Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Gijs83

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een oproep(toevallig gaand over het item wat fluitje aankaarte):
Als het meezit is de temperatuur al aardig omhooggeschoten(en dat is het red.) en blijven de regendruppels hoog in de lucht zweven. Uw bloemen en planten buiten hebben dus water nodig. Vang daarom vandaag zo veel mogelijk water hiervoor op. Zo komt er bijna altijd eerst koud water uit de kraan en douche. En geef dit water pas als de zon onder is; dan verdampt er het minst en is uw flora u het dankbaarst.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een vakantietip:
LAND UIT, STEKKER UIT
Als u een paar weken op vakantie gaat, denk dan aan alle energie die thuis verloren gaat. Dus: stekker uit de koelkast(maak hem eerst leeg, schoon en houd de deur open tegen schimmels), combiketel uit of de waakvlam doven van geiser en CV-ketel.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Misschien ook een tip: Laat eens wat vaker de auto staan, en ga fietsen of lopen...

Hoewel, ik moet toegeven dat ik wel heel makkelijk de auto pak...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Lassie

Bericht door Lassie »

-DIA- schreef:Misschien ook een tip: Laat eens wat vaker de auto staan, en ga fietsen of lopen...

Hoewel, ik moet toegeven dat ik wel heel makkelijk de auto pak...
ik doe alles op de fiets (naar m'n werk, boodschappen, kerk, vrienden). Alleen als we verder moeten dan pakken we zeker de auto en m'n man pakt de auto als hij naar z'n werk moet.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een oproep:
Om uw huis schoon te maken gebruikt u meestal water en een vloeibaar reinigingsmiddel.

Gebruik deze week eens zo veel mogelijk ouderwetse zeep om uw spullen schoon te krijgen.

Zeep slaat in afvalwater direct neer en het is goed voedel voor de heilzame bodembacterien.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
Om uw huis schoon te maken gebruikt u meestal water en een vloeibaar reinigingsmiddel.

Gebruik deze week eens zo veel mogelijk ouderwetse zeep om uw spullen schoon te krijgen.

Zeep slaat in afvalwater direct neer en het is goed voedel voor de heilzame bodembacterien.
Er is vrij veel vraag naar vloeibare zeep! We verkochten eerst Driehoek, na de verbouwing ging dat
uit het assortiment en... En storloop aan vragende kanten: WAAR IS DE DRIEHOEK ZEEP GEBLEVEN...
Helaas... uit assortiment!
We kunnen nu alleen nog AH Huismerk leveren... En Ouderwetese zachte zeep van Diehoek hebben we nog
alijd wel...
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: Er is vrij veel vraag naar vloeibare zeep! We verkochten eerst Driehoek, na de verbouwing ging dat
uit het assortiment en... En storloop aan vragende kanten: WAAR IS DE DRIEHOEK ZEEP GEBLEVEN...
We kunnen nu alleen nog AH Huismerk leveren... En Ouderwetese zachte zeep van Diehoek hebben we nog
alijd wel...
OK, als we dan toch bezig zijn: waar is deze gebleven?
Afbeelding
Ook al uit het assortiment gehaald? Tsja, zo jaag je de mensen naar de Jumbo... :fouet
~~Soli Deo Gloria~~
MariaW

Bericht door MariaW »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Er is vrij veel vraag naar vloeibare zeep! We verkochten eerst Driehoek, na de verbouwing ging dat
alijd wel...
Afbeelding
Ook al uit het assortiment gehaald? Tsja, zo jaag je de mensen naar de Jumbo... :fouet
Ik wilde al zeggen :) Gewoon bij de Jumbo :D
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
alijd wel...
Afbeelding
Er is ENORM VEEL verdwenem. maar ook ENORM VEEL bijgekomen, vooral bij vers.
Maar we hebben er hier geen grip meer op, want de franchisetijd is voorbij.
Nu bepaalt Ahold wel wat je in Rijssen mag kopen... Helaas...
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Er is ENORM VEEL verdwenem. maar ook ENORM VEEL bijgekomen, vooral bij vers.
Het is er niet beter op geworden, spijt me dat ik het moet zeggen.
Gelukkig zit Jumbo om de hoek. Ik zie steeds meer mensen hun boodschappen nu spreiden over beide winkels. Soms rijden we in colonne :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
MariaW

Bericht door MariaW »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Er is ENORM VEEL verdwenem. maar ook ENORM VEEL bijgekomen, vooral bij vers.
Het is er niet beter op geworden, spijt me dat ik het moet zeggen.
Gelukkig zit Jumbo om de hoek. Ik zie steeds meer mensen hun boodschappen nu spreiden over beide winkels. Soms rijden we in colonne :huhu
Jumbo is toch goedkoper :D
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een mobiliteitstip:
MINDER TANKEN
50 kilo extra bagage in uw kofferbak kost 2% meer benzine. Ook het onderhouden van uw luchtfilters scheelt. Verstopte filters vragen 10% meer brandstof. Dakdrager of -koffer leeg? Haal hem dan van uw autodak en bespaar 10% brandstof. Ook het op peil houden van uw bandenspanning bespaart, net als het bewust gebruik van de airco. Meer tips? Kijk http://www.anwb.nl en tik in de zoekmachine: wat kunt u doen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Vandaag een mobiliteitstip:
MINDER TANKEN
50 kilo extra bagage in uw kofferbak kost 2% meer benzine. Ook het onderhouden van uw luchtfilters scheelt. Verstopte filters vragen 10% meer brandstof. Dakdrager of -koffer leeg? Haal hem dan van uw autodak en bespaar 10% brandstof. Ook het op peil houden van uw bandenspanning bespaart, net als het bewust gebruik van de airco. Meer tips? Kijk http://www.anwb.nl en tik in de zoekmachine: wat kunt u doen.
doet me denken aan dat mopje over de benzineprijzen:
benzine duur? niks van gemerkt, ik tank altijd voor een tientje ;)
~~Soli Deo Gloria~~
scape

Bericht door scape »

Ik probeer altijd met 1 pan te koken. Dus bonen / broccoli samen koken met pasta of rijst. In combinatie met een vegetarisch alternatief voor vlees scheelt dit twee kookpitten aan energie.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een vakantietip:
U gaat dit jaar misschien met vakantie. Bedenk daarbij dat vliegen naar verhouding het meeste CO2-uitstoot geeft. Een vakantie met trein of (volle) touringcar ontziet milieu het meest.
Plaats reactie