Het grootste gezin van Nederland!?
-
Als je als leerkracht met de ouders afspreekt dat je een pilletje geeft is er niks aan de hand lijkt mij.
Ik snap niet goed waarom maar ieder geval is anders. Normaal gesproken werkt Ritalin 3-4 , max 5 uur. Als je een kind 's ochtends voor het naar school gaan een pilletje geeft moet hij/zij er rond etenstijd weer een hebben. Regelmatig innemen is heel belangrijk bij Ritalin. Zoa af en toe even tussendoor een pilletje ( dat gebeurt dan vaak om de rebound te onderdrukken) lijkt mij niet goed. Maar als je afspraken met ouders hebt zal het wel goed zijn, die weten meestal zelf heel goed wat werkt en wat niet werkt.
Ik snap niet goed waarom maar ieder geval is anders. Normaal gesproken werkt Ritalin 3-4 , max 5 uur. Als je een kind 's ochtends voor het naar school gaan een pilletje geeft moet hij/zij er rond etenstijd weer een hebben. Regelmatig innemen is heel belangrijk bij Ritalin. Zoa af en toe even tussendoor een pilletje ( dat gebeurt dan vaak om de rebound te onderdrukken) lijkt mij niet goed. Maar als je afspraken met ouders hebt zal het wel goed zijn, die weten meestal zelf heel goed wat werkt en wat niet werkt.
Barryvrouw wekt de indruk dat ze op eigen houtje aan kinderen die dat nodig hebben (maar wie bepaalt dat?) een pilletje geeft. Ik kreeg niet de indruk dat ze de reguliere pil geeft aan kinderen die dat gewoon op een vast tijdstip nodig hebben.
En dat roept vragen op.
Ritalin valt volgens mij onder de opiumwet dus daar mag je niet zomaar makkelijk mee omspringen. Ik ben het dus wel eens met wat Mariken schrijft.
Verder is het volgens mij best te doen om je voor 100% aan de Nederlandse wet te houden. Die is heus zo ingewikkeld niet over het algemeen.
En volgens mij heeft Barryvrouw spijt dat ze die losse opmerking over Ritalin heeft gemaakt, toch?
(en waarom heb ik elke keer geen smilies rechts van het tekstveld staan? )
En dat roept vragen op.
Ritalin valt volgens mij onder de opiumwet dus daar mag je niet zomaar makkelijk mee omspringen. Ik ben het dus wel eens met wat Mariken schrijft.
Verder is het volgens mij best te doen om je voor 100% aan de Nederlandse wet te houden. Die is heus zo ingewikkeld niet over het algemeen.
En volgens mij heeft Barryvrouw spijt dat ze die losse opmerking over Ritalin heeft gemaakt, toch?
Be yourself, there are plenty of others.
-
Mijn woorden worden gewoon verdraaid. Op eigen houtje aan kinderen...........Oorspronkelijk gepost door Marjan
Barryvrouw wekt de indruk dat ze op eigen houtje aan kinderen die dat nodig hebben (maar wie bepaalt dat?) een pilletje geeft. Ik kreeg niet de indruk dat ze de reguliere pil geeft aan kinderen die dat gewoon op een vast tijdstip nodig hebben.
En dat roept vragen op.
Mijn woorden waren: als het nodig is heb ik wat achter de hand.... Tja daar kan je heel veel bij bedenken. Osw-ers beschikken nog al eens over een ruime fantasie...
En Barryvrouw heeft er geen spijt van. Hoezo? Vind ik niet nodig.
En ik ga nu niet voor de derde keer quoten of wat dan ook dat BV zo legaal is alsof ze de Nederlandse wet zelf is.
Smilies is niet nodig.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
-
Barryvrouw, je schrijft zelf:
" 'k Heb alleen ervaring met dit soort kinderen in de klas.
En 't mag misschien niet, maar ik heb altijd wat Ritalin achter de hand. "
Dat klinkt gewoon niet als een reguliere toediening van medicijnen. Daar heb ik geen fantasie voor nodig. En je geeft zelf al aan dat het mogelijk niet legaal is.
Dat klinkt gewoon niet als een reguliere toediening van medicijnen. Daar heb ik geen fantasie voor nodig. En je geeft zelf al aan dat het mogelijk niet legaal is.
Be yourself, there are plenty of others.
-
Helaas voor jou, in mijn geval wel. (Kom maar eens langs). Ennuh, zullen we ff een apart topicje aanschaffen over de legale en illegale activiteiten van BV?Oorspronkelijk gepost door Marjan
Barryvrouw, je schrijft zelf:
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
-
-