Ligt er aan wat voor preek. Bij ons gingen alletwee de preken helemaal over bidden. Dan vind ik het toch echt wel biddag.Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
Een preek luisteren is toch geen biddag houden ?
Biddag
Stond vanmorgen nog voor de Jozefkerk in Enschede, echt zo'n monument uit de tijd van het rijke roomse leven. Je kunt ervan denken wat je wilt, maar 't was toch altijd wel een oase van rust, zo dicht naast die drukke binnnenstad. Anno 2005 kan dat blijkbaar niet meer: in veel steden zitten ook die grote roomse kerken gewoon potdicht, behalve als er een mis wordt bediend...Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
]De meeste kerken zijn (helaas) op slot doordeweeks, behalve een enkele dienst.<knip>
Niet iedereen heeft de luxe van een opengestelde kerk naast je huis. Weet je wel hoe bevoorrecht je bent!?
~~Soli Deo Gloria~~
- Miscanthus
Klopt, je was dus hierOorspronkelijk gepost door Miscanthus
Van de zomer was ik in Sluis (Zeeuws Vlaanderen), een pittoresk stadje vol met sexshops. De RK-kerk was gelukkig open. Een oase temidden van het rumoer der volken en het saamgezworen rot.
Echt een plaats om van de zomer te gaan evangeliseren....
[Aangepast op 10/3/05 door Miscanthus]

Absoluut een sfeervolle ruimte
(al miste ik het orgel)
en je was dus heel dicht bij

Brugge! Geweldige stad!!
[Aangepast op 10/3/05 door Hendrikus]
~~Soli Deo Gloria~~
- Miscanthus
Bescheidenheid is mijn grootste deugd!Oorspronkelijk gepost door Andredat is uw bescheiden mening!Oorspronkelijk gepost door MarjanJawel, maar daar krijgen ze geen vergunning meer voor... De arbo, de cao, het milieu, etc etc... ;-)Oorspronkelijk gepost door Andre
Als ik deze foto's zie dan vraag ik me af, kunnen hedendaagse boulieden deze "kunst"nog maken!
houdt de deugd dan hoog in het vaandel.Oorspronkelijk gepost door MarjanBescheidenheid is mijn grootste deugd!Oorspronkelijk gepost door Andredat is uw bescheiden mening!Oorspronkelijk gepost door MarjanJawel, maar daar krijgen ze geen vergunning meer voor... De arbo, de cao, het milieu, etc etc... ;-)Oorspronkelijk gepost door Andre
Als ik deze foto's zie dan vraag ik me af, kunnen hedendaagse boulieden deze "kunst"nog maken!
oké, maar qua gebouwen?? de foto die je plaatste Hendrikus getuigd idd van vamanschap.Oorspronkelijk gepost door HendrikusO jawel, ze krijgen er alleen niet zo vaak de kans toe. Dit vind ik wel een mooi voorbeeld:Oorspronkelijk gepost door Andre
![]()
Nou, daar komt dan het onvermijdelijke commentaar: je moet als Christen worden gelijk de kinderen. Als er 1 groep in de gemeente is die vol zekerheid bidt, dan zijn het de kinderen. Ik durf de stelling wel aan dat hun gebed veel krachtiger is dan dat van volwassenen. Mijns inziens had je beter 's middags i.p.v. 's avonds naar de kerk kunnen gaan.Oorspronkelijk gepost door Marjan
's Middags een dienst speciaal voor kinderen (gaan we niet heen*) en 's avonds de eigen dominee.
Biddag is bijzonder. De dominee weet over het algemeen het boven het alledaagse van gezondheid en werk uit te tillen.
*ik wacht gelaten op het onvermijdelijke commentaar