Wie is de Heere Jezus voor u?
Re: Wie is de Heere Jezus voor u?
Inderdaad, ik vind dat ook niet respectvol reageren.
Maar DIA, hoe vaak zit je op je knieën God te belijden dat je het allemaal niet weet en te smeken of Hij het je wilt leren aan je hart?
Maar DIA, hoe vaak zit je op je knieën God te belijden dat je het allemaal niet weet en te smeken of Hij het je wilt leren aan je hart?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Zouden we dat niet beter tussen God en de ziel mogen houden?Fjodor schreef:Inderdaad, ik vind dat ook niet respectvol reageren.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- JolandaOudshoorn
Ik denk dat we moeten stoppen met deze discussie. DIA wordt er niet verder meegeholpen en anderen worden er niet door gesticht. Laten we het maar bij de woorden van Jezeus zelf houden: Ïk ben de Weg, de Waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader, dan door Mij" Zo heel eenvoudig is het en daarom ook zo moeilijk. Want als we een heel verhaal kunnen vertellen over onszelf met allerlei bevindelijke termen, dat is toch veel interessanter dan het eenvoudige "ik heb Hem lief, omdat Hij mij eerst heeft liefgehad"
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Moderator mededeling
On-topic! Anders gaan er bannetjes vallen van minimaal 1 maand.
Voor alle duidelijkheid: Reacties á lá DIA's reacties zijn off-topic. Indien discussie daarover gewenst is, kan een nieuwe topic geopend worden.
Uw Moderator
On-topic! Anders gaan er bannetjes vallen van minimaal 1 maand.
Voor alle duidelijkheid: Reacties á lá DIA's reacties zijn off-topic. Indien discussie daarover gewenst is, kan een nieuwe topic geopend worden.
Uw Moderator
Ja, inderdaad. Het geheim van zalig worden is enerzijds heel eenvoudig. Dat maakt het voor ons redenerend bestaan zo moeilijk. Hoe meer je van Hem mag leren kennen, hoe groter het wonder wordt. Dat is iets wat mij telkens weer verbaasd en verwonderd. Terecht zegt Paulus: Waar is dan de roem? Zij is uitgesloten!JolandaOudshoorn schreef:Ik denk dat we moeten stoppen met deze discussie. DIA wordt er niet verder meegeholpen en anderen worden er niet door gesticht. Laten we het maar bij de woorden van Jezeus zelf houden: Ïk ben de Weg, de Waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader, dan door Mij" Zo heel eenvoudig is het en daarom ook zo moeilijk. Want als we een heel verhaal kunnen vertellen over onszelf met allerlei bevindelijke termen, dat is toch veel interessanter dan het eenvoudige "ik heb Hem lief, omdat Hij mij eerst heeft liefgehad"
Gode zij dank voor Zijn onuitsprekelijke gave!
Laatst gewijzigd door Da Capo op 24 jun 2009, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Probleem dat ik haast geen vervolg topic durf te openen voor de vervolg-vraag
Eigenlijk zou ik haast helemaal geen topic meer durven openen.
Eigenlijk zou ik haast helemaal geen topic meer durven openen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
De Heere Jezus is een gepaste Zaligmaker voor alle mensen, dus ook voor u.
Het is uw ongeloof die dat niet wil zien.
Het is uw harde hart dat daar zich daar tegen verzet
Het is uw eigenwaan die meent dat de gepastheid pas echt waar is als u eerst dit of dat heeft of voelt
Het is uw doodstaat die de verborgenheid van de Zaligmaker koestert.
Het is enkel genade als u uit de doodstaat verlost wordt.
Het is Die Zaligmaker die verkondigd wordt in het Evangelie die zelfs gepast is voor dode zondaars in hun doodstaat.
Een dode zondaar die eerst leven wil zien in eigen hart en met levende gepastheid naar de Zaligmaker maakt de Heere Jezus tot een zwakke Zaligmaker alsof Hij niet zou spreken tot doden.
Wie is de Heere Jezus voor u, u die dood bent, u die de Levensvorst juist nodig heeft?
Is Hij verborgen? Jazeker! Voor een ieder die in ongeloof weigert te zien om de Verhoogde Slang.
Is een zondaar in staat te zien?
Niet als hij zich verhard onder de nodigingen van het Evangelie. Want in het evangelie wordt Jezus geopenbaard in het Woord der prediking. Opdat een ieder die in Hem gelooft (niet: het geloof als habitus heeft) niet verderve maar het eeuwige leven hebbe. Het geloof is uit het gehoor. Het gehoor van de prediking die de Heere Jezus openbaart.
Wie is Hij voor u?
Bent u een zondaar? Bent u onbekeerd? Dan is Hij het allernoodzakelijkst voor U!
Bent u bekeerd? Dan weet u waarom u Hem nodig heeft, elke dag weer, omdat u ook een zondaar bent en blijft!
Ook al is Jezus voor u verborgen, dan nog is Hij zeer gepast voor U! Want er niemand die niet geboren is als doemwaardige zondaar!!!
Wie als zondaar voor het eerst gaat tot de Heere Jezus ZAL behouden wordt, gij en uw huis. Ook al is Hij voor u verborgen.
Zelfs een historieel geloof dat tot de Heere Jezus gaat met een oprecht hart, ZAL behouden worden.
Gods Woord beveelt geloof en bekering. Maar wilt u eigenlijk wel luisteren en gehoorzamen? Als u wilt, maar niet kunt, dan bent u gelukkig. Dan beseft u tenminste wat uw kwaal is. Maar wat wilt u kunnen? Wilt u zelf iets doen? Bedenk eens, dat wat u wilt, maar niet kunt, door een Ander gedaan is. Volkomen! Moet u Hem dan niet NU hebben? Laat u dat door Hem leiden, de overste leidsman en voleinder des geloofs!
Al Gods volk kan deze weg aanbevelen. Ja, want deze hebben zij zelf ook geleerd. Wetende hoe dwaas zij waren om zolang in ongeloof geleefd te hebben in het zoeken van wegen buiten de Zaligmaker. In het zoeken in eigen gerechtigheid buiten Christus. In het zoeken naar bevinding van kenmerken van wedergeboorte buiten Christus.
De Weg, de Waarheid, en het Leven.
Er is geen andere Naam gegeven onder de hemel door welke wij MOETEN zalig worden.
Het is uw ongeloof die dat niet wil zien.
Het is uw harde hart dat daar zich daar tegen verzet
Het is uw eigenwaan die meent dat de gepastheid pas echt waar is als u eerst dit of dat heeft of voelt
Het is uw doodstaat die de verborgenheid van de Zaligmaker koestert.
Het is enkel genade als u uit de doodstaat verlost wordt.
Het is Die Zaligmaker die verkondigd wordt in het Evangelie die zelfs gepast is voor dode zondaars in hun doodstaat.
Een dode zondaar die eerst leven wil zien in eigen hart en met levende gepastheid naar de Zaligmaker maakt de Heere Jezus tot een zwakke Zaligmaker alsof Hij niet zou spreken tot doden.
Wie is de Heere Jezus voor u, u die dood bent, u die de Levensvorst juist nodig heeft?
Is Hij verborgen? Jazeker! Voor een ieder die in ongeloof weigert te zien om de Verhoogde Slang.
Is een zondaar in staat te zien?
Niet als hij zich verhard onder de nodigingen van het Evangelie. Want in het evangelie wordt Jezus geopenbaard in het Woord der prediking. Opdat een ieder die in Hem gelooft (niet: het geloof als habitus heeft) niet verderve maar het eeuwige leven hebbe. Het geloof is uit het gehoor. Het gehoor van de prediking die de Heere Jezus openbaart.
Wie is Hij voor u?
Bent u een zondaar? Bent u onbekeerd? Dan is Hij het allernoodzakelijkst voor U!
Bent u bekeerd? Dan weet u waarom u Hem nodig heeft, elke dag weer, omdat u ook een zondaar bent en blijft!
Ook al is Jezus voor u verborgen, dan nog is Hij zeer gepast voor U! Want er niemand die niet geboren is als doemwaardige zondaar!!!
Wie als zondaar voor het eerst gaat tot de Heere Jezus ZAL behouden wordt, gij en uw huis. Ook al is Hij voor u verborgen.
Zelfs een historieel geloof dat tot de Heere Jezus gaat met een oprecht hart, ZAL behouden worden.
Gods Woord beveelt geloof en bekering. Maar wilt u eigenlijk wel luisteren en gehoorzamen? Als u wilt, maar niet kunt, dan bent u gelukkig. Dan beseft u tenminste wat uw kwaal is. Maar wat wilt u kunnen? Wilt u zelf iets doen? Bedenk eens, dat wat u wilt, maar niet kunt, door een Ander gedaan is. Volkomen! Moet u Hem dan niet NU hebben? Laat u dat door Hem leiden, de overste leidsman en voleinder des geloofs!
Al Gods volk kan deze weg aanbevelen. Ja, want deze hebben zij zelf ook geleerd. Wetende hoe dwaas zij waren om zolang in ongeloof geleefd te hebben in het zoeken van wegen buiten de Zaligmaker. In het zoeken in eigen gerechtigheid buiten Christus. In het zoeken naar bevinding van kenmerken van wedergeboorte buiten Christus.
De Weg, de Waarheid, en het Leven.
Er is geen andere Naam gegeven onder de hemel door welke wij MOETEN zalig worden.
-DIA- schreef:
Ik geloof ook dat de behoudende flank zich beter hieruit kan terugtrekken.
Het wordt toch niet begrepen...
Wil een refoforum nog zin hebben, dan zouen zulke essentiele punten zeker
behandeld moeten kunnen worden.
Dat dit blijkbaar niet kan, daaruit moet ik de conclusie trekken dat ik ben
wat ik al eerder ergens heb gezegd:
Een mens in de -DIA SPORA-
Laten we dus deze discussie dus maar stoppen, het heeft verder geen zin, en ik
wens geen spelbreker te zijn. Wel hoop ik dat ik oprecht ben geweest in
wat ik gezegd heb. En in dezen heb ik mijn conciëntie niet tegen...
Nog even een herinnering, als er iets is wat ik verkeerd doe/zeg
probeer het me dan duideljk te maken. Want aan de reacties te
zien lijkt het dat ik wat fout doe...
Dat is geenszins mijn bedoeling.
Soms heb ik wat extra uitleg nodig ivm iets wat sommigen wel
bekend kan zijn?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- MarthaMartha
Ik zou het liefst antwoorden met het antwoord van Helma: Hij is álles voor mij.
Als ik over die woorden nadenk, dan vervult wel schaamte mijn hart.
Want blijkt dat in mijn leven? Of zijn er nog zoveel andere dingen die een (te) grote plaats innemen?
Wie heb ik nevens U omhoog? Wat zou mijn hart, wat zou mijn oog, op aarde nevens U toch lusten?
Dan is er zovaak nog zoveel wat ik óók wil.
En toch is er op de bodem van mijn hart dat zekere weten:
Al die dingen op aarde - ik zou zonder kunnen leven - hoe moeilijk ook.
Maar zonder Hem? dat nooit!
Al denkend kom ik eigenlijk bij een nog groter wonder:
Ik ben álles voor Hem.
En in zijn liefde is geen gebrek of tekort.
Wat is Hij goed!
Graag wil ik jullie iets meegeven dat deze morgen naar me toekwam. Het gaat over de tekst: "en het zal geschieden dat ieder die de naam des Heeren zal aanroepen, die zal zalig worden". Calvijn schrijft hierover: Dewijl dan niemand uitgesloten is van het aanroepen van de Naam van de Heere, zo staat de deur der zaligheid voor allen open. Niets kan ons buitensluiten dan ons ongeloof.
Want blijkt dat in mijn leven? Of zijn er nog zoveel andere dingen die een (te) grote plaats innemen?
Wie heb ik nevens U omhoog? Wat zou mijn hart, wat zou mijn oog, op aarde nevens U toch lusten?
Ik ben álles voor Hem.
Wat is Hij goed!
Graag wil ik jullie iets meegeven dat deze morgen naar me toekwam. Het gaat over de tekst: "en het zal geschieden dat ieder die de naam des Heeren zal aanroepen, die zal zalig worden". Calvijn schrijft hierover: Dewijl dan niemand uitgesloten is van het aanroepen van de Naam van de Heere, zo staat de deur der zaligheid voor allen open. Niets kan ons buitensluiten dan ons ongeloof.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wat een mooie posting MM, dank je.MarthaMartha schreef:
Ik ben álles voor Hem.
Wat is Hij goed!
.
En wat een wonder................. ja wij zijn alles voor Hem, zoveel liefde dat Hij Zijn leven gegeven heeft. Ja, veel meer dan dat, Hij die onze straf gedragen heeft.
En dan, ondanks mijn gebreken, iedere dag weer, wetend dat we niet zonder Hem kunnen mogen we zeggen... Hij is alles voor mij.
Mijn Jezus ik hou van U
want U hield van mij
Toen U aan het kruis hing
een wond in uw zij
Voor mij de genade
een doornenkroon voor U
'k Heb van U gehouden
maar nooit zoveel als nu
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Goede vraag DIA.-DIA- schreef:-DIA- schreef:
Ik geloof ook dat de behoudende flank zich beter hieruit kan terugtrekken.
Het wordt toch niet begrepen...
Wil een refoforum nog zin hebben, dan zouen zulke essentiele punten zeker
behandeld moeten kunnen worden.
Dat dit blijkbaar niet kan, daaruit moet ik de conclusie trekken dat ik ben
wat ik al eerder ergens heb gezegd:
Een mens in de -DIA SPORA-
Laten we dus deze discussie dus maar stoppen, het heeft verder geen zin, en ik
wens geen spelbreker te zijn. Wel hoop ik dat ik oprecht ben geweest in
wat ik gezegd heb. En in dezen heb ik mijn conciëntie niet tegen...
Nog even een herinnering, als er iets is wat ik verkeerd doe/zeg
probeer het me dan duideljk te maken. Want aan de reacties te
zien lijkt het dat ik wat fout doe...
Dat is geenszins mijn bedoeling.
Soms heb ik wat extra uitleg nodig ivm iets wat sommigen wel
bekend kan zijn?
Ik ga je vandaag nog proberen een antwoord te geven.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
dank je wel voor deze posting.MarthaMartha schreef:Ik zou het liefst antwoorden met het antwoord van Helma: Hij is álles voor mij.
Ik ben álles voor Hem.
Wat is Hij goed!
ik kan me er - ook in andere postings oa helma- helemaal in vinden.
Laten we Zijn Naam toch niet klein maken of verduisteren.
Hem alleen de eer!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Niemand durft hier meer te posten
sjonge.

sjonge.
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Avi schreef:Niemand durft hier meer te posten![]()
sjonge.
Dit is mijn getuigenis, met de woorden van Psalter 251 (ps. 92):
It is good to sing Thy praises
And to thank Thee, O Most High,
Showing forth Thy lovingkindness
When the morning lights the sky.
It is good when night is falling
Of Thy faithfulness to tell,
While with sweet, melodious praises
Songs of adoration swell.
Thou hast filled my heart with gladness
Through the works Thy hands have wrought;
Thou hast made my life victorious,
Great Thy works and deep Thy thought.
Thou, O Lord, on high exalted,
Reignest evermore in might;
All Thy enemies shall perish,
Sin be banished from Thy sight.
But the good shall live before Thee,
Planted in Thy dwelling-place,
Fruitful trees and ever verdant,
Nourished by Thy boundless grace.
In His goodness to the righteous
God His righteousness displays;
God my rock, my strength and refuge,
Just and true are all His ways.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- JolandaOudshoorn
Mooi Bert! Dit kan ik alleen maar beamen!Bert Mulder schreef:Avi schreef:Niemand durft hier meer te posten![]()
sjonge.
Dit is mijn getuigenis, met de woorden van Psalter 251 (ps. 92):
It is good to sing Thy praises
And to thank Thee, O Most High,
Showing forth Thy lovingkindness
When the morning lights the sky.
It is good when night is falling
Of Thy faithfulness to tell,
While with sweet, melodious praises
Songs of adoration swell.
Thou hast filled my heart with gladness
Through the works Thy hands have wrought;