Genezingsbediening landt in Stolwijk

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Ja, ik denk dat Christenen heel wat voorrechten laten liggen die de Heere Jezus ons beloofd heeft. We denken te klein van God door handoplegging en ziekenzalving gering te achten. De Heere werkt middelijk en zeker door de middelen die Hij zelf heeft verordend.
lammert
Contacteer:

Bericht door lammert »

Oorspronkelijk gepost door zwartwit
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Wat dan te denken van deze teksten?

Jak. 5:14 Is iemand krank onder u? Dat hij tot zich roepe de ouderlingen der Gemeente, en dat zij over hem bidden, hem zalvende met olie in den Naam des Heeren.
15 En het gebed des geloofs zal den zieke behouden, en de Heere zal hem oprichten, en zo hij zonden gedaan zal hebben, het zal hem vergeven worden.
En deze Mc16:
17 En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken.

18 Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

19 De Heere dan, nadat Hij tot hen gesproken had, is opgenomen in den hemel, en is gezeten aan de rechter hand Gods.

20 En zij, uitgegaan zijnde, predikten overal, en de Heere wrocht mede, en bevestigde het Woord door tekenen, die daarop volgden. Amen.
Lijkt mij duidelijke taal.
Daar hoef je niets aan toe te voegen of af te dingen.
Het is gewoon de bijbel die spreekt!

Bij ons in de gemeente past men ook ziekenzalving toe,
maar gewoon in eigen kring, dus geen massaal gebeuren,
maar in de binnenkamer.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

maarre,

in welke van de door OSW getolereerde kerkverbanden doet men aan ziekenzalving en handoplegging?
Adorote

Bericht door Adorote »

Voor de goede orde; ziekenzalving en handoplegging gaat in de KERK(in tegenstelling tot de sektes)niet gepaard met een hoop herrie en gegil en geschreeuw ,maar in alle rust met invoelend bidden en de zieke aan bevelen bij de Heer.

Het gaat ook niet altijd om lichamelijke genezing maar ook om innerlijke genezing.

En elke dag worden er mensen genezen.

Aan de Drieene God alle Eer.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Als je jaren kampt met veel pijn, en je leest de door Lecram geciteerde tekst, wil je als gelovige, in het geloof maar wat graag naar een gebedsgenezing.
Wat een lariekoek. Er zijn VELE, VELE zieken geweest die zich in de GEWONE dienst van het Woord! gedragen wisten door het gemeenschappelijke gebed. Ze wisten zich gedragen als er in naam van de gemeente de dominee / ouderling werd bijgeroepen om bij hen aan het ziekenhuisbed te bidden om genezing. Ik lees in de Bijbel niets over speciale diensten ook niet in Jakobus 5!
Op anemoon reageer ik maar niet meer. Die is toch naief in dit soort dingen. Negeren beantwoord ik ook met negeren.
Ik vroeg me af waarom je er in de negatieve zin op reageert. Omdat de dienst niet in de HHK was?
Vanwaar deze onnodige sneer? Dat je afgeeft op de GG weten we, moet dat ook al naar de HHK toe?
Opnieuw botst ik hier tegen het feit dat het Lichaam niet ten volle in oefening is.
Dat bepaalt de Geest wel, die deelt de gaven wel uit en bepaalt of de gave der genezing noodzakelijk is. Je bent hierin in elk geval niet Calvinistisch hierin en Luther heb ik er ook nooit over gehoord, terwijl zij nota bene de opwekkingstijd hebben meegemaakt. Ook bij opwekkingen in Schotland en Amerika kom ik het niet tegen. En toch functioneerde het Lichaam van Christus daar geweldig en bloeide het.
De ouderlingen hebben een grote verantwoording. Bij het verzaken van deze verantwoording in de Gemeente gooien we een stukje genade/belofte weg.
1. God belooft nergens dat hij mensen zal genezen.
2. Als ouderling ben je niet verantwoordelijk voor het feit dat er iemand in de gemeente is die kan genezen. Dat lees ik ook nergens.
Waarom kunnen we dan niet een postieve houding innemen als het om gebedsgenezing gaat?
Wij hebben een hele hoge verwachting van het gebed. Wij komen alleen in de Bijbel niets tegen over een speciale dienst. Waar geen gave der genezing aanwezig is moeten we ook de zalf die aan die gave gekoppeld is achterwege laten.
Grace

Bericht door Grace »

Lammert:
Lijkt mij duidelijke taal.
Daar hoef je niets aan toe te voegen of af te dingen.
Het is gewoon de bijbel die spreekt!

Bij ons in de gemeente past men ook ziekenzalving toe,
maar gewoon in eigen kring, dus geen massaal gebeuren,
maar in de binnenkamer.
Adorote:
Voor de goede orde; ziekenzalving en handoplegging gaat in de KERK(in tegenstelling tot de sektes)niet gepaard met een hoop herrie en gegil en geschreeuw ,maar in alle rust met invoelend bidden en de zieke aan bevelen bij de Heer.

Het gaat ook niet altijd om lichamelijke genezing maar ook om innerlijke genezing.

Beste mensen,

Dit vind ik toch o.a. wel twee waardevolle uitspraken in deze topic.

Kijk, ik geloof zeker dat het kan(wie ben ik om te zeggen dat dat niet kan!!) en nog gebeurt(ik heb vorige week nog op een kleine bijeenkomst een getuigenis gehoord van iemand), maar ik vind nergens in de bijbel dat er speciale bijeenkomsten georganiseerd werden. Juist het tegenover gestelde. Heel vaak als Jezus ergens naar toe ging, dan stuurde Hij mensen het huis uit, om alleen te zijn met die persoon. Frapant! Bij ons worden speciale bijeenkomsten georganiseerd. Allerlei show er om heen. Is dat de bedoeling? Las gisteren in ‘het zoeklicht’, dat tekenen en wonderen in de tijd van de Heere Jezus er waren om zijn Koninkrijk te bevestigen. Bij de apostelen lees je nog wel van genezingen, maar niet zo massaal meer. Wij hebben het profetische Woord, dat zeer vast is. Het teken en wonder bij uitstek. Natuurlijk gebeurt het nog wel, maar meer op het krachtig gebed van de rechtvaardigen. Daar doet God wonderen op. Heb ik zelf meegemaakt. Wat ik nog typischer vind, is dat er veel mensen zijn, die roepen dat ze de gaven van de Heilige Geest hebben, maar waar de vruchten van de HEILIGE Geest ontbreken. En dat is onmogelijk. Paulus spreekt in het begin tegen de Korinthiërs: 3: 1 En ik, broeders, kon tot u niet spreken als tot geestelijken, maar als tot vleselijken, als tot jonge kinderen in Christus. En daar spraken ze in tongen en talen e.d. Dat hoeft dus helemaal niet te maken te hebben, met de vervulling met de Heilige Geest. Ze zijn vleselijk, zegt Paulus. En juist in de charismatische kringen is men vaak de mening nogal toegedaan dat ‘genezingen’ en ‘spreken in tongen’ het kenmerk is van de vervulling met de Heilige Geest. Onbijbels…
Nogmaals: het komt zeker voor: God is nog steeds Dezelfde als 2000 jaar geleden, maar laten we het absoluut niet in het massale en uiterlijke zoeken, maar veel meer in het verborgene en persoonlijke. De gevaren zijn namelijk ook aanwezig bij genezingsdiensten.

Mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
SolaGratia
Contacteer:

Bericht door SolaGratia »

heb vorige week nog op een kleine bijeenkomst een getuigenis gehoord van iemand), maar ik vind nergens in de bijbel dat er speciale bijeenkomsten georganiseerd werden. Juist het tegenover gestelde. Heel vaak als Jezus ergens naar toe ging, dan stuurde Hij mensen het huis uit, om alleen te zijn met die persoon. Frapant! Bij ons worden speciale bijeenkomsten georganiseerd. Allerlei show er om heen. Is dat de bedoeling?
Ik begrijp je wel Grace, maar dit gaat natuurlijk niet altijd op!
Er zijn nu zoveel dingen anders als in de tijd van de Heere Jezus.
De hele tijd was anders.
Waar staat in de bijbel dat je géén grote bijeenkomst mag organiseren?

En het feit dat er echt mensen genezen worden, en hier alleen God de eer voor geven! Wat doen we met dit gegeven. God zegent het echt!!
(maar natuurlijk, helaas is er ook kaf onder het koren. Beproef de Geesten!!)
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Als je jaren kampt met veel pijn, en je leest de door Lecram geciteerde tekst, wil je als gelovige, in het geloof maar wat graag naar een gebedsgenezing.
Wat een lariekoek. Er zijn VELE, VELE zieken geweest die zich in de GEWONE dienst van het Woord! gedragen wisten door het gemeenschappelijke gebed. Ze wisten zich gedragen als er in naam van de gemeente de dominee / ouderling werd bijgeroepen om bij hen aan het ziekenhuisbed te bidden om genezing. Ik lees in de Bijbel niets over speciale diensten ook niet in Jakobus 5!
Op anemoon reageer ik maar niet meer. Die is toch naief in dit soort dingen. Negeren beantwoord ik ook met negeren.
Ik vroeg me af waarom je er in de negatieve zin op reageert. Omdat de dienst niet in de HHK was?
Vanwaar deze onnodige sneer? Dat je afgeeft op de GG weten we, moet dat ook al naar de HHK toe?
Opnieuw botst ik hier tegen het feit dat het Lichaam niet ten volle in oefening is.
Dat bepaalt de Geest wel, die deelt de gaven wel uit en bepaalt of de gave der genezing noodzakelijk is. Je bent hierin in elk geval niet Calvinistisch hierin en Luther heb ik er ook nooit over gehoord, terwijl zij nota bene de opwekkingstijd hebben meegemaakt. Ook bij opwekkingen in Schotland en Amerika kom ik het niet tegen. En toch functioneerde het Lichaam van Christus daar geweldig en bloeide het.
De ouderlingen hebben een grote verantwoording. Bij het verzaken van deze verantwoording in de Gemeente gooien we een stukje genade/belofte weg.
1. God belooft nergens dat hij mensen zal genezen.
2. Als ouderling ben je niet verantwoordelijk voor het feit dat er iemand in de gemeente is die kan genezen. Dat lees ik ook nergens.
Waarom kunnen we dan niet een postieve houding innemen als het om gebedsgenezing gaat?
Wij hebben een hele hoge verwachting van het gebed. Wij komen alleen in de Bijbel niets tegen over een speciale dienst. Waar geen gave der genezing aanwezig is moeten we ook de zalf die aan die gave gekoppeld is achterwege laten.
Ik heb het over gebedsgenezing , en niet over speciale genezingsdiensten.

Daarmee kan je je hele bovenstaande betoog weggooien.

Gr
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Refojongere

Oke Gerrit, dan is het goed. Ik geloof ook in genezing op het gebed. Maar niet in fenomenen als in Stolwijk en Gouda, die poespas erom heen vind ik niet in de Bijbel terug.
Adorote

Bericht door Adorote »

Aparte genezingsdiensten zijner nooit geweest,is een uitvinding van Pinkstersektes.

De ziekenzalving en handoplegging vindt altijd in de normale kerkelijke practijk thuis plaats.

Wil niet zeggen dat ziekenzalving en handoplegging nooit in een kerkgebouw plaats kan vinden.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Op anemoon reageer ik maar niet meer. Die is toch naief in dit soort dingen.
refojongere
ik wil nog wel op jou reageren
en je vertellen
dat ik bovenstaande als buitengewoon pijnlijk ervaar
ja, meer dan buitengewoon pijnlijk!
Ach joh, laat-em. Van jou kan ik zeggen dat jij altijd integer reageert.
En dat kun je van RJ niet altijd (of is het "altijd niet"? ) zeggen.................. ;-))
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door anemoon
Op anemoon reageer ik maar niet meer. Die is toch naief in dit soort dingen.
refojongere
ik wil nog wel op jou reageren
en je vertellen
dat ik bovenstaande als buitengewoon pijnlijk ervaar
ja, meer dan buitengewoon pijnlijk!
Ach joh, laat-em. Van jou kan ik zeggen dat jij altijd integer reageert.
En dat kun je van RJ niet altijd (of is het "altijd niet"? ) zeggen.................. ;-))

OEI---------------TJA
Refojongere

anemoon kijkt er bewust niet naar
omdat ze wel weet wat er over geschreven is en wat er (ook hier weer) over geschreven gaat worden

anemoon weet wel dat zulke dingen gevoelig liggen (uiteindelijk omdat mensen er geen raad mee weten)
en ze weet ook wel dat het dan gemakkelijk is om maar gauw het gesprek erover 1 kant op te trekken

daarom leest ze dat allemaal niet meer
Op zich vind ik dit ook niet echt integer reageren, maar dat kan aan mij liggen.
Plaats reactie