Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Lassie

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Lassie »

Gijs83 schreef:
vlinder schreef:@ Gijs. Hoeveel Tina's heb je gelezen om te kunnen oordelen dat ze niet goed zijn? Ik snap dat je in paniek raakt als je leest dat iedereen op z'n 14e al ongesteld is en jij nog niet. :huhu
Nee, maar als deze postbode de voorkanten leest, dan denkt hij: aan deze hype moeten we als refo's niet mee doen. Daar wordt een bepaalde cultuur voorgestaan die, zo ik in de 1e oogopslag kan zien, haaks staan op de Bijbel.
vertel ik ben erg benieuwd. Wat voor bepaalde cultuur?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Gijs83 schreef:
vlinder schreef:@ Gijs. Hoeveel Tina's heb je gelezen om te kunnen oordelen dat ze niet goed zijn? Ik snap dat je in paniek raakt als je leest dat iedereen op z'n 14e al ongesteld is en jij nog niet. :huhu
Nee, maar als deze postbode de voorkanten leest, dan denkt hij: aan deze hype moeten we als refo's niet mee doen. Daar wordt een bepaalde cultuur voorgestaan die, zo ik in de 1e oogopslag kan zien, haaks staan op de Bijbel.
en bezorg je ze dan toch wel?

:yahoo :yahoo
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
vlinder

Bericht door vlinder »

Gijs83 schreef:
Gijs Betrapt! Als postbode mag jij geen post lezen wat voor andere mensen bedoelt is. Wie zegt mij dat je wel een Tina lees en geen achterkant van een kaart?
Als ik een melding maak wordt je geschorst!:barbare
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
refo

Bericht door refo »

Hij zal die achterkanten wel moeten lezen,
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

vlinder schreef:
Gijs83 schreef:
Gijs Betrapt! Als postbode mag jij geen post lezen wat voor andere mensen bedoelt is. Wie zegt mij dat je wel een Tina lees en geen achterkant van een kaart?
Als ik een melding maak wordt je geschorst!:barbare
Nee, maar ik mag toch uit belangstelling wel weten wat er 'leeft' op de wereld. Wat de cultuur betreft: als er bv. make-up wordt aangeprezen of je naar bepaalde sterren te kleden of te gedragen. Dan is het, volgens mij, een verwerpelijk blad.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Volgende tip(oproep). Daarmee wil ik de vorige discussie zo goed als afronden!
Verzamel de komende week uw kleingeld en doneer het aan een goed doel dat zich hard maakt voor duurzaamheid.

Dat zijn de kopergekleurde muntjes, die zo op het eerste oog weinig waarde hebben.

Maar als alle ANWB-leden een week lang hun klein opsparen, kunnen we al gauw een kleine 12 miljoen euro doneren!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:Volgende tip(oproep). Daarmee wil ik de vorige discussie zo goed als afronden!
Verzamel de komende week uw kleingeld en doneer het aan een goed doel dat zich hard maakt voor duurzaamheid.

Dat zijn de kopergekleurde muntjes, die zo op het eerste oog weinig waarde hebben.

Maar als alle ANWB-leden een week lang hun klein opsparen, kunnen we al gauw een kleine 12 miljoen euro doneren!
mmm gooi die dan liever in de collecte zak of naar een ander goed doel ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag weer een oproep:
Kijk deze(of de komende) week eens of uw tuin voldoende natuurlijke pesticiden heeft. Last van slakken? Egels en kikkers eten ze graag op. Vleermuizen zijn dol op muggen en goudsbloemen trekken lieveheersbeestjes aan, die weer bladluis tegengaan. U hebt dus geen chemicalien nodig om ongewenste gasten uit uw tuin te houden.
Dus pesitciden zijn o.a.: Egels, kikkers, vleermuizen, goudsbloemen, lieveheersbeestjes enz.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Weer een oproep van de ANWB:
Ga naar http://www.anwb.nl en tik in de zoekmachine: zuinig rijden in.
U kunt dan zien hoe u zo zuinig en voordelig mogelijk kunt autorijden.

Probeer u deze week eens aan deze tip te houden.

Uw ritjes zullen er niet langer door duren, maar u zult wel degelijk minder benzine verbruiken.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een mobilitietstip:
DEELTIJDAUTO
Maakt u niet dagelijks gebruik van de auto? Misschien is een dat- of huurauto dan iets voor u!
Autodaten houdt in dat u de auto met anderen deelt en alleen betaalt voor de tijd dat u de auto daadwerkelijk gebruikt. Dit is goedkoper voor u en beter voor het milieu. Kijk voor meer info op : http://www.autodate.nl
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Gijs83 schreef:Vandaag een mobilitietstip:
DEELTIJDAUTO
Maakt u niet dagelijks gebruik van de auto? Misschien is een dat- of huurauto dan iets voor u!
Autodaten houdt in dat u de auto met anderen deelt en alleen betaalt voor de tijd dat u de auto daadwerkelijk gebruikt. Dit is goedkoper voor u en beter voor het milieu. Kijk voor meer info op : http://www.autodate.nl
Even naar bovenhalen, zojuist er neer gezet, maar er was iets verkeerd gegaan!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een huishoudtip:
AARDAPPELS OF RIJST?
Wist u dat aardappels minder milieuvervuilend zijn dan rijst? De verbouw van rijst zorgt voor acht keer zoveel CO2 uitstoot als die van aardappels. Eet dus vaker aardappels. Ze zijn gezond en beter voor het milieu.
Lassie

Bericht door Lassie »

Gijs83 schreef:Vandaag een huishoudtip:
AARDAPPELS OF RIJST?
Wist u dat aardappels minder milieuvervuilend zijn dan rijst? De verbouw van rijst zorgt voor acht keer zoveel CO2 uitstoot als die van aardappels. Eet dus vaker aardappels. Ze zijn gezond en beter voor het milieu.
hoe komen ze daar nou weer bij? dat aardappels gezond zijn. Tuurlijk zijn ze gezond. Maar je moet er niet te veel van eten anders wordt je een tonnetje rond.
Kippetje

Bericht door Kippetje »

Lassie schreef:
Gijs83 schreef:
hoe komen ze daar nou weer bij? dat aardappels gezond zijn. Tuurlijk zijn ze gezond. Maar je moet er niet te veel van eten anders wordt je een tonnetje rond.
Van aardappels wordt je echt niet dikker dan van rijst hoor! Op de één of andere manier blijft dat maar een hardnekkige fabel. Aardappelen bevatten minder calorieën en goede bouwstoffen.

Even ter vergelijking het aantal Kcal per 100 gram

gekookte aardappels 76 kcal
gekookte witte rijst 147 kcal
gekookte zilvervliesrijst 119 kcal

(bron: voedingscentrum)

nu eet je van aardappelen meestal wel meer 'gewicht' dus uiteindelijk zal het ongeveer op hetzelfde uitkomen.......
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Kippetje schreef:
Lassie schreef:
Gijs83 schreef:
Van aardappels wordt je echt niet dikker dan van rijst hoor! Op de één of andere manier blijft dat maar een hardnekkige fabel. Aardappelen bevatten minder calorieën en goede bouwstoffen.

Even ter vergelijking het aantal Kcal per 100 gram

gekookte aardappels 76 kcal
gekookte witte rijst 147 kcal
gekookte zilvervliesrijst 119 kcal

(bron: voedingscentrum)

nu eet je van aardappelen meestal wel meer 'gewicht' dus uiteindelijk zal het ongeveer op hetzelfde uitkomen.......
Het gaat hier overigens niet om over je er dik van, dat heeft niet direct wat met milieu te maken.
Plaats reactie