OK, helder. Dat betekent dat de algemene regel van het omgaan met christenbroeders moet opgaan.Bureaucraat schreef:Dat betekent niet dat ouders het bestuur of een docent in alles moeten volgen. Er is geen sprake van een gezagsverhouding tussen ouders en school.Luther schreef:Bovendien ben ik het er als leraar in het voortgezet onderwijs helemaal mee oneens. De ouders hebben het beleid en bestuur van de school in handen gelegd van het bestuur.
In welke zin heeft het 5e gebod iets te zeggen over de verhouding tussen ouders en een school? In mijn ogen helemaal niets, omdat er sprake is van een gelijkwaardige positie.Soms neemt een leraar of school dan een beslissing waar een ouder zich dan bij neer moet leggen, denk ik. (Heeft het 5e gebod hier ook nog iets over te zeggen?)
Overigens ben ik er wel een voorstander van om duidelijk de grenzen te markeren van de verantwoordelijkheden van ouders enerzijds en school anderzijds. Ik kan me voorstellen dat, wanneer er een meningsverschil blijft, de school zegt: Dan zoekt u maar een andere school. Dit is voor ons principieel.
Bah, waarom moet deze sneer nu weer??Bureaucraat schreef:Nog los gezien van het feit dat ik het vijfde gebod vaak misbruikt vindt door mensen om hun zin door te drijven. Net of het gieten van een religieus sausje leidt tot een oplossing.