meegaan doen is wel erg jammer.
Ik heb vooralsnog geen enkele reden om te twijfelen aan de juistheid van hetgeen de media optekend. En het maakt je standpunt niet echt sterker om Tiberius uit een ander topic na te papegaaien.
En denk je dat dat werkt? Als Jezus terugkomt, zal Hij dan de ongelovigen vrijspreken omdat we zaterdagavond voor ze gebeden hebben? Bidden en werken, dat is het devies. Dus niet alleen bidden voor ongelovigen maar dan ook ze opzoeken, ook al maken ze grappen over Hem.... en met hen het gesprek aangaan en ze vertellen wie Jezus echt is, want daar hebben ze geen flauw benul van en als we alleen maar bidden maar niet de goede boodschap brengen, hoe kunnen ze dan gaan geloven en gered worden?
Denk je dat dat niet werk! Wat een ongeloof!

Denk je overigens dat op een Godslasterlijke wijze heidenen benaderen wel werkt?
denkertje21

Bericht door denkertje21 »

Mooi Erasmiaan: zendelingen zijn niet meer nodig. Evangelisten? overboord!

We gaan gewoon allemaal bidden. Dat is ruim voldoende. En best makkelijk ook! Toch?
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Marnix

Bericht door Marnix »

Ander schreef:
Marnix schreef:De doelstelling is niet om zoveel mogelijk geloven als lid te hebben / houden maar om al die goddelozen die Hem ontkennen, lasteren etc. aan het denken te zetten, te vertellen dat Hij de Weg, de Waarheid en het Leven is. Want dat is het fundament van de EO.
Goddelozen te vertellen dat Hij de Weg, de Waarheid en het Leven is door de mogelijkheid te geven over Hem grapjes te maken. Marnix, om Erasmiaan bij te vallen, dit is wel een heel verdrietige uiting van de strijd tussen het Vrouwenzaad en het slangenzaad.
Ze hebben allerlei vooroordelen over Jezus en krijgen het evangelie om zo een objectiever beeld te krijgen. Dan mogen ze aangeven wie Jezus voor hen is en op basis daarvan wordt de dialoog met ze aangegaan. Laat ze maar komen. Wie zeggen ze dat de Christus is? Een zonderling? Een goochelaar? Een geloofsfanaticus? Een fantast? Dat zijn de meningen van de mensen om ons heen. Of we dat nou leuk vinden of niet. Vraag ze eens wie Hij is. En vertel hen dan wie Hij volgens jou is, wie Hij volgens de Bijbel, is. Volgens mij is het probleem dat we niet willen horen wat mensen van het geloof vinden, hoe ze aankijken tegen God, tegen Jezus. Gaan we dat liever uit de weg door de wereld te mijden. En dan krijg je geen dialoog met ze, luister jij niet naar hen, zij niet naar jou en gaan ze verloren. En kunnen wij dan denken: Maar we hebben in ieder geval niets verkeerd gedaan? We hebben geprobeerd ze te bereiken maar ze wilden niet naar de kerk komen en liepen door toen iemand op straat vroeg: Geloof je dat Jezus Gods Zoon is?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Lezen jullie de posts eigenlijk wel?
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. :)
Marnix schreef:Dat de media dingen verdraait om de EO lekker op de hak te nemen is triest,...
Correctie: dat doet de EO zelf op haar website, zie de posting van Jakobmarin een stukje lager.
Marnix

Bericht door Marnix »

Erasmiaan schreef:Ik heb vooralsnog geen enkele reden om te twijfelen aan de juistheid van hetgeen de media optekend. En het maakt je standpunt niet echt sterker om Tiberius uit een ander topic na te papegaaien.
Ik weet wat het originele persbericht inhield, en dat is heel anders dan wat ik in een aantal kranten heb gelezen.
Kijk maar naar de cijfers van de kerken. De kerken krimpen, groei is bijna alleen maar uit andere kerkverbanden en natuurlijke aanwas. De hele Bijbel is vol van het devies: Ora et Labora. Bidden en werken. Zoals Paulus ook zegt: Hoe lieflijk zijn de voeten van hen die de goede boodschap brengen. Hoe kunnen ze geloven als we wel bidden maar niemand het evangelie aan hen vertelt?
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:Lezen jullie de posts eigenlijk wel?
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. :)
Marnix schreef:Dat de media dingen verdraait om de EO lekker op de hak te nemen is triest,...
Correctie: dat doet de EO zelf op haar website, zie de posting van Jakobmarin een stukje lager.
;) scherp ;)

Op de website van de EO lees ik hele andere dingen dan ik een aantal grote kranten (zoals het AD die hier werd genoemd) zie.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:
Erasmiaan schreef:Ik heb vooralsnog geen enkele reden om te twijfelen aan de juistheid van hetgeen de media optekend. En het maakt je standpunt niet echt sterker om Tiberius uit een ander topic na te papegaaien.
Ik weet wat het originele persbericht inhield, en dat is heel anders dan wat ik in een aantal kranten heb gelezen.
Kijk maar naar de cijfers van de kerken. De kerken krimpen, groei is bijna alleen maar uit andere kerkverbanden en natuurlijke aanwas. De hele Bijbel is vol van het devies: Ora et Labora. Bidden en werken. Zoals Paulus ook zegt: Hoe lieflijk zijn de voeten van hen die de goede boodschap brengen. Hoe kunnen ze geloven als we wel bidden maar niemand het evangelie aan hen vertelt?
Beweer je nu dat er vanuit de kerken geen evangelisatie plaats vindt?
Ik weet namelijk zeker, dat de GKV ook evangelisatieprojecten heeft; althans in mijn woonplaats.
Marnix

Bericht door Marnix »

Dat zeg ik niet. Wel zag ik ooit eens cijfers van een rechts kerkverband over hoeveel mensen die van totaal buitenaf komen zich bij de kerk voegen.... en dat vind ik wel zorgelijk.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

denkertje21 schreef:Mooi Erasmiaan: zendelingen zijn niet meer nodig. Evangelisten? overboord!

We gaan gewoon allemaal bidden. Dat is ruim voldoende. En best makkelijk ook! Toch?
Hoe kom je er toch bij dat ik daar tegen ben? Ik kan meedoen (op Gods dag) aan zo'n goddeloze Gaypride geen evangeliseren noemen. Loth is ook gestraft dat hij naar Sodom en Gomorra ging (verloor zijn vrouw en zijn huis).

En dezelfde redenering gaat op voor dat EO-programma.

Marnix: is de cabaretier geen atheïst? Heeft hij niet de vrije hand? Wordt er geknipt in het programma? Krijgt hij een podium voor Goddeloosheid of niet?
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

De EO is verworden tot een seculiere organisatie die ook de behoeftes van haal doelgroep probeert te bevredigen. Die doelgroep dat zijn grotendeels ook seculieren, die zich op hun beurt weer kunnen amuseren met een Godslasterlijke tentoonstelling, georganiseerd en mogelijk gemaakt door hun eigen EO. Het is een zeer vermakelijke tentoonstelling want de cabaretiers zijn atheïsten, dus dan moet het wel goed zijn natuurlijk!

Ik snapte al een tijd niet goed waar die EO mee bezig is, maar deze tentoonstelling is voor mij echt de druppel. Het lijkt ook wel of het CDA de EO aan het volgen is in haar standaarden, gisteren vernomen dat het CDA meevaart tijdens de GayPride.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 28 jul 2009, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten