Kerstfeest

refo

Kerstfeest

Bericht door refo »

Nu de kerstdagen op zaterdag en zondag vallen is er voor de kersfeestviering van de zondagsschool weinig ruimte.

De eerste kerstdag krijgt meestal de status van een zondag, en dit jaar is de tweede kerstdag een echte zondag.

Hoe is dat in jullie gemeente opgelost dit jaar? Wanneer is de Kerstfeestviering van de zondagsschool en hoeveel 'gewone' diensten zijn er op zaterdag en zondag?

In de GG van Gouda is de oplossing: viering zaterdagmiddag, waarbij de middagkerkdienst een avonddienst is geworden. In totaal dus naast de viering vier kerkdiensten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo

Bericht door refo »

In Gouda kijkt men er zo tegenaan: kerst+zondag was altijd 1 viering + 5 diensten. Nu zou dat 3 worden, dus dat zijn er 2 minder.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
prinses

Bericht door prinses »

... de beste oplossing: christelijke feestdagen des zondags vieren... om het met Calvijn eens te zijn...
Jelle

Bericht door Jelle »

Bij ons zaterdagmorgen Kerstdienst, s'middags viering kerstfeest van de zondag school.
zondag gewoon twee diensten.
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Bij ons zaterdagmorgen Kerstdienst, s'middags viering kerstfeest van de zondag school.
zondag gewoon twee diensten.
bij ons net zo. Alleen 1e kerstdag hebben we leesdienst. (ik vermoed de laatste keer van dit jaar).
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Bij ons

zaterdag

's morgens kerk
's middags kerstviering zondagschool
's avonds kerk

zondag

Wederom twee diensten.
Liever Turks dan Paaps
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Bij ons:
vrijdagavond: kinderkerstfeest
zaterdag: één ochtenddienst voor hele gemeente, 's middags geen
zondag: twee diensten
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Lassie

Bericht door Lassie »

wat een marathon eigenlijk he die feestdagen.
Unionist

Bericht door Unionist »

't is best een hele zit, al blijft er bij ons altijd eentje 's middags bij de kinderen thuis.

In 2006 heb je dan: 24 dec. zondag, 25 maandag en 26 dinsdag...

Bij ons in de GG Apeldoorn hebben we 1e kerstdag 's middags kinderkersrfeest, normaliter is dat 2e kerstdag. Op 2e kerstdag hebben we in andere jaren geen gewone dienst. Mensen zonder kinderen kiezen er dan vaak voor om elders te gaan kerken.

Maar goed, over marathon gesproken: Vroeger hadden wij in onze vorige gemeente Ds. J. Koster. Die hield op bid- en dankdagen altijd 3 diensten en dan hield hij nog 2 uur aan ook per dienst. Dan had je echt houten billen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Bij ons is het opgelost door D.V. op zaterdag naast de eredienst in de morgen in de middag kerstfeest met de zondagsschool te houden en op zondag uiteraard de gebruikelijke diensten.

Op die manier lijkt er ook geen verschil met jaren waarin de kerstdagen op bijvoorbeeld woensdag en donderdag vallen: dan hebben we ook in totaal 3 kerkdiensten en één viering met de zondagsschool.
Bij ons is het ook op deze manier geregeld. Alleen hebben wij geen zondagsschool. Kerstviering met de verenigingen.
Pugna

Bericht door Pugna »

Bij ons.

Eerste kerstdag.

's ochtens een 'gewone' dienst.

's middags kerstfeest zondagschool.

Tweede kerstdag.

's ochtens en 's middags een 'gewone' dienst.
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)
refo

Bericht door refo »

Nou, wij krijgen om 19:00 uur nog, als enige GerGem volgens mij, een reserve kerstdienst. Omdat sommige oude mensen drie diensten ipv vijf niet vinden kunnen.

Zoals iemand in mijn familie het uitdrukte: de zwaren winnen het altijd.
--------------
prinses

Bericht door prinses »

Oorspronkelijk gepost door refo
Nou, wij krijgen om 19:00 uur nog, als enige GerGem volgens mij, een reserve kerstdienst. Omdat sommige oude mensen drie diensten ipv vijf niet vinden kunnen.

Zoals iemand in mijn familie het uitdrukte: de zwaren winnen het altijd.
... en waarom willen ze dat met kerst maar niet met b.v. pasen en pinksteren?
Plaats reactie