Rens, heel, heel veel sterkte, ik zal bidden voor jullie.
[Aangepast op 3/3/05 door MS]
Gebed en steun gevraagd...................
We zullen er voor biddenOorspronkelijk gepost door Rens
Nu ik wij, Hannie en ik, in mentaal zeer zware omstandigheden verkeren, wil ik jullie om gebed en steun vragen.
Zowel Hannie als ik zijn psychiatrisch patient, Hannie sinds 1976, ik sinds 1979. Door de ernst van de ziekte bij Hannie (schyso-affectieve psychotische aandoeningen) en van mij (niet aangeboren hersenbeschadiging en persoonlijkheidsstoornis en borderline, met daarnaast hartfalen en longemfyseem), is de druk van de zorg om en voor Hannie mij in ider geval na vele jaren zorg teveel geworden.
Ik ben zo ongeveer volledig ingestort, en heb van onze zorgverleners van het Team Integrale Zorg van de RIAGG een periode van volledige rust gekregen in de vorm van een 2 weekse opname van Hannie in een psychiatrische kliniek (waar ze al 28 jaar met grote regelmaat wordt opgenomen), zodat ik thuis alle rust heb om bij te komen.
Ik merk nu pas goed hoeveel spanning er in m'n lijf zit opgehoopt: ondanks verhoging van de medicatie zit ik de hele dag te shaken in m'n tuig, en zijn er vele huilbuien om alle spanning er uit te laten komen. Slaap ook heel veel, tot zo'n 16 uur per dag.
Dit is niet dramatisch bedoeld, maar een weergave van de werkelijkheid, en hoop dat jullie voor Hannie en mij willen bidden en ons wat steun willen geven.
Door alle spanningen geef ik in sommige postings soms in onacceptabel scherpe bewoordingen uiting aan mijn visie op bepaalde zaken. Ik hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen. Bij voorbaat mijn excuses als jullie je door mij gekwestst voelen.
Hannie en Rens.