Bidden voor .....

Plaats reactie
moderne gelovige

Bidden voor .....

Bericht door moderne gelovige »

Daar lopen de laatste tijd div. topics over.
Bidden voor de Gereformeerde Gemeente, Bidden voor ds. Moerkerken.
Ik heb het allemaal aandachtig doorgelezen.

Maar buiten dat: Waarom ook niet voor Nederland > we verkeren toch in grote geestelijke nood.
En voor de PKN.
??? Waaat voor de PKN waarom zou ik daarvoor bidden zullen er op dit forum zijn... maar juist daarom!!
Voor alle Islamieten > dat zij Christus mogen zien en leren kennen wat Genade is.
Voor de RKK, ja ook voor deze hier verfoeide kerk, dat zij terug moge keren op het pad der Waarheid.

Bidden is eigenlijk een te ernstig onderwerp om hierover te gaan twisten,
of je over bovengenoemde mag bidden,
maar ik wil gewoon weten zouden jullie/U hiervoor willen bidden.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
maar ik wil gewoon weten zouden jullie/U hiervoor willen bidden.
natuurlijk. Graag zelfs.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

o zeker weten
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
A3aanM

Bericht door A3aanM »

Ik denk dat iedereen so wie so een aantal dingen heeft waarvan logischerwijze "de last op zijn schouders ligt" om ervoor te bidden:
- geestelijke en lichamelijke noden van jezelf
- je gezin/familie
- je eigen gemeente/kerkgenootschap
- je dorp/stad
- land/regering
Als iedere christen wereldwijd zo voor zijn eigen omgeving zou bidden, worden er weinig terreinen vergeten. Vergelijk het eens met de dingen waar je werkelijk regelmatig voor bidt!

Daarnaast kun je denk ik nog de verantwoordelijkheid nemen om te bidden voor andere terreinen waar je ziet dat dat nodig is; dingen zoals Pim die noemt. Dat is echt geestelijke krachttraining, naast de 'daily exercises' :-). Wat vinden jullie van deze indeling?
Plaats reactie