Je ervaringen met de GG in het verleden moeten wel heel traumatisch zijn geweest. Er kan werkelijk geen goed woord meer vanaf. (Zo ook in het topic over de organisten) Volgens mij kan het op een gegeven moment ook gewoonte worden en daar moet je denk ik voor oppassen.Hendrikus schreef:Dat ligt er aan wie je hebt gehoord. Moet een bijzondere toevalstreffer zijn geweest.JolandaOudshoorn schreef:Voor het eerst sinds lange tijd eens geluisterd naar een gergem dominee. En eerlijk gezegd: hij kan zo bij ons op de kansel! (PKN) Ligt dat aan hem of aan ons
Alles wat niet bevalt in de krant wordt 'het zoveelste teken' genoemd dat het de verkeerde kant op zou gaan - alle positieve geluiden worden 'een uitzondering' genoemd. Dan is het volgens mij gewoon een kwestie van benadering.
Ik geloof het gelijk als je in het verleden slechte ervaringen met de GG hebt gehad. Maar als alle posts daarover in deze trant zijn dan worden ze op een gegeven moment gewoon niet meer serieus genomen. Ik denk ook niet dat dat is wat jij wilt.
(Lees het 'jij' niet al te persoonlijk)
Ik denk, Jolanda, dat een naam inderdaad niet belangrijk is. Het is fijn dat in beide kerken het evangelie van Christus wordt verkondigd. Dan doet het er weinig toe waar de dominee zich bevindt.