Adverteren

Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik vind het een ijzersterke advertentie, die van de nood een deugd maakt.

En al degenen die zich er negatief over uitlaten omdat de zondagsrust in het gedrang zou zijn, wil ik vragen op welke wijze zij afgelopen week hebben geprobeerd iemand mee naar de kerk te krijgen.

Niet alle middelen kunnen en mogen gebruikt worden om zieltjes te winnen.
Er zijn zaken die een kerk onwaardig zijn en waarvan een kerk verre moet blijven en daar valt zeker onder dat een kerk geen gebruik behoort te maken van middelen waarvoor anderen op zondag arbeid moeten verrichten.
Ten tweede is het verschijnen van een zondagskrant al een zondig gebeuren en daar zou de kerk zeker geen medewerking aan moeten geven.
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Jelle

En al degenen die zich er negatief over uitlaten omdat de zondagsrust in het gedrang zou zijn, wil ik vragen op welke wijze zij afgelopen week hebben geprobeerd iemand mee naar de kerk te krijgen.

Er zijn zaken die een kerk onwaardig zijn en waarvan een kerk verre moet blijven en daar valt zeker onder dat een kerk geen gebruik behoort te maken van middelen waarvoor anderen op zondag arbeid moeten verrichten.
Ten tweede is het verschijnen van een zondagskrant al een zondig gebeuren en daar zou de kerk zeker geen medewerking aan moeten geven.
Als het bij ons in de kerk donker wordt, doet de koster het licht aan. (En we laden doordeweeks geen accus op.)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door refo

Als het bij ons in de kerk donker wordt, doet de koster het licht aan. (En we laden doordeweeks geen accus op.)
Refo je begrijpt best wat ik bedoel, een beetje flauw om het opwekken van stroom te gebruiken, dat is wel wat heel wat anders dan adverteren in de zondagskrant, die dus helemaal niet nodig is.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Zijn we nog niet door de wet aan de wet gestorven?
Ga 2:19 Want ik ben door de wet der wet gestorven, opdat ik Gode leven zou.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik denk niet dat we er goed aan doen om altijd met bijbelteksten te gaan smijten om fouten ermee goed te praten.
Ik zal morgen zelf een officiele protestbrief zenden aan de synode en daarin mijn afschuw bekend maken over het handelen met deze advertentie.
Dat is in elk geval beter dan proberen fouten goed te praten
refo

Bericht door refo »

1) Zou die advertentie nog wat uitgewerkt hebben?

2) Wat is het verschil tussen stroom opwekken om te voorkomen dat Jelle in het donker zit en het plaatsen van een advertentie om Jelles buurman in de kerk uit te nodigen?

Ik vind het ook niet zo'n goeie zet, hoor, maar we moeten niet te gauw iets noodzakelijk noemen, omdat dat beter past.

Verder is deze discussie net op gang, maar we zijn er nu al zeker van dat het 'een fout is die we niet goed mogen praten'?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

Het verschil is, als er geen stroom opgewekt wordt de hele boel in nederland plat ligt zo ook de kerk in het donker zou zitten en noem maar op.
Maar het adverteren had ook op zaterdag gekund, we behoren geen steun te geven of goed te praten aan het uitbrengen van overbodige bladen op zondag.
Het drukken en het verspreiding van dergelijke bladen zijn een zondagsarbeid waarop we niet zitten te wachten en in dit geval aangeeft dat de wereld langzaam maar zeker ook de kerk wordt binnen gehaald
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door refo
1) Zou die advertentie nog wat uitgewerkt hebben?

Ja, ik denk veel ergernis van mensen en veel onbegrip over de kerk
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Stel; Door de advertentie zijn mensen naar de kerk gegaan. Er zijn enkele mensen die zich tot God bekeren; dan is dat toch schitterend?

Tuurlijk moeten we niet overbodig Gods wet overtreden, maar wie weet wat de advertentie heeft uitgewerkt.
Jelle

Bericht door Jelle »

Toch kan ik me niet voorstellen dat hier zegen op kan rusten.
Het druist toch alles tegen Gods wet in.
refo

Bericht door refo »

Het verschil is, als er geen stroom opgewekt wordt de hele boel in nederland plat ligt
Dat lijkt me nou echt fantastisch. Dat heel nederland op zondag plat ligt.......
--------------
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Klopt, maar als we bij alles zo denken dan rust nergens meer een zegen op. Enkele voorbeelden: Liefde richting de wereld, liefde richting andere kerken, eensgezindheid, enz.
Volgens mij heeft iedereen dan genoeg aan zichzelf!

Nogmaals ik keur het niet goed maar laten we niet te fel hierop reageren. Ten eerste kan God ook in het slechte iets goeds uitwerken. Daarnaast is ook ons eigen kerkpleintje en manieren gigantisch vervuilt. Laten we naar onze splinter kijken en dan naar de balk van onze naaste.
Bidden dat het ondanks het zondige toch iets uitwerkt is volgens mij beter dan schelden; dat werpt alleen maar afstand.

[Aangepast op 14/3/05 door kridje]
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Klopt, maar als we bij alles zo denken dan rust nergens meer een zegen op. Enkele voorbeelden: Liefde richting de wereld, liefde richting andere kerken, eensgezindheid, enz.
Volgens mij heeft iedereen dan genoeg aan zichzelf!

Nogmaals ik keur het niet goed maar laten we niet te fel hierop reageren. Ten eerste kan God ook in het slechte iets goeds uitwerken. Daarnaast is ons eigen kerkpleintje en manieren ook gigantisch vervuilt. Laten we naar onze splinter kijken en dan naar de balk van onze naaste.
Bidden dat het ondanks het zondige toch iets uitwerkt is volgens mij beter dan schelden; dat werpt alleen maar afstand.
Wijze woorden , een verademing.
dré

Bericht door dré »

Ik vind het vreselijk jammer dat tie in de zondagskrant stond. Vanzelf vanwege de zondag, maar ook voor het effect, wanneer lezen de mensen nu die krant? Vast niet voor 10.00 uur en dan is de kerk al begonnen. Hij had er beter op zaterdag in kunnen staan.
Maar ik vind hem wel erg goed!!

(ff off-topic volgens mij gaan mods en admins nu aardig met elkaar in discussie. Gaan ze ook over en weer SW uitdelen?)
dré
--------

Credo in unum Deo
Plaats reactie