Manifest voor eenheid gelanceerd

Tiberius
Administrator

Re: Manifest voor eenheid gelanceerd

Bericht door Tiberius »

Het opvallende van dit manifest is, dat de PKN nu eenheid gaat zoeken met bijvoorbeeld een kerk als de RKK. Daarmee beklemtonen ze juist hoe ver ze van de leer van de Reformatie aan het afdrijven zijn.

Op dit forum is enige jaren geleden ook wel eens gesproken over een manifest voor eenheid, maar dan binnen de gereformeerde gezindte. Maar dan precies tussen de kerkverbanden die men nu niet bij hun eenheid wenst te betrekken. Bij dat (laat ik het maar noemen) forum-manifest stond juist de waarheid voorop en pas in de tweede plaats eenheid, dus een eenheid tussen hen die staan op Schrift en belijdenis. Dat is ook de context van de eenheid, zoals we die terugvinden in bijvoorbeeld Johannes 17.
Avi

Bericht door Avi »

Mister schreef:
Avi schreef:Sorry, ik doe niet meer mee met deze topic.
Het haalt te veel pijn naar boven.

Toevallig zijn er ook nog verweesde PKN-ers.
::salut
Dat onkent ook niemand hier.
Maar niet alleen PKN 'ers kunnen zich verweesd voelen hoor. Goed om dit in evenwicht te zien. Verweesde gevoelens komen aan beide zijden van de breuklijn voor.
Dat probeer ik nou juist te zeggen :) ( lees de hele topic)
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Kensington

Bericht door Kensington »

Het 'verweesde' gevoel komt naar mijn idee bij de predikanten nog meer voor dan bij de 'gewone' gemeenteleden, binnen zowel de PKN als de HHK.
Dat komt naar mijn mening doordat zij het gevoel hadden er alleen voor te staan of met een paar kerkenraadsleden!
De gewone gemeenteleden zijn in een groep, en hebben waarschijnlijk minder dat gevoel!Al ontken ik uiteraard niet dat er daar ook dat gevoel is (geweest)!!
Plaats reactie