Originele prekenseries
Originele prekenseries
Heel veel predikanten houden, hetzij zondags, hetzij doordeweeks, prekenseries.
Over het leven van Abraham
idem Jacob
idem Jozef
Idem Ruth
over de nachtgezichten van Zacharia
over de zeven brieven van Openbaring
Heel, heel soms hoor je wel eens een originele. Momenteel ben ik bezig met een boekje over de zaligsprekingen uit Openbaringen, die Ds. W. Silfhout een keer gehouden heeft. En Ds. C. Neele schijnt eens een serie gedaan te hebben over Sterren in de Bijbel. Lijkt me ook heel boeiend.
Hebben jullie wel eens iets gehoord waarvan je zei: Hee, da's weer eens wat anders? Dat lijkt me aardig om eens te horen.
idem Jacob
idem Jozef
Idem Ruth
Heel, heel soms hoor je wel eens een originele. Momenteel ben ik bezig met een boekje over de zaligsprekingen uit Openbaringen, die Ds. W. Silfhout een keer gehouden heeft. En Ds. C. Neele schijnt eens een serie gedaan te hebben over Sterren in de Bijbel. Lijkt me ook heel boeiend.
Hebben jullie wel eens iets gehoord waarvan je zei: Hee, da's weer eens wat anders? Dat lijkt me aardig om eens te horen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
-
Klopt, van die Sterren-serie van ds Neele heb ik ook een preek gehoord, die heeft hij in de zomer van 2003 in Aagtekerke gehouden. In 2002 volgens mij een aantal preken over teksten waar 'het strand en/of de zee' in voorkomen. Waren ook mooie preken.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Heel veel predikanten houden, hetzij zondags, hetzij doordeweeks, prekenseries.
idem Jacob
idem Jozef
Idem Ruth
Ds. P.J. Visser bepreekt soms een heel Bijbelboek. Pas het boekje Judas. Dat vind ik heel boeiend. Zo komen er ook minder gangbare teksten aan de orde.
Wat ik heel knap vind, is dat men soms ook bijzondere diensten in weet te passen in de serie. Dat was bij Ds. Visser zo met hervormingsdag en dankdag. Hij was met een serie over Jacob bezig en hij had het zo uitgepuzzeld dat op die dagen een heel tpepasselijk gedeelte aan de beurt was.
Wat ik heel knap vind, is dat men soms ook bijzondere diensten in weet te passen in de serie. Dat was bij Ds. Visser zo met hervormingsdag en dankdag. Hij was met een serie over Jacob bezig en hij had het zo uitgepuzzeld dat op die dagen een heel tpepasselijk gedeelte aan de beurt was.
idd. deze preken staan op de site van de maranathakerk te R'dam zuid. 'T is even zoeken maar je komt er wel. Anders beluister je gewoon alle preken even. kan geen kwaad.Oorspronkelijk gepost door nozem
Ds. C.A. van der Sluys uit Rotterdam heeft een serie gehouden over het huwelijk. Naar aanleiding van Efeze 5. Niet achter elkaar, maar af en toe eentje.

Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Ach, er zijn ds. geweest die de hele bijbel hebben doorgepreekt (vers-voor-vers). In elke preek word dan een hoofdstuk, of gewoon een aantal verzen (stuk of 15) behandeld. Gebeurt in Amerika trouwens nog steeds veel.
Zie bv. de preken van Skip Heitzig (in MP3 formaat) van bijna alle bijbelboeken: http://www.connectiononline.org/search.aspx
[Aangepast op 12/1/2005 door memento]
Zie bv. de preken van Skip Heitzig (in MP3 formaat) van bijna alle bijbelboeken: http://www.connectiononline.org/search.aspx
Ik vind dat toch mooi. Zo komt alles aan de orde, en het bewaart de predikant ook om te preken naar gelang de stand van zijn eigen geestelijk leven. Daarmee bedoel ik dat als hij het een poosje niet zo ziet zitten, je allemaal preken krijgt over Psalm 88 enzo. Stel je eens voor dat een depressieve prediker op een zondag moet preken over : Verblijdt u in de Heere te allen tijd. Het zou hem wel eens uit de put kunnen halen.Oorspronkelijk gepost door memento
Ach, er zijn ds. geweest die de hele bijbel hebben doorgepreekt (vers-voor-vers). In elke preek word dan een hoofdstuk, of gewoon een aantal verzen (stuk of 15) behandeld. Gebeurt in Amerika trouwens nog steeds veel.
Ben vanmorgen begonnen aan de prekenserie van ds Vreugdenhil over Nehemia. Hij heeft er een boek over geschreven, maar ze staan ook op PrekenWeb.
Bijzonder aan te bevelen. Een heerlijk begin van de dag!
Oh ja Pim, die serie is heel mooi, ik heb het boek gehad afgelopen kerst, en lees er graag uit.Oorspronkelijk gepost door Pim
Ben vanmorgen begonnen aan de prekenserie van ds Vreugdenhil over Nehemia. Hij heeft er een boek over geschreven, maar ze staan ook op PrekenWeb.