En wat je zegt, wellicht is het ook de foute kant die ik benader in de discussie, niet wellicht maar zeker weten! Echter is dit wel de realiteit en je mag gerust weten, ik gooi expres wat meer olie op het vuur. Ik zie namelijk zo ontzettend veel fout gaan (op een andere manier dan jij verwoordt) bij zowel ouderen als jongeren en dat moet veranderd worden. Hoe kunnen we anders ooit tot de kern komen die jij noemt?
Maar ondanks alle waarheden en de kernen die jij hier opnoemt, de punten die ik al eerder heb aangegeven blijven staan. Jongeren willen duidelijkheid, niet alleen over muziek, maar ook over kleding, entertainment etc. Maar nog veel meer, het hele geloof is voor jongeren vaak te onduidelijk. En dan moet ik er ook gelijk bij zeggen, hoeveel interesse is er nog voor? En dan komen we uiteindelijk toch weer uit bij de grote kloof die er is gegroeid tussen ouderen en jongeren.
Overal moet tegenwoordig discussie over gevoerd worden, soms is dat echt verrijkend, maar in andere gevallen werkt het averechts. Daarnaast kunnen er nog maar vrij weinig beslissingen doorkomen onder het mom van 'zo hoort het'. Daar kun je niet meer mee aankomen in deze tijd.
Wat jezelf al zegt, twitteren is zo verkeerd nog niet. Toen ik eind vorig jaar voor het eerst van Twitter.com hoorde en daar wat artikelen over verschenen waren de eerste reacties in deze sfeer. "Weer zo'n nieuwe rage, verschrikkelijk iedereen zegt waar hij mee bezig is, weer zo iets nutteloos" etc. etc. Dat bedoel ik juist met dat negatieve.
De sms is inmiddels vrijwel 'goedgekeurd', MSN moet nog een korte fase bestaan voordat het ook 'Refo-proof' is (hard gezegd), hyves zal er nog iets langer over doen. Hoe komt het dat het zo toch door blijft gaan, je kunt je klok er namelijk op gelijk zetten dat de DVD en TV óók gaan komen en algemeen geaccepteerd gaan worden. Hoe komt dat? Juist omdat ouderen alles niet meer bij kunnen benen, ze weten niet wat ze ermee aan moeten of ze weten niet de goede argumenten te vinden om er tegenin te gaan. Iedereen heeft weer een andere mening, de ene doet er heel erg moeilijk over, maar andere ouders zijn daar weer iets makkelijker in. Wie profiteert? Uiteindelijk is de jeugd dan de lachende 3e, omdat het zo maar even te zeggen.
Als je dat wilt veranderen moet je op één lijn zitten, dat zullen we nooit komen door de tientallen verschillende kerken en stromingen in het Christelijke geloof...
Daarom is het enige wat zal helpen goede voorlichting, goede gesprekken...maar dan wel op de juiste manier. De manier die ontzettend moeilijk is, dat begrijp ik ook, maar die manier wordt ook vaak zo gigantisch fout gedaan.
En nogmaals, de kern heb jij gezegd, maar de bijzaken zijn niet minder belangrijk om die kern te bereiken. Overigens is jou reactie ook een goed les voor mijzelf, dankjewel