Bij ons zijn er twee Bijbelkringen, die een keer per maand bijeenkomen. Wel een beetje weinig. Bovendien is het een 'select publiek': bijna allemaal oud-studenten die gewend waren aan een Bijbelkring in hun studententijd. Het lukt slecht om er andere mensen bij te betrekken. Er is altijd een ouderling bij aanwezig, maar dat is geen enkel probleem. Hij doet gewoon mee en ik heb niet het idee dat iemand zich door zijn aanwezigheid geremd voelt.
Groet,
David
Wie zit er hier op een Bijbelkring?
Onze Bijbelkring is interkerkelijk en er zijn dan ook vogels van diverse pluimage.
De Bijbel staat centraal en niet de kerkgenootschappen.
1 keer in de maand komen we bij elkaar en daar kijk ik elke maand naar uit.
Je leert idd veel van de Bijbel en ook veel van elkaar. en het is fijn ook als je met vragen zit om daar met elkaar over te praten en voor elkaar te bidden.
Bang zijn om wat verkeerd te zeggen is niet nodig, ieders mening wordt gerespecteerd ook al ben je het niet altijd met elkaar eens.
De Bijbel staat centraal en niet de kerkgenootschappen.
1 keer in de maand komen we bij elkaar en daar kijk ik elke maand naar uit.
Je leert idd veel van de Bijbel en ook veel van elkaar. en het is fijn ook als je met vragen zit om daar met elkaar over te praten en voor elkaar te bidden.
Bang zijn om wat verkeerd te zeggen is niet nodig, ieders mening wordt gerespecteerd ook al ben je het niet altijd met elkaar eens.
kniesoor!!Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Ik heb de afgelopen jaren ook veel bijbelkringen meegemaakt. De groepgrootte varieerde tussen de 5 en 15 mensen. Acht schijnt ideaal te zijn.
Het bestuderen van het "ABC" of "Heilige Oorlog" is geen bijbelkring. En 50 mensen is natuurlijk veels te veel, dat had je in vijven moeten splitsen.
Het was een noodsprong om over te stappen op de Heilige Oorlog. Ze vonden het ABC te moeilijk.
Ik zit samen met een groep vrienden op een huisbijbelkring, die vanuit onze wijkgemeente worden aangestuurd. Naar ik schat doen ongeveer 200 gemeenteleden (en ook niet-gemeenteleden) hier aan mee. We gebruiken altijd 'Kernteksten'. Een serie boekjes die bepaalde bijbelboek doorwerken.Oorspronkelijk gepost door Robert
Ik (en mijn vrouw) zitten op twee Bijbelkringen.
1x in de twee weken (dus totaal 2x per 2 weken)
Op de ene kring hebben we net Openbaring behandeld.
Op de andere kring zijn we bezig met de 1e brief aan de Corinthiers.
Volgens mij zijn Bijbelkringen echt het fundament van gemeentewerk. Het zet aan tot Bijbelstudie, maar ook bevordert het Bijbelkennis, juist door naar elkaar te luisteren en van elkaar te leren.
En als belangrijkste natuurlijk de persoonlijke gesprekken.
We zingen samen, bidden samen, lezen uit de Bijbel en spreken door met elkaar over de thematiek. Niet altijd even diepgravend, maar het is in ieder geval goed om met vrienden over geloofszaken te praten.
Ik zit op de vrouwenvereniging (aargh, het woord alleen al!) maar wel met enige tegenzin. Het loopt niet heel fijn. Maar ja, weglopen is niet de manier om dat te verbeteren dus ik hou moedig stand. Meestal zo'n 20 tot 24 mensen. En eens in het jaar twee mannen op bezoek: de kerkenraad. Dan klinkt het zingen heel anders ineens...
Be yourself, there are plenty of others.
Ik heb palmzondag 2002 (op mn verjaardag) belijdenis gedaan. De belijdeniscathegisatie zou door gaan in een bijbelkring. Opzich is dit gelukt maar helaas nu 2 jaar (eigenlijk 1.5 jaar) is deze groep ter zielen. Waarom?! Foute combinatie mensen, geen hechte sfeer, geen echte beleving etc.
Momenteel zit ik in een kring, waar men heel open met elkaar praat, waar men naar elkaar luistert etc. we vormen een echte kring! Ben ik echt blij mee
Gods woord staat centraal, we zingen bidden etc! Echt super tof! :%
Momenteel zit ik in een kring, waar men heel open met elkaar praat, waar men naar elkaar luistert etc. we vormen een echte kring! Ben ik echt blij mee

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Bij ons in de Bondsgemeente hebben ze dat slim opgelost: daar is een "ouwe" en een "jonge" vrouwenvereniging. BIj de oude vrouwen breien ze gezellig truien voor de zendingssoos en bij de jongen doen ze wat hippere creatieve dingen, macrameeën enzo.Oorspronkelijk gepost door anemoon
ah... dat herken ik...
vrouwenvereniging, idd, het woord alleen al
daar zul je mij dus niet zien!
Dat schijnt wel goed te werken.
Ze hebben er trouwens ook een mannenvereniging. Wat ze daar doen behalve bijbelstudie weet ik eigenlijk niet. Sigaren maken?
[Aangepast op 26/1/05 door Unionist]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)