Intrede ds. Pieters

de Paus

Bericht door de Paus »

Ach, intrede dienst van ds. Pieters...
jullie maken je druk over de te verwachten drukte, en bij ons in de gemeente maken we ons druk over het verminderen van het aantal kerkdiensten vanwege de scheuring...

Dat zijn 2 uitersten...

Waar maken we ons toch druk om?

Laat die beste ds. Pieters alsjeblieft gewoon z'n werk doen, het werk waar hij toe geroepen is. En heb je er niets te zoeken, kom er dan ook niet. Ga liever naar iemand op de koffie die je sinds 1 mei niet meer zo vaak ziet.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik denk dat er zijn die na 1 mei mij niet zo graag meer zien, maar dat is weer een heel andere topic.

De bedoeling is niet om hele hordes naar Garderen te krijgen, maar het zou leuk zijn als er waren die ook gingen om met elkaar af te spreken om elkaar nog even te kunnen zien.
Trouwens ik hoop dat hij ook nog eens op zondag bij ons komt preken.
Unionist

Bericht door Unionist »

Nog iemand naar het afscheid van Pieters geweest?

De echte vrienden gaan daar natuurlijk heen...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Haha, ik zou gekomen zijn als er een oproep stond in het RD: Iedereen welkom: Vliegreis en hotel worden door de kerkenraad verzorgd.

Garderen vind ik ook wat teveel gevraagd voor mijn fietsje.

[Aangepast op 7/1/05 door Refojongere]
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik denk dat er zijn die na 1 mei mij niet zo graag meer zien, maar dat is weer een heel andere topic.
Ben je zo veranderd dan, na 1 mei? :)
Andre

Bericht door Andre »

zucht, zucht... wat een commotie over wel of niet gaan naar de intrede van de dominé. Wie zich geroepen voelt om er naar toe te gaan gaat toch!!! dan kun je SAMEN met de Gardarenen genieten van twee preken.
refo

Bericht door refo »

Geroepen zijn alleen de Gardarenen, zoals jij ze noemt. En misschien de 'genodigden'. Alle anderen kunnen zich moeilijk geroepen voelen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ben je zo veranderd dan, na 1 mei? :)
:t was me nie opgevallen overigens oompie... :! Maar k zie u nogsteeds graag hoor :D :P :%
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
op zijn minst had ik hier een verslag verwacht van degenen die er met zoveel enthousiasme heengingen

in ieder geval een samenvatting van de preken
Jij je zin voor een klein gedeelte dan, want de intrede dienst kon ik s'middags helaas niet bijwonen, wegens verplichtingen elders.
S.morgens preekte ds. Heemskerk uit Jesaja 40 met als tekst: vers 9.

O Sion, gij verkondigster van goede boodschap, klim op een hogen berg; o Jeruzalem, gij verkondigster van goede boodschap, hef uw stem op met macht, hef ze op, vrees niet, zeg den steden van Juda: Zie hier is uw God.

Heel in het kort kwam de preek hierop neer.

Het eerste deel o Sion klim op een hoge berg, O Jeruzalem hef uw stem op met macht. Er moet gepreekt worden met macht, men moet staan op een hoge berg en met macht spreken zodat een ieder het evangelie kan horen. Er moet niet binnensmonds gemompeld worden of onderling gesproken worden. nee men moet spreken met macht op een hoge berg zodat een ieder dit evangelie kan horen. De Heere Jezus klom ook op een berg om het volk te leren.

Vrees niet, zeg de steden van Juda. met moet preken niet alleen voor bekeerden maar voor alle het volk. De steden van Juda dat zijn grote en kleine steden, grote en kleine mensen, hoeren, tollenaars, farizeën, en gelovigen. Maar al het volk valt onder de steden van Juda. Ja er mocht geen stad overgeslagen worden tot een ieder moet gepreekt worden. ja de Farizeërs dachten de Heere niet nodig te hebben omdat ze niet ziek waren, zoals zij dachten. Maar de Heere zegt. predikt het Evangelie aan alle creaturen.
En wat moet er dan gepreekt worden? De tekst zegt: Zie hier is uw God!

Dat is de boodschap die gebracht moet worden. Luid en duidelijk, spreek vanaf een hoge berg voor iedereen hoorbaar, Ziet hier is uw God.
De boodschap is duidelijk deze boodschap moeten verkomdigen aan alle cretaturen, aan heidenen en gelovigen.

We moeten niet vrezen het Woord van de Heere te brengen en we moeten het met kracht brengen aan allen die het willen horen.

Dit is in het heel kort een beetje de inhoud van de preek van Ds. Heemskerk. Ik vond het een mooie tekst voor de bevestiging van ds. Pieters of een andere dominee.
Het was tijdens de dienst bijzonder stil in de kerk er werd goed geluistert en ik mocht met zegen onder dit Woord zitten.
Plaats reactie