verklaar moslims de vrede

memento

Bericht door memento »

Je moet je naaste liefhebben als jezelf, en onder naasten vallen ook moslims.

Op mn vorige week werkte ook een moslim met wie ik lichtelijk bevriend was (tussen goeie kennis en vriend in zeg maar). Regelmatig ben ik met m wezen eten (bij de Mac), en hebben we ook gesprekken gevoerd over geloven. Maar helaas, Jezus mocht van hem een groot profeet zijn, maar de Zoon van God: dat nooit.

Tijdens mn opleding informatica (HBO) heb ik ook regelmatig met klasgenoten die moslim waren gesproken over het geloof. Ook die luisterden met veel aandacht. Alleen, zodra je Jezus Gods Zoon gaat noemen is het over en uit. Dat geloven ze simpelweg niet. Omdat het zo in de Koran staat.

Door die ervaringen ben ik zeg maar mn optimisme wat betreft moslims bekeren helemaal kwijt geraakt. Net als altijd geld hier ook heel erg: als God het hart niet vernieuwd zijn alle woorden die je spreekt ter overtuiging ijdelheid.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door memento

Op mn vorige week werkte ook een moslim met wie ik lichtelijk bevriend was (tussen goeie kennis en vriend in zeg maar). Regelmatig ben ik met m wezen eten (bij de Mac), en hebben we ook gesprekken gevoerd over geloven. Maar helaas, Jezus mocht van hem een groot profeet zijn, maar de Zoon van God: dat nooit.

Tijdens mn opleding informatica (HBO) heb ik ook regelmatig met klasgenoten die moslim waren gesproken over het geloof. Ook die luisterden met veel aandacht. Alleen, zodra je Jezus Gods Zoon gaat noemen is het over en uit. Dat geloven ze simpelweg niet. Omdat het zo in de Koran staat.

Door die ervaringen ben ik zeg maar mn optimisme wat betreft moslims bekeren helemaal kwijt geraakt. Net als altijd geld hier ook heel erg: als God het hart niet vernieuwd zijn alle woorden die je spreekt ter overtuiging ijdelheid.
Nou en?! Wat heeft dit met in vrede met elkaar leven te maken?!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door memento

Heb je alleen over Jezus gepraat, of hebben ze Hem ook in jou gezien? Volgens mij kun je moslims niet makkelijk met woorden bekeren, maar vooral met daden. Hebben ze je wel eens gevraagd waarom je er zo gelukkig uitzag? Dat valt hen vaak op bij christenen.
Mirja

Bericht door Mirja »

waneer je hebt iemand lief...je zal je best doen voor de mens uit de hel te trekken....
zijn fouten laten zien...en naar Jezus steuren.
refo

Bericht door refo »

Ik denk dat jullie veel te optimistisch zijn over de bekering of de vriendschappen met moslims.

Het klinkt zo mooi en logisch. De praktijk zal anders zijn. Een heel enkele keer zal deze zwartkijkerij van mij gelogenstraft worden. Niet alles is helemaal zwart of wit. Maar in het algemeen lukt het niet.

Dit verzin ik niet zelf. Dat is de ervaring van wijze mensen die het ook geprobeerd hebben.

Een godsdienst die de Zoon niet kent, kun je iets nieuws brengen. Een godsdienst die de Zoon wel kent, maar Hem niet als God erkent, die maakt het zijn aanhangers bijna onmogelijk over te gaan. Zo lijkt het althans.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Jullie zijn echt ZOOOOO dom... (sorry...!!!!!) Jullie denken 't zelf op te kunnen lossen deze problemen in Nederland... HOE dom moet je zijn?! HOE weing vertrouwen hebben jullie in onze Heere Jezus?! Zei Hij: Bekijk ut met je zooitje, Ik ben naar de Hemel, suc6 daar beneden, Mij zie je niet meer?!?!?!?!

Dat is wat ik uit jullie postings lees... 't spijt me echt dat ik dit moet zeggen en als je er niet mee eens bent... moet je maar geen waarde hechten aan deze posting!! Ik vind het beschamend om te lezen dat 'we het allemaal zelf moeten doen.'

Dan vraag ik me af.... Als God niet had gezegd in Ex.14 Luister naar Mij en IK zal voor jullie strijden.... Zou Israel dan door de Rode zee heen gewandeld zijn?! NEE

14 De HEERE zal voor ulieden strijden, en gij zult stil zijn. 15 Toen zeide de HEERE tot Mozes: Wat roept gij tot Mij? Zeg den kinderen Israels, dat zij voorttrekken.
16 En gij, hef uw staf op, en strek uw hand uit over de zee, en klief dezelve, dat de kinderen Israels door het midden der zee gaan op het droge.
17 En Ik, zie, Ik zal het hart der Egyptenaren verstokken, dat zij na hen daarin gaan; en Ik zal verheerlijkt worden aan Farao en aan al zijn heir, aan zijn wagenen en aan zijn ruiteren.
18 En de Egyptenaars zullen weten, dat Ik de HEERE ben, wanneer Ik verheerlijkt zal worden aan Farao, aan zijn wagenen en aan zijn ruiteren.
19 En de Engel Gods, Die voor het heir van Israel ging, vertrok, en ging achter hen; de wolkkolom vertrok ook van hun aangezicht, en stond achter hen.

Oorspronkelijk gepost door refo
Hoorde pas dat je een moslim maar op één manier kunt winnen: vriendschap sluiten. Niet meteen gaan preken, maar in een prcoes van maanden het vertrouwen krijgen.

Eigenlijk is niet aan te raden daarmee te beginnen. Het gevaar is namelijk groot dat het averechts gaat werken.

En moslims de vrede verklaren? Dat kan eigenlijk niet. We zouden dan Christus (althans voor een poos) moeten verloochenen. En dat lijkt me ook niet de weg.

Wat dan? De godsdienst als staatsgevaarlijk bestempelen en verbieden lijkt de beste optie. De vrijheid van godsdienst die we voorstaan gaat over protestantisme, christendom en jodendom. Deze hebben alle wortels vanaf de schepping.

Niet alle moslims zijn extremist? Gelukkig niet. Maar hun godsdienst is dat toch wel.
Refo, kan je alleen bevriend zijn met moslims als je hun godsdienst aan neemt?! Kom op joh...!!!!!!!!

Ik had gister avond koor, werd gebeld en moest naar een bevalling. Ik was op het moment dat ik gebeld was in de kerk, tegenover de kerk staat een moskee en net toen ik de kerk verliet kwam de moskee uit! Zonder dat IK aanleiding had gegeven om iets te zeggen, sprak een man in een mooie lange jurk, petje op, baard en marokaan 'Goedenavond :) ' Waarop ik gewoon gedag terug zei! Ben ik nu moslim!? :pu Heb ik nu Christus verloochend?!

Mag jij me vertellen... hoe zit 't met vriendschap met niet christenen... kan dat wel of verloochen ik Hem dan ook?! :pu Dus gewoon lekker met mede christenen samen zijn en de rest uitsluiten!!! (dacht ut niet!!!) Hoe kunnen we nou zoutend zout en lichtend licht zijn zoals Hij het ons gebood?!

De godsdienst verbieden :$:$:$:$:$:$ Hoe haal je 't in je hoooofd?! :) k snap je echt niet... wil je dan gelijk staan aan moslim landen die het christendom verbieden (Wat wij zo erg vinden!!!!!!!!)?! Lijkt me niet he?!

[Aangepast op 10/11/04 door Daphne]
Speciaal voor Refo, die mijn reactie kennelijk niet heeft gelezen!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
refo

Bericht door refo »

Ik heb het wel gelezen.

Ik werd er een beetje verdrietig van. Ik zeg niet dat je een moslim niet moet groeten. Daarmee was je geen zoutend zout en heb je Hem ook niet verloochend.

Zout is gewoon zout. Je kunt niet tegen iets zeggen: smaak zout. Dat bedoelde Jezus met dat zout. Je kunt dus niet zeggen: vanavond ga ik een zoutend zout zijn. Dat ben je nl of dat ben je niet.

Het Christendom kan niet samenleven met de Islam. De ene godsdienst staat of valt met Jezus. De andere godsdienst erkent Hem niet als Gods Zoon. Dat gaat vroeg of laat fout.

Het is net als met Israel. De Palestijnen en de Israeli's hebben het zelfde gebied op het oog. Dat gaat niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Het is niet zo dat wij niet samen kunnen wonen met hen. Het is zo dat zij op een gegeven moment besluiten dat ze ons niet meer dulden naast hen. Zodra er een voldoende grote groep moslims is gebeurt dat.
refo

Bericht door refo »

Ga er maar aan staan:

Voorburg (ANP), 18 november 2002 - Het aantal islamieten in Nederland is in zeven jaar tijd gegroeid met ruim een kwart miljoen. Op 1 januari 2002 woonden 890.000 islamieten in ons land, 260.000 meer dan in 1995.

Nog even en ze menen groot genoeg te zijn om Nederland uit te roepen tot Islamitische staat.
--------------
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ga er maar aan staan:

Voorburg (ANP), 18 november 2002 - Het aantal islamieten in Nederland is in zeven jaar tijd gegroeid met ruim een kwart miljoen. Op 1 januari 2002 woonden 890.000 islamieten in ons land, 260.000 meer dan in 1995.

Nog even en ze menen groot genoeg te zijn om Nederland uit te roepen tot Islamitische staat.
Er zijn bewijzen van lectuur en geldstromen dat dit actief bevorderd wordt door extremistische groepen uit het midden oosten. Maar daar hoor je de politiek niet over. Te bang om er over te praten.
memento

Bericht door memento »

Ga er maar aan staan:

Misschien word het tijd om eens wat preken te wijden aan het kwaad van geboortebeperking? Een gemiddeld moslimgezin heeft iets van 3 x zoveel kinderen als een gemiddeld refo-gezin (muv. misschien wat zware gemeentes op de Veluwe). Het gezegde was toch: wie de jeugd heeft, die heeft de toekomst...

[Aangepast op 11/11/2004 door memento]
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Kijken wie het eerste een staat kan uitroepen. De moslims of wij...
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Het grootste deel van de moslims is ook zo seculier als het maar kan. Wat wij moeten doen is alle mensen oproepen tot bekering.

Want alleen in die weg is vrede en samenleven mogelijk. Laten we dan maar eerst beginnen bij ons zelf.
refo

Bericht door refo »

Dan zijn we te laat.
--------------
Kate

Bericht door Kate »

refo,
ik ben bevriend met een aantal moslims en ben en blijf een christen. Ik ken ex-moslims die nu christen zijn, dus het kan heel goed.
Mijn ervaring is dat je dus inderdaad eerst vriendschap met hen moet sluiten en vervolgens niet constant over God en Jezus praten, want daar knappen ze op af. Je moet in je doen en laten kunnen laten zien dat je christen bent, en zo worden zij nieuwsgierig en gaan vanzelf vragen stellen.
Plaats reactie