Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?

Josephus

Re: Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?

Bericht door Josephus »

Lassie schreef:Als een hollandse zoiets doet zeg ik er ook wat van. Maar dat komt minder vaak voor dan dat er een turk of marokaan dat doet.
Dat kan ook gewoon te maken hebben met het feit dat je in een wijk woont waar relatief meer Nederlanders van Turkse of Marokkaanse afkomst wonen dan autochtonen... ;)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Lassie

Bericht door Lassie »

Josephus schreef:
Lassie schreef:Als een hollandse zoiets doet zeg ik er ook wat van. Maar dat komt minder vaak voor dan dat er een turk of marokaan dat doet.
Dat kan ook gewoon te maken hebben met het feit dat je in een wijk woont waar relatief meer Nederlanders van Turkse of Marokkaanse afkomst wonen dan autochtonen... ;)
zou kunnen ja.
Jongere

Bericht door Jongere »

Lassie schreef:Als ik bij de kassa sta en er dringt een marokaans/turkse man/vrouw/jongere voor dan laat ik wel ff blijken dat ik daar niet van gedient ben. Doordat ik behoorlijk fel kan reageren en kan kijken houden ze zich gedeist. Ze moeten vooral niet aan me komen of me een mep geven want dan liggen ze ook zo op de grond tussen de schappen van de supermarkt.

Ik ben echt niet bang uit gevallen.
Als men u op de ene wang slaat, mep dan zo hard terug dat ze tussen de schappen van de supermarkt belanden.
BJD

Bericht door BJD »

Jongere schreef:
Lassie schreef:Als ik bij de kassa sta en er dringt een marokaans/turkse man/vrouw/jongere voor dan laat ik wel ff blijken dat ik daar niet van gedient ben. Doordat ik behoorlijk fel kan reageren en kan kijken houden ze zich gedeist. Ze moeten vooral niet aan me komen of me een mep geven want dan liggen ze ook zo op de grond tussen de schappen van de supermarkt.

Als men u op de ene wang slaat, mep dan zo hard terug dat ze tussen de schappen van de supermarkt belanden.
Daar hebben ze uiteindeljik wel meer respect voor ja :haha
BJD

Bericht door BJD »

het reformatorisch dagblad van 05 november 2008 schreef: Marokkaan en Antilliaan relatief vaak crimineel
06-11-2008 12:05 | Binnenlandredactie

LEIDSCHENDAM - Mannen van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst zijn relatief vijf keer vaker vertegenwoordigd in criminaliteitscijfers van de politie dan autochtone mannen. Toch is het niet alleen kommer en kwel met de integratie van allochtone groepen.

Dat blijkt uit het vandaag gepresenteerde Jaarrapport Integratie 2008 van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het rapport werd donderdagmorgen overhandigd aan minister Vogelaar voor Wonen, Wijken en Integratie. Een medewerker van het CBS noemt de cijfers „onthutsend.”

Dat met name Marokkaanse en Antilliaanse Nederlanders oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers, was al eerder bekend. Uit een systeem dat de politie hanteert blijkt nu volgens het CBS dat per 1000 Marokkaanse mannen er bijna 240 in de fout gaan. Onder Antilliaanse mannen ligt dat aantal zelfs nog iets hoger. Bij autochtone mannen blijft het aantal geregistreerde criminelen per duizend inwoners steken onder de vijftig.

Vooral allochtone jongeren van 12 tot 18 maken zich vaak schuldig aan crimineel gedrag. Bij een eerste vergrijp worden deze jongeren -vooral jongens- naar Halt doorgestuurd. Hier zijn Antillianen en Marokkanen ruim twee keer zo vaak vertegenwoordigd als autochtone jongeren.

Na het twintigste jaar neemt bij vrijwel alle groepen het criminele gedrag snel af. Alleen Antilliaanse mannen blijven langer crimineel: de curve zakt daar pas na het 45e jaar substantieel. Volgens de opstellers is dat mogelijk te wijten aan de grote hoeveelheid gebroken gezinnen in de Antilliaanse gemeenschap: twintigers en dertigers zouden daardoor de temperende invloed van het gezin missen.

Op andere terreinen lopen allochtonen hun achterstand met autochtonen juist in. Zo doen allochtonen het steeds beter op de arbeidsmarkt en op school. Vooral allochtone meisjes doen het goed op school. Ook hun gemiddeld inkomen is gestegen.

Bovendien wordt de cultuurkloof tussen allochtoon en autochtoon wordt steeds kleiner: de eerste oriënteert zich steeds meer op Nederland. Dat is opvallend, omdat tegelijkertijd de segregatie wél toeneemt. Vooral in de vier grote steden trekken Turken naar Turken en Marokkanen naar Marokkanen. Daardoor wordt de kans om autochtonen te ontmoeten kleiner.

Ook een donderdag gepresenteerd rapport over de integratie van de tweede generatie -van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI)- schetst die dubbele ontwikkeling. „Het glas van de tweede generatie is halfleeg én halfvol”, aldus de onderzoekers. „Een kwart van hen zijn goed opgeleide Turken en Marokkanen die opklimmen tot een succesvolle middenklasse. Een even grote groep zakt diep weg in de onderkant van de samenleving.”
Hier wordt de indruk gewekt dat je bij elk eerste vergrijp naar HALTwordt doorverwezen. Dit is niet het geval, maar in een klein aantal gevallen. HALT waardige zaken zijn bv zeer eenvoudige winkeldiefstallen. Indien delicten gepaard gaan met enige vorm van geweld dan is het bv niet meer HALT waardig en word je direct doorverwezen naar justitie. Mijn indruk is dat juist bij geweldsdelicten deze doelgroep oververtegenwoordigd is.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Niet om het een of ander maar...
DEN HAAG - Een groep Marokkaanse jongeren heeft de toch al zwaarbewaakte lampionnenoptocht van woensdagavond door de Haagse Transvaalbuurt volledig verziekt.

Zo werden eieren gegooid naar de kinderen die met hun felgekleurde lampjes achter de muziekband aanliepen. Een vrouw die met haar hond stond te kijken, werd getreiterd terwijl de jongeren haar hond wilden schoppen. Agenten die hierop in actie wilden komen, werden bekogeld. Alleen een van de jongens (15) kon na een flinke achtervolging in de kraag worden gevat.

Aai over de bol

De organiserende stichting Haagse Hopjes is het aanhoudende gepest van de groep meer dan zat en hoopt dat er eindelijk eens iets aan wordt gedaan. "Ze krijgen hier van de gemeente steeds een aai over hun bol. Maar ze moeten allemaal worden opgepakt en mét hun ouders naar een opvoedingskamp worden gestuurd", zegt Joke van den Boomen van de organisatie fel.

Volgens ooggetuigen begon de groep van zeker twintig Marokkaanse pubers al meteen bij het verzamelen van de tochtlopers de boel te versjteren. Zo wilden ze het buurthuis binnenstormen waar de kleintjes een kopje chocolademelk kregen. Van de Boomen: "Het is al te erg dat we door ervaring weten dat we tientallen agenten, bewakers en toezichthouders bij een lampionnentocht moeten hebben. Die konden de meeste jongens nog net tegenhouden. Maar buiten gingen ze alsnog los."

Volgens de weldoenster van de buurt was het afgelopen weekeinde tijdens een evenement voor de groep oudere jongeren in de Haagse achterstandswijk ook al flink raak. "We hadden straatvoetbal en dat ging wel leuk. Na afloop zou iedereen een T-shirtje krijgen. Maar voordat dat zover was, waren ze allemaal al uit de kraam gejat." De stichting Haagse Hopjes heeft al eens gedreigd met het stoppen van alle evenementen, zoals ook de intocht van Sinterklaas voor de jeugd. "Maar we willen de kleintjes dit niet afpakken. We laten ons ook niet wegjagen. Ik vrees alleen dat we straks geen vrijwilligers meer overhouden."
aldus telegraaf.nl
The Groom's still waiting at the altar
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Jongere schreef:

oké, het is niet de bijbelse versie, maar hier moet ik wel even heel erg om lachen... zie het al voor me..... :humhihi
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
BJD

Bericht door BJD »

Een interessante uitzending over dit onderwerp bij Rondom 10

Zie http://www.rondom10.nl uitzending van 30 mei
albion

Bericht door albion »

BJD schreef:Een interessante uitzending over dit onderwerp bij Rondom 10

Zie http://www.rondom10.nl uitzending van 30 mei
Als ik hier op inlogt staat gelijk mijn computer vast... :humhihi
Laatst gewijzigd door albion op 02 jun 2009, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Hoppípolla

Bericht door Hoppípolla »

Ariene schreef:

Wellicht als je dit nog eens naleest snap je wat ik bedoel.
Als je niet een beetje op je strepen staat en niet je mond opentrekt word je omver gelopen. Dat in deze context naar de belijdenis wordt verwezen, terwijl ik hier en daar wél racistisch getinte opmerkingen voorbij zie komen, verbaast me enigszins.
Sola Scriptura

Bericht door Sola Scriptura »

waar ik oprgoeide, ede, veldhuizen waren 8 van die 10 idd tuig.
maar goed ik zelf was dat ook.

voor hun is ook Jezus de redding. dan worden ze vanbinnen uit veranderd. onze nederlandse cellen zijn als centerparcs voor ze vergeleken met hun thuissituatie.

en voor die groep is de tucht van de regering, wat een joke is, niet de oplossing.
zelfs al zou je het zwaard van rom 13 hanteren, zou het niet helpen vrees ik.

toch ben ik voor een harde aanpak, omdat de realitiet is dat ze niet massaal tot Jezus zullen komen. of dat de politie het onder controle gaat krijgen, met deze softe hippie aanpak.
judith

Bericht door judith »

MarthaMartha schreef:
Jongere schreef:

oké, het is niet de bijbelse versie, maar hier moet ik wel even heel erg om lachen... zie het al voor me..... :humhihi
:)
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
BJD

Bericht door BJD »

Sola Scriptura schreef: onze nederlandse cellen zijn als centerparcs voor ze vergeleken met hun thuissituatie..
Ben je wel eens in een gevangenis geweest? De vrijheid ontneming doet veel meer met mensen als dat je denkt. In centerparcs je huisje niet uit mogen komen ben je heeeel snel zat.. Dus je vergelijking slaat nergens op.
Sola Scriptura schreef:
en voor die groep is de tucht van de regering, wat een joke is, niet de oplossing.
zelfs al zou je het zwaard van rom 13 hanteren, zou het niet helpen vrees ik.

toch ben ik voor een harde aanpak, omdat de realitiet is dat ze niet massaal tot Jezus zullen komen. of dat de politie het onder controle gaat krijgen, met deze softe hippie aanpak.
Wat is volgens jou een softe hippie aanpak?
refo

Bericht door refo »

Er zijn gewoon te weinig agenten. Toen ik klein was we wat gingen uithalen stond er altijd iemand op de uitkijk of de bekende witte VW kever met blauw zwaailicht niet langs kwam. Die reed heel de dag rondjes. Of agenten fietsten door de wijk.
Tegenwoordig zie je alleen een agent als er iets (ergs) gebeurd is. En dat lijkt me niet goed. Want als zo'n onbekende pief met een blauw uniform en een pet komt aanrijden werkt dat meestal niet rustgevend. De mensen moeten de sheriff en zijn cops gewoon kennen. Ze moeten steeds zichtbaar zijn. Brandjes voorkomen of in de kiem blussen is beter dan een laaiende brand blussen. Maar er is steeds minder geld voor 'blauw' en zo zitten we in een vicieuse cirkel. Meer probelemen kosten meer geld, door bezuinigingen minder agenten en meer problemen etc.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Klopt. Maar de echte probleemstraten in Nederland kan de politie al niet meer in in z'n eentje of met z'n tweeën, anders lopen ze te veel risico. Zo ver is het al gekomen.
Plaats reactie