Bert Mulder schreef:dat was mijn antwoord dus:Zonderling schreef:
Zeker. Maar in het licht van de discussie ging het ook om de vraag of het tekenen zijn van God die met de eindtijd samenhangen. En die vraag kunnen we niet beantwoorden door naar satan te verwijzen.
nee, het zogenaamde 'klimaatverandering' is, mijns insziens, niet een teken van de terugkomst van onze Zaligmaker.
En waar slaan genoemde bijbelteksten dan op vogens jou?
Volgens mijn verduisterde verstand zullen er grote tekenen in het rijk van de natuur zijn.
Alles wijst, naar genoemd verstand, op een naderen van het grote eindgericht.
Je moet ook alles in het verband zien.
Niets staat op zichzelf.
* Zie hoe de liefde verkoudt...
* Zie hoe de mensen kittelachtig van gehoor worden
* Zie hoe de waarheid (altijd, maart juist nu zoekt men het weer) nauwelijks meer gedoogd wordt... en bekijk ook de opkomst van de opnelijke integratie en verheerlijking van homofilie (School in Emst, Plasterk in de GayPride, Homohuwelik, uitsluiten trouwambtenatren die geen homohuwelijk kunnen sluiten...
* Zie de oorlogen en geruchten van oorlogen...
en de aardbevingen op verscheidene plaatsen...
* Zie de opkomst van de Islam, waar in Openbaring van gesproken wordt bij Openbaring 9 : 13-21. Hier heeft ds. A. Moerkerken een ingrijpende predikatie over gehouden... Zie de kanttekeningen, waar bij het bazuinen van de ZESDE ENGEL wordt gewezen op de opkomst van de Islam (na de VIJFDE ENGEL) die meer op de RK kerk zag. Let wel: DE ZESDE ENGEL, dat is KORT VOOR DE ZEVENDE...EN DAN IS HET EEUWIGHEID!
Conlusie: Alles met elkaar zie ik duidelijk de tekenen van het naderende eindgericht in al deze dingen, ook HET RIJK DER NATUUR, want de KRACHTEN DER HEMELEN ZULLEN BEWOGEN WORDEN...